-
41. Data: 2012-09-22 17:09:54
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze:
> *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3d2aj$1il$1@node2.news.atman.pl
> napisał(a):
> Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez
> ruszania dołu, przy samym sofcie nawet najmocniejsza wersja może się
> poważnie zestresować przy niejednym wolnossacym V8 ~4.0. Wszystko
> powyżej to już niestety masakrowanie Saaba, w końcu nie po to się kupuje
> V8, V10, V12 by dostawać bęcki od R4 ;-)
>
> Pozdr
Tak jest :) Zwłaszcza w padlinach typu Hummer, Escalade i innych
udziwnionych wynalazkach, ostatnio właśnie taki śmieszny Pan z ameryki
co to na mienie przesiedleńcze przywiózł sobie wspomnianego Escalade z
silnikiem 6.0 410KM się poważnie rozczarował :P
I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
42. Data: 2012-09-22 19:26:26
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3kkc3$ojo$1@node2.news.atman.pl
napisał(a):
> W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze:
>> *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości
>> news:k3d2aj$1il$1@node2.news.atman.pl napisał(a):
>> Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez
>> ruszania dołu, przy samym sofcie nawet najmocniejsza wersja może się
>> poważnie zestresować przy niejednym wolnossacym V8 ~4.0. Wszystko
>> powyżej to już niestety masakrowanie Saaba, w końcu nie po to się kupuje
>> V8, V10, V12 by dostawać bęcki od R4 ;-)
>> Pozdr
> Tak jest :) Zwłaszcza w padlinach typu Hummer, Escalade i innych
> udziwnionych wynalazkach, ostatnio właśnie taki śmieszny Pan z ameryki co
> to na mienie przesiedleńcze przywiózł sobie wspomnianego Escalade z
> silnikiem 6.0 410KM się poważnie rozczarował :P
Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie się
wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.
> I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)
;-D
Pozdr
-
43. Data: 2012-09-22 19:29:46
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze:
> Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie
> się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.
O łapiesz :)
I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.
>
>> I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)
>
> ;-D
>
> Pozdr
j.w. ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
44. Data: 2012-09-22 19:49:40
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ksic$j7d$1@node1.news.atman.pl
napisał(a):
> W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze:
>> Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie
>> się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.
> O łapiesz :)
> I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.
Łapie, nie pomyślałem tylko że tak pójdziesz po bandzie... tym tokiem
rozumowania to ja Ci udowodnię że z pojazdem 600ccm przegrasz, a litrowy Cię
wdepczę w ziemię po czubek głowy, szkoda że z tego nic nie wynika.
>>> I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)
>> ;-D
>> Pozdr
> j.w. ;)
Ja mam tylko skromne auto osobowe które ostatnio Carrerę (typ 996)
rozłożyło, ale i dostało mu się trochę od Panamery Turbo. Jakbym jeżdził
TIRem to może i faktycznie rozumiał bym porównnie Saaba do amerykańskiego
mastodonta, tylko co to za radocha być szybszym od Escalade które ma osiągi
ja 20 letnie BMW 525?
Pozdr
-
45. Data: 2012-09-22 19:57:31
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-09-22 19:49, Przembo pisze:
> *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ksic$j7d$1@node1.news.atman.pl
> napisał(a):
>> W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze:
>>> Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie
>>> się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.
>> O łapiesz :)
>> I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.
>
> Łapie, nie pomyślałem tylko że tak pójdziesz po bandzie... tym tokiem
> rozumowania to ja Ci udowodnię że z pojazdem 600ccm przegrasz, a litrowy
> Cię wdepczę w ziemię po czubek głowy, szkoda że z tego nic nie wynika.
I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy
6"litry" V8, V10, czy V666
>>>> I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)
>>> ;-D
>>> Pozdr
>> j.w. ;)
>
> Ja mam tylko skromne auto osobowe które ostatnio Carrerę (typ 996)
> rozłożyło, ale i dostało mu się trochę od Panamery Turbo. Jakbym jeżdził
> TIRem to może i faktycznie rozumiał bym porównnie Saaba do
> amerykańskiego mastodonta, tylko co to za radocha być szybszym od
> Escalade które ma osiągi ja 20 letnie BMW 525?
>
> Pozdr
Nie rajcuje się amerykański mastodontem, tylko śmieję z logiki "no
kurwa patrz mam ponad 6l pojemności milion koni i niutonometrów, chcesz
na kreskę?"...
Owszem postawmy auto/pojazd o stosunku masa/moc około 3.5, odpowiednich
właściwościach trakcyjnych i zniszczy prawie wszystko.
To pochwal się co za zwykłe auto masz.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
46. Data: 2012-09-22 20:54:44
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ku6e$2iu$1@node2.news.atman.pl
napisał(a):
> I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy
> 6"litry" V8, V10, czy V666
Chyba bym znalazł w telefonie zdjęcie V24, ale V666... w czym to pracuje?
> To pochwal się co za zwykłe auto masz.
VW Passat 1.9 TDI z 1997r, ale od 2006r. prawie go nie używam ;-)
Pozdr
-
47. Data: 2012-09-22 21:52:11
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: dominik <u...@d...net.pl>
On 2012-09-18 08:32, omega_fan wrote:
>>> Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 więcej mocy, ciekawe co na to powie
>>> sprzęgło.
>> Co ma powiedzieć? Akurat sprzęgło jest nowe, a poprzednie po prawie dwóch
>> pakach nie wykazywało wielkich śladów zużycia, a tyle jeździć nie mam
>> zamiaru, więc nawet jak się zużyje szybciej to co z tego?
> Spoko, jak się nie ślizga to jest dobrze.
No cóż, nie miałem najmocniejszej wersji, a dobiłem przez tunning do niej,
tak że układ powinien wytrzymać. Sprzęgło było podejrzewane o coś innego i
wymiana była niepotrzebna.
>> A tuner to to nie wie, że moc zależna jest chociażby od temperatury
>> pomiaru, a i jeszcze to co w katalogach to często chyba z górki jest
>> podane? Kolejna jeszcze sprawa, że jasne, że moc coś spadnie gdy auto już
>> swoje ma, turbo też w końcu powie bye bye, ale to się wymienia i jedzie
>> dalej.
> Tuner swoje wie, producenci też, faktem jest że Laguna wypluła 105 KM na
> hamowni, a hamowany chwilę przed nią na tej samej hamowni mój VAG
> TDI, seryjnie 115 KM, wypluł uwaga... 115 KM :) Tuner na to, że z
> fabryki wyjechał pewnie trochę mocniejszy, dlatego po 7 latach
> eksploatacji wykazał seryjną moc.
Gdy ja byłem na tunningu Golf wypluł 40KM mniej niż powinien, więc panowie
zdiagnozowali nieszczelność turbo i za dwie stówki naprawili to też, a
dodatkowo podtunningowali auto. Odbiorca był wniebowzięty bo nieszczelne
turbo traciło sporo mocy niestety.
Pewnie więc auta w różnym okresie miewają mniej lub więcej tej mocy, chyba
to jasne, że cośtam się zużywa i raczej więcej nie będzie, a spaść może :)
Inna jeszcze sprawa jak dbasz o samochód, znajomemu za 3KM mniej tuner
powiedział, że nie zrobi tunningu, bo na pewno coś jest zrypane i nie
bierze odpowiedzialności. Trochę masakra, auto 12letnie więc 2% mocy
spokojnie może mieć mniej.
>> Zmień tunera, bo najwidoczniej nie zna się na pracy, bądź z tym autem coś
>> było nie tak. U mnie przy +1/3 mocy więcej trzeba się starać żeby zadymił,
>> w normalnej jeździe tego zresztą nie ma.
> :-)
> Nie będę się sprzeczał, tuner u którego robiłem specjalizuje się w
> autach francuskich (ale raczej PSA), chociaż Renówki i wszystko inne
> popularne spokojnie ogarnia.
Ja robiłem w v-techu krakowskim i zrobili to elegancko. Przy maksie było
widać że puścił dyma, ale w śladowej ilości, więcej było go jak jakąś
drobną uszczelkę miałem delikatnie obluzowaną. W normalnej eksploatacji
tego nie widać zupełnie i nieczęsto wchodzę >5k obrotów.
>>> 1.9 dCi to jest kupa i tyle.
>>> 2.0 ponoć jest dużo lepszy.
>> Obydwa mają bardzo dobre opinie. 2.0 nowszy i jeszcze lepiej usprawniony.
>> Tu kilka informacji na temat najczęstszych kwestii oraz porównanie dti z
>> dci
> Jasne, 1.9 dCi ma dobre opinie, szczególnie dobrą opinię ma rozwiązanie
> smarowania turbosprężarki w tym silniku :)
Jak się o nią dobrze dba, to nie ma jaj z tego powodu. Natomiast owszem, u
mnie akurat mechanik się dziwił, że mam tak czyste turbo, kiedy to jak by
nie patrzeć podstawa. Kiedyś tam turbo pewnie walnie, prędzej czy później
to nieuniknione, naprawa nie jest kosmicznie droga.
>> Każdy swój ogonek chwali, bez wątpienia zdarzają się miłośnicy i pechowcy
>> jak ten z ....) Niestety dla pasków nie znam kosztów z
>> autopsji i trudno mi ten artykuł ocenić.
> Nie jestem żadnym miłośnikiem, ale faktem jest że 1.9 TDI w różnych
> wersjach mocy to dobry silnik i podatny na tuning. A nawet seryjny 130
> KM ma niezły wygar i o to mi właśnie chodziło.
U mnie moc nie była priorytetem, ale charakterystyka. Nie celowałem też w
wyścigówę :) Nowe suvy z 2.0 dają sporo zapasu, więc może kiedyś na taki
się przesiąde, ale póki co to co mam wystarcza spokojnie :)
> 2.0 TDI z początków produkcji to zupełnie inna rozmowa i na temat tego
> silnika w sieci można sporo znaleźć, generalnie można ten silnik
> podsumować słowem "syf".
No tak to bywa, że producent testuje na klientach pewne rozwiązania. Stąd
ja nie kupię auta nowego nigdy, 4-5 letnie mega spadają z ceną, a już
znane są wszelkie mankamenty danego typu.
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
`^~~`~~~~