eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 31. Data: 2011-09-06 23:26:08
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    >

    >

    > > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej w

    > > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)

    > >

    > pomijając pierwszy cykl

    > tłok A rozpręza gaz -> strata

    > potem tłok B rozpręza gaz -> strata,  ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety

    > do góry przez podciśnienie

    > nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..

    >

    Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wyglądają wały
    wykorbione do silników cztero cylindrowych rzędowych. w opisie na onecie i na
    filmiku wyłączają 2 i 3. Z pracy rozrządu wychodzi że wał wykorbiony jest typowy
    bo pali 1 3 4 2

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 32. Data: 2011-09-07 00:18:45
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Krzysiek Kielczewski

    >> Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
    >> otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze.
    >
    > Pewnie nie.

    Bo? Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem
    rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).

    Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy
    zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam
    wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 33. Data: 2011-09-07 08:00:50
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5...@n...onet.pl
    ...
    >>
    >
    >>
    >
    >> > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej
    >> > w
    >
    >> > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)
    >
    >> >
    >
    >> pomijając pierwszy cykl
    >
    >> tłok A rozpręza gaz -> strata
    >
    >> potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest
    >> ciagniety
    >
    >> do góry przez podciśnienie
    >
    >> nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..
    >
    > Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wyglądają wały
    > wykorbione do silników cztero cylindrowych rzędowych. w opisie na onecie i
    > na
    > filmiku wyłączają 2 i 3. Z pracy rozrządu wychodzi że wał wykorbiony jest
    > typowy
    > bo pali 1 3 4 2
    >
    w sumie nie ma znaczenia, tyle że oba odłączone cylindry równocześnie
    pochłaniają energie a potem ją oddają
    chyba faktycznie spełniają role "koła zamachowego" jak już było wcześniej
    napisane.
    i może to jest nawet bardziej pożądany efekt?


  • 34. Data: 2011-09-07 08:24:53
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    news:4e669c44$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bo?

    Taka jest fizyka na poziomie dawnej szkoły podstawowej.

    >Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem
    > rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).

    Rozrysuj sobie obieg termodynamiczny. I nie częściowo znosi tylko może
    znosić całkowicie.

    > Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy
    > zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam
    > wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.

    Jakie zyski według Ciebie mają otwarte zawory?
    - ciągniesz tłok bo musisz zassać powietrze - wydajesz na to energię
    - pchasz tłok bo musisz wytłoczyć powietrze - wydajesz na to energię
    Zasysanie i wypychanie powietrza kosztuje energię ze względu na opory
    przepływu.
    Powietrze ma koreśloną masę i ją trzeba przepchać.
    Powietrze zasysane niepotrzebnie wychładza cylinder.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz





strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: