-
1. Data: 2012-09-16 13:11:18
Temat: 1,9 dCi
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.
Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.
Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?
Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
pojsc siedziec :>
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
2. Data: 2012-09-16 13:59:19
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: scobowski <s...@i...pl>
W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
> Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
> a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
> pojsc siedziec :>
>
A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę? Mega-pożyteczny ficzer. Sam
też sie nauczyłem z tego korzystać kiedy pożyczam jej autko.
-
3. Data: 2012-09-16 14:32:51
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: dominik <u...@d...net.pl>
On 2012-09-16 13:11, Maciek wrote:
> Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
> zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.
>
> Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
> starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
> renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.
>
> Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?
Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo łatwo go
dochipować dla +1/4 mocy więcej (a co wiele ważniejsze - do wiele lepszej
charakterystyki). Nie jest też najnowszy, następcą jego jest 2.0dci i ten
jest jeszcze lepszy i mega elastyczny, a w zależności od osprzętu ma od
90KM do 180KM.
Wracając do dizli to owszem, z wersji na wersję są coraz fajniejsze, ale
też i dokładają do nich kilka drobiazgów, które potrafią pogryźć. Dwumasa,
FAP i takie tam. To pierwszy przynajmniej początkowo było jakoś tak
niezbyt trwałe, ale w 2.0dci może już jest lepiej, tylko jeszcze za mało
takie auta przejechały, żeby móc dokładnie wymierzyć czy zmiany poszły w
lepszym kierunku pod względem wytrzymałości.
2.0 zwłaszcza z skrzynią 6 biegową daje sporo frajdy i nawet deko mniejsze
spalanie niż niektóre 1.9dci przy większej mocy.
> Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
> a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
> pojsc siedziec :>
Ręczny elektryczny nie jest tak zły, ale owszem w naprawach wychodzi
drogo, a ASO wymienia większe części również kasując odpowiednio.
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
`^~~`~~~~
-
4. Data: 2012-09-16 14:45:57
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):
> A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę?
W koncu nauczylem ja ruszac z recznego, wiec juz nic nie mowi :)
Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. O
ile sie nie myle - pneumatyczny...
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
5. Data: 2012-09-16 14:49:07
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: tÎż
Maciek wrote:
> Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc.
> O ile sie nie myle - pneumatyczny...
To prawda, dlatego osobiście pozostaje wierny mojemu Polonezowi Truckowi
Royowi, który nie jest wyposażony w tego typu układy i dlatego nie ulega
awariom. Po prostu mój Polonez Truck Roy został zaprojektowany przez
inżynierów, a nie przez księgowych, którzy wymuszają szpikowanie auta
zbędnymi układami o okresie przydatności obliczonym na około 100 tys. km.
Ale jak chcecie to kupujcie te nowoczesne złomy i nabijajcie kabzę
zachodnim koncernom!
--
ss??q s? ??u??ou??
-
6. Data: 2012-09-16 16:41:02
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 16 Sep 2012 12:49:07 GMT, tÎż napisał(a):
> To prawda, dlatego osobiście pozostaje wierny mojemu Polonezowi Truckowi
> Royowi, który nie jest wyposażony w tego typu układy i dlatego nie ulega
> awariom. Po prostu mój Polonez Truck Roy został zaprojektowany przez
> inżynierów, a nie przez księgowych, którzy wymuszają szpikowanie auta
> zbędnymi układami o okresie przydatności obliczonym na około 100 tys. km.
>
> Ale jak chcecie to kupujcie te nowoczesne złomy i nabijajcie kabzę
> zachodnim koncernom!
Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-)
J.
-
7. Data: 2012-09-16 16:47:02
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: atm <...@v...pl>
>>
>> Ale jak chcecie to kupujcie te nowoczesne złomy i nabijajcie kabzę
>> zachodnim koncernom!
>
> Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-)
>
> J.
>
Z pewnoscia ma lepsze rozwiazanie - nie wymagajace regularnego
serwisowania, tanie w eksploatacji, nie wywolujace alergii i
przeziebien. Urzadzenie to jest sterowane elementem obrotowym
umieszczonym na wewnetrznej stronie drzwi. Obsluga jest dosc
obszernie i szczegolowo opisana w instrukcji ;]
-
8. Data: 2012-09-16 17:53:02
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>
Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3r1jpekfsowm.1vulvcs3mbb8q$.dlg@40tude.net...
>
> Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
> zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.
>
> Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
> starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
> renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.
Fiatowski 1,9MJTD (1910cm3) ma 150/190KM :) 150KM - to bardzo udana
konstrukcja o 190KM nic nie wiem. Vectra C zrobilem z tym 150 konnym
silnikiem z DPF 200 tys. i jak narazie, odpukać w niemalowane nic złego sie
nie dzieje.
Pozdrawiam
Kurzu
-
9. Data: 2012-09-16 20:26:08
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: tÎż
J.F. wrote:
> Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-)
W moim Polonezie Trucku Royu klima jest niepotrzebna, ponieważ to auto
posiada doskonałą wentylację. Jest tak dlatego, że jego karoseria o
klasycznym kształcie pochodzi sprzed ery udziwnień stylistycznych
projektowanych z myślą o yuppies zza zachodniej granicy dorabiających się
na krwawicy Polaków. Mój Polonez Truck Roy posiada doskonałą, 4-stopniową
dmuchawę i uchylne okna przednie oraz tylne. Dzięki temu nie muszę
przepłacać za drogą w zakupie i eksploatacji klimatyzację sterowaną
zawodną elektroniką. Warto dodać, że jest to korzystne także z punktu
widzenia zdrowia, ponieważ zbyt częste korzystanie z klimatyzacji grozi
wirusowym zakażeniem grzybicą krtani.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
10. Data: 2012-09-16 20:27:34
Temat: Re: 1,9 dCi
Od: tÎż
atm wrote:
> Z pewnoscia ma lepsze rozwiazanie - nie wymagajace regularnego
> serwisowania, tanie w eksploatacji, nie wywolujace alergii i
> przeziebien. Urzadzenie to jest sterowane elementem obrotowym
> umieszczonym na wewnetrznej stronie drzwi. Obsluga jest dosc obszernie i
> szczegolowo opisana w instrukcji ;]
Widzę, że nawet na tej grupie, zakażonej zachodnim bakcylem zawodnej,
przeelektronizowanej motoryzacji można znaleźć fanów prawdziwych,
klasycznych samochodów, takich jak mój Polonez Truck Roy!
Serce roście!
--
ss??q s? ??u??ou??