-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipar
tners.pl!newsfeed.icp.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: scobowski <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,9 dCi
Date: Sun, 16 Sep 2012 23:53:16 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 60
Message-ID: <k35hoc$krb$1@news.icpnet.pl>
References: <3r1jpekfsowm.1vulvcs3mbb8q$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: d142-165.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1347832396 21355 109.173.142.165 (16 Sep 2012 21:53:16 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Sep 2012 21:53:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
Thunderbird/15.0.1
In-Reply-To: <3r1jpekfsowm.1vulvcs3mbb8q$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466063
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
>
> Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
> zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.
>
> Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
> starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
> renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.
>
> Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?
>
> Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
> a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
> pojsc siedziec :>
>
Pisałem o hamulcu, to teraz o silniku ;)
A! jeszcze weź doceń, ile to ma zajebistych schowków, póleczek i
uchwytów! (nieważne, że nie są z materiałow jak w Audi)
MaUżonka ma w GrandSceniku 120KM silnik - i bardzo go lubię. Najbardziej
"benzynowy" dizel, jakim jeździłem. Turbo na tyle małe i lekkie, że
turbodziury _prawie_ nie ma, a wystarczająco duże, żeby dmuchać do dość
wysokich obrótów.
Cięższe niż 1.6 HDI z Ford/PSA (który jedzie od samego dołu), więc ciut
tej dziury jest, za to wyżej ciągnie niż wspomniane 1.6, więc jest bez
porównania mocniejszy i szybszy. Są silniki z tego samego okresu
znacznie mocniejsze (np. 2.0 170KM VAG), ale nie tak kulturalne. Golfy i
Audi "klapią" aż wrony z drzew uciekają.
Do tego 1,9 dCi to "najmiękciej" pracujący turbodizel jakim jeździłem -
a porównanie mam z PSA 1.6, Fordem 1.8 i 2.0, TDI VAG (1.9, 2.0) i
koreańsko/japońsko/jeepowe CRDI.
Pamiętaj tylko, że 1.9 dCi były obarczone wadą konstrukcyjną, często
skutkującą "wystukaniem" panewek. Do tego przyzwoite "zbieranie" od
niskich obrotów zachęca użytkownika do jeżdżenia "z dołu" -
nieszczęście gotowe. W żony Grandzie wymieniałem silnik - "dół" dostał z
nowszego, 2.0dCi, któren ponoć ma poprawione panewki i korbę.
Dynamiczniej niż dCi potrafię poruszać się tucsonem CRDI (140kM, po
czipku ~185), ale wymaga to przyzwyczajenia do "życia z turbodziurą" -
tz. świadomych zmian biegów tam, gdzie po zmianie trafisz w obroty po
turbodziurze, a jeszcze lepiej tam, gdzie turbo zdążyło już zmienić
geometrię na "duże dmuchanie".
Generalnie: współczesne dizle nie_są_aż_takie_złe: jako wyznawca i
orędownik benzynowych v-ek przekonałem siebie do używania na codzień
turbodizla. Nie mówię, że to lepsze jest, ale da się scierpieć, a do
tego zwraca się mocno w paliwie :)
A jeszcze fajniejsze w eksploatacji są te całkiem-współczesne (no, moje
są 5-letnie), gdzie masz biturbo albo dobrze dobraną turbninkę VTG (np.
saab na bloku jtd fiatowsko oplowskim) - tyciutka suszareczka działająca
od samego dołu, potem całkiem spora, ale o zmiennej geometrii: "maluch"
1000-2000 obrotów, koło 1900 już kręci się duża na krótkich
skrzydełkach, a koło 2900 obr. zmienia się geometria, i dmucha aż do
5500 obr. W efekcie - z 1.9 masz 17x-20x koni bez kombinacji i momentu
wuchtę taką, że kontrola trakcji gra ci aż do trzeciego biegu. Jeśli
jesteś w stanie zdzierżyć wibracje i klekot - nie potrzebujesz benzynowców.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.09.12 08:29 omega_fan
- 17.09.12 10:14 Tomasz Gorbaczuk
- 17.09.12 10:20 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 17.09.12 10:43 Artur Maśląg
- 17.09.12 11:04 PJ
- 17.09.12 12:50 tÎż
- 17.09.12 16:58 Lewis
- 17.09.12 19:09 Tata
- 17.09.12 20:21 R2r
- 17.09.12 20:27 Lewis
- 17.09.12 21:17 Przembo
- 17.09.12 21:24 R2r
- 17.09.12 22:11 Lewis
- 17.09.12 22:13 Lewis
- 18.09.12 06:38 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=