  • 11. Data: 2019-03-01 09:13:17
    Temat: Re: 1.
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 08:53, abn140 pisze:
    > jaki silnik i jaki rok? skoro sie nie rozpadl przy takiej akcji to szacun
    > dla producenta....

    4CT90 Andoria
    Jedna zaleta wśród wielu wad tego silnika nie zrobi z tego producenta
    lidera na rynku.
    Zresztą już nie produkują silników, nie nadążyli za normami, a pomysł na
    hacking a'la VW nie wpadli ;)

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2019-03-01 09:21:26
    Temat: Re: 1.9 TDI turbo umarło, dymi na niebiesko
    Od: robot <a...@o...pl>

    W 1,9 TDI turbina nie psuję siem nigdy!

  • 13. Data: 2019-03-01 09:32:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 09:21, robot pisze:
    > W 1,9 TDI turbina nie psuję siem nigdy!

    Taaak, ludzie ją zapisują w testamentach, bo taka trwała, że żyje
    dłużej, niż właściciel :P

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2019-03-01 11:36:10
    Od: p...@g...com

    --Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej.

    zeby zarznac ALH to trzeba miec talent, moj jest w rekach 4-tego wlasciciela,
    przejechane 400 tkm

  • 15. Data: 2019-03-01 19:59:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-28 o 13:09, m...@g...com pisze:
    > cześć,
    > posiadam golfa IV silnik 1.9 TDI 90 koni ALH turbo ze zmienną geometrią.
    > Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej.
    > Teraz turbina umarła chyba definitywnie bo samochód dymi na niebiesko przy dodaniu
    gazu. Prawdopodobnie olej silnikowy z turbiny jest spalany. Samochód stoi nie jeżdżę
    nim teraz, wiem że jazda w tym stanie grozi tzw rozbieganiem silnika i w konsekwencji
    całkowitym jego zatarciem. Potrzebuję dojechać w tym stanie do mechanika 20 km.
    Doradził żeby holować samochód albo odłączyć jakiś wąż powietrza do turbo i w tym
    stanie dojechać. Pytanie który to wąż, przewód ?
    > https://tinyurl.com/y5rsku7c
    > Powyżej link do zdjęcia silnika, proszę osoby zorientowane o odpowiedź czy jest to
    1 na obrazku czy 2 czy jakiś inny.
    > pozdrawiam
    > Mariusz

    Wybacz no ale po prostu nie mogę tego ogarnąć. Jesteś świadomy że
    samochó niedomaga ale męczysz go dalej, byle dojechać. Pada już tak że
    strach jechać, kombinujesz jakby tu coś ominąć żeby dojechać do
    warsztatu... Kolegów nie masz żeby Cię na hol wzięli jak już tak
    cebulaczysz? Laweta za 100-200zł to jakaś pierniczona ujma na honorze?
    Klocki też na sztuki wymieniasz? Dupe też szkłem podcierasz?

    Współczuję temu mechanikowi który będzie musiał znosić Twoje stękanie że
    za drogo...

    Lewis

  • 16. Data: 2019-03-02 19:44:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-01 o 09:13, viktorius pisze:

    > 4CT90 Andoria

    90KM z 2.4l :)
    No i dlatego tak dużo, bo z turbiną.

    Kiedyś to były czasy ;)

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 17. Data: 2019-03-02 21:18:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-02 o 19:44, Tomasz Pyra pisze:

    > 90KM z 2.4l :)
    > No i dlatego tak dużo, bo z turbiną.
    >
    > Kiedyś to były czasy ;)

    A tam zaraz były. Niedawno oglądałem fajną terenówkę.
    Silnik V8, 4,2 litra a moc całe dwieście koni.
    Też dizel. :-)

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-03-02 23:38:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-02 o 21:18, RadoslawF pisze:

    > A tam zaraz były. Niedawno oglądałem fajną terenówkę.
    > Silnik V8, 4,2 litra a moc całe dwieście koni.
    > Też dizel. :-)

    To sobie obejrzyj jeden z najsłynniejszych silników: HZJ od Land
    Cruizera, głównie J7 czy innych bush taxi typu HD.
    Silnik w zasadzie nieśmiertelny. Tyle, że moc niemal połowę mniejsza od
    tego, co piszesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2019-03-03 19:12:32
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-02 o 23:38, Adam pisze:

> [...]
    > Cruizera, głównie J7 czy innych bush taxi typu HD.
    > Silnik w zasadzie nieśmiertelny. Tyle, że moc niemal połowę mniejsza od

    to możemy iść w silniki przemysłowe np. MWM d227-6 5.7l 90KM :)

    Lewis

  • 20. Data: 2019-03-03 23:12:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-03 o 19:12, Lewis pisze:

    >  to możemy iść w silniki przemysłowe np. MWM d227-6 5.7l 90KM :)

    A żebyś się nie zdziwił ;)

    Niestety, utraciłem gdzieś super materiał o projektowaniu silnika HZJ do
    Toyoty.
    W każdym razie w skrócie założenia: silnik miał przejeździć w Afryce
    milion kilometrów. I to na tamtejszym paliwie (albo czymś
    przypominającym paliwo) i serwisowany przez tamtejszych "mechaników" -
    czyli w zasadzie bez serwisu.
    Konstrukcja silnika z lat powojennych (żeliwo, komora wstępna), ale
    materiały jak najbardziej współczesne (wytrzymałość). Zresztą bush-taxi
    całe było tak projektowane. Nawet nie miały korbek do szyb bo te mogą
    się zepsuć. Miały przesuwane szyby jak w Nysce.

    Czyli konstrukcja i założenia podobne, jak w prawdziwych jeszcze
    ciągnikach - więc i jak we wspomnianym przez Ciebie renaulcie. A w
    ciągniku liczy się moment obrotowy, a nie moc.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam