-
341. Data: 2011-06-28 00:01:57
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-06-27 23:43, DoQ pisze:
> Dlaczego nijak? W E39 której jeździłem wskazania były b.dokładnie -
> nawet na dużych dystansach.
>
Wskazania licznika w BMW przekłamują (jak w wielu innych markach).
>> na podstawie tankowania i pokonanej trasie na odcinku 1700km.
>
> I przez 1700km jeździłeś nonstop 180-240km/h?
> Nie spociłeś się?
>
W miastach zwalniałem do 179. O to Ci chodzi? Czepiasz się.. Idź spać
lepiej.
-
342. Data: 2011-06-28 00:03:43
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 27-06-2011 23:57, Filip KK pisze:
>> Jakbyś dokładniej czytał tę "fajną stronkę", to byś zauważył że pajero
>> jeździło w cyklu mieszanym! NIE tylko po mieście. Założeniem Kamila była
>> jazda PO MIEŚCIE - kapujesz?
> Miasto miastu nie równe - kapujesz?
O serio? To polskie miasto jest próżnią?
I dlaczego ogólne, średnie spalanie pajero przekracza 15l/100km a
lancera http://www.spritmonitor.de/en/detail/299984.html ledwo 6l/100?
Przecież duże silniki podobno mniej palą?
Pozdrawiam
Paweł
-
343. Data: 2011-06-28 00:07:57
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 27-06-2011 23:58, Filip KK pisze:
>> No a tobie udało się jeszcze połowe z tego uszczknąć. Kurka wodna aleś
>> zawodnik!
> Ja nie mam Touringa, tylko limousine sedan, to po pierwsze. Po drugie,
> jechałem maksymalnie ekonomicznie. Zauważasz różnicę?
Czyli ci spece od ekodrajwingu i promocji swoich marek jeżdżą gorzej od
ciebie?
Pozdrawiam
Paweł
-
344. Data: 2011-06-28 00:11:27
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 28-06-2011 00:01, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-06-27 23:43, DoQ pisze:
>
>> Dlaczego nijak? W E39 której jeździłem wskazania były b.dokładnie -
>> nawet na dużych dystansach.
> Wskazania licznika w BMW przekłamują (jak w wielu innych markach).
Bzdura, na dystansie 1000km przekłamanie wynosiło 0,2 - 0,3l/100km w
stosunku do tego co było wlewane do baku.
> >>> na podstawie tankowania i pokonanej trasie na odcinku 1700km.
>>
>> I przez 1700km jeździłeś nonstop 180-240km/h?
>> Nie spociłeś się?
> W miastach zwalniałem do 179. O to Ci chodzi? Czepiasz się.. Idź spać
> lepiej.
Bo widzę jak liczysz te swoje średnie. A jaką miałeś średnią prędkość na
tych 1700km?
Pozdrawiam
Paweł
-
345. Data: 2011-06-28 00:18:20
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-06-28 00:07, DoQ pisze:
> W dniu 27-06-2011 23:58, Filip KK pisze:
>
>>> No a tobie udało się jeszcze połowe z tego uszczknąć. Kurka wodna aleś
>>> zawodnik!
>> Ja nie mam Touringa, tylko limousine sedan, to po pierwsze. Po drugie,
>> jechałem maksymalnie ekonomicznie. Zauważasz różnicę?
>
> Czyli ci spece od ekodrajwingu i promocji swoich marek jeżdżą gorzej od
> ciebie?
Nie, po prostu spójrz na fakty.
-
346. Data: 2011-06-28 00:21:15
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-06-28 00:03, DoQ pisze:
> W dniu 27-06-2011 23:57, Filip KK pisze:
>
>>> Jakbyś dokładniej czytał tę "fajną stronkę", to byś zauważył że pajero
>>> jeździło w cyklu mieszanym! NIE tylko po mieście. Założeniem Kamila była
>>> jazda PO MIEŚCIE - kapujesz?
>> Miasto miastu nie równe - kapujesz?
>
> O serio? To polskie miasto jest próżnią?
> I dlaczego ogólne, średnie spalanie pajero przekracza 15l/100km a
> lancera http://www.spritmonitor.de/en/detail/299984.html ledwo 6l/100?
> Przecież duże silniki podobno mniej palą?
>
Tak, palą mniej. Po raz drugi i ostatni Ci udowodnię.
BMW 530dA Touring 3.0D 194PS Masa ~1800kg
min 5,85 ? 7,25 max 8,37
http://www.spritmonitor.de/en/detail/297207.html
BMW e46dA 2.0D 150PS
min 7,08 ? 10,65 max 15,14
http://www.spritmonitor.de/en/detail/321447.html
I jak widzisz, 2 litrowy diesel potrafi spalić DWA RAZY WIĘCEJ paliwa
niż 3 litrowy diesel.
I to będzie eod z mojej strony, bo jesteś mądraliński i nic z tej
rozmowy w kilku miejscach w wątku nie wynika.
-
347. Data: 2011-06-28 00:46:59
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 27 Jun 2011 21:31:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
>> raczej bliżej tranzystora
>
> Co masz do tranzystora? Jak wg. ciebie powinien się po polsku nazywać,
> hmm? Tylko proszę - nie wyjeżdżaj mi z triodami i podobnymi.
Transopór, a jakże inaczej/ Tranzystor to kalka z transistor, a to skrót od
transfer resistor, czyli rezystor transferowy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
348. Data: 2011-06-28 10:04:02
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>>> Akurat slang (lub niekompetencja tłumacza) to właśnie ta cała
>>> "kerozyna". Podobnie jak "lancze", "mitingi" oraz rzeczy, które są
>>> "trendi" i "dżezi".
>>
>> IMO zupełnie nie ten kaliber
>
> Ten sam.
to tylko twoja opinia.
>> raczej bliżej tranzystora
>
> Co masz do tranzystora? Jak wg. ciebie powinien się po polsku nazywać,
> hmm? Tylko proszę - nie wyjeżdżaj mi z triodami i podobnymi.
nic nie mam to ty nie lubisz obco brzmiacych słów
>> albo reostatu
>
> Masz na myśli potencjometr lub opornik regulowany?
http://portalwiedzy.onet.pl/119209,,,,reostat,haslo.
html
>> wątpię żeby ktoś naftę świetlną nazwał w Polsce kerozyną
>
> A jakie to ma znaczenie?
podstawowe, to znaczy że jest róznica między naftą i naftą.
>>> paliwo , to po polsku będzie to "nafta lotnicza".
>>
>> oczywiście jak sie doda "lotnicza" to jak najbardziej.
>
> I bez dodawania jest to poprawne określenie, w odróżnieniu tej obrzydliwej
> "kerozyny".
wcale nie jest obrzydliwa, ja nawet lubię jej zapach.
> Na benzynę lotniczą też sobie wymyśliłeś jakieś dziwaczne, kalekie słowo,
> czy "benzyna" ci wystarczy?
tak wymyśliłem, będzie to mniej więcej brzmiało tak: "benzyna lotnicza"
przypominam że okreslenie "nafta lotnicza" tez było dla mnie strawne
sama nafta - albo slangowe albo niewystarczające
i tyle.
kerozyna mi ładnie pasuje bo tego określenia w innym kontekście niż lotniczy
się nie używa.
-
349. Data: 2011-06-28 10:19:53
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "PM" <x...@w...pl>
no dobrze zakładając że prawdziwe jest iż:
1. zastąpienie swiecy żarowej zaślepką powoduje pogorszenie parametrów
silnika (w stanie ustalonym, nagrzanym)
2. silnik bez swiecy zarowej w jednym z cylindrów (fabryczny) pracuje ok
to jakie mamy rozwiązanie?
moze objętość świecy?
brak świecy (jezeli miała być a niema) powieksza przestrzeń w cylindrze dla
GMP
stopień spręzania 30 daje 500ccm/30=16,7cm
objętośc kawałka świecy w cylindrze "na oko" 3ccm
daje powiedzmy 20% - sporo.
-
350. Data: 2011-06-28 10:28:11
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 27.06.2011 23:08, DoQ pisze:
>>> Ja to widzę tak. Wsiadasz do jakiegoś ekono 1.3-1.6, odpalasz silnik i
>>> zostawiasz samochód na luzie. Dystans 100km pokonujesz holowany przez
>>> "pudzianów", powiedzmy że zajmuje im to jakieś 7 godzin. Przy założeniu
>>> 0,75l/h spalisz 5,25litra nawet nie dotykając gazu. To dużo więcej niż
>>> obiecywane 3-3,5l/100km ;)
>> 1. skąd takie założenie?
>> 2. skąd takie dziwne warunki zadania?
>
> Tak sobie założyłem. A co? Nie mogę?:)
To ja sobie założę, że spali 10l/h, a co!
>> 3. ile spali silnik 3x większy i ilu pudzianów więcej będzie trzeba do
>> jego ciągnięcia?
>
> 3x większy spali jakieś 120% więcej/h - ilość pudzianów nieistotna
> akurat w tym założeniu.
Istotna.