eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Thu, 23 Jun 2011 23:26:33 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 32
    Message-ID: <iu0i38$416$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <iu0b8j$dep$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308871593 4134 172.20.26.243 (23 Jun 2011 23:26:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jun 2011 23:26:33 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 188.33.156.108
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378743
    [ ukryj nagłówki ]

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:
    >
    > > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy
    > > żarowej.
    > > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak
    > > by
    > > był włączony.
    >
    > Paliwo się nie zapala tylko pary paliwa się ulegają spaleniu na wskutek
    > dużego ciśnienia efektywnego, który jest wynikiem dużego stopnia sprężania.
    > Obecnie stopień sprężania maleje: dawniej ponad 22:1 dziś 16:1 co jest
    > wynikiem róźnych kształtów denka tłoka i kanałów dolotowych (klap wirowych)
    > powodujących lepsze zawirowanie i wymieszania par paliwa i powietrzem.
    > Dużo też odgrywa ciśnienie wtrysku, ilość otworków wtrykiwacza, kąt iglicy
    > rozpylacza itd.
    >
    > Pozdr.
    >
    >
    Odparowane paliwo to nie paliwo, wynika to z tego co napisałeś. Ma się zapalić
    w określonym miejscu cylindra a nie w dowolnym. Do tego jest potrzebne źródło
    ciepła o temperaturze wyższej niż wszystko co jest w jego pobliżu. Przy
    zapalaniu zimnego silnika ma to drugorzędne znaczenie bo stan taki trwa
    krótko. Ale w czasie pracy po rozgrzaniu ma to kluczowe znaczenie dla warunków
    spalania i trwałości elementów. Świeca żarowa jest najgorętszym elementem w
    pracującym silniku wysokoprężnym. Jest o kilkaset stopni gorętsza od zaworu
    wydechowego.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: