-
161. Data: 2019-11-10 23:34:44
Temat: Re: znow lemingi
Od: Lort <b...@g...w.ua>
Kto: LEPEK Gdzie: pl.misc.samochody
Kiedy: 08.11.2019, 08:13:04
> Wszystko fajnie panie teoretyku, ale zważ kilka kwestii
Nie dasz rady. To jest sekta.
-
162. Data: 2019-11-11 10:41:00
Temat: Re: znow. WCHODZĄCY.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Sunday, November 10, 2019, 10:37:37 PM, you wrote:
> On 09.11.2019 16:54, ąćęłńóśźż wrote:
>> Jak widać nie stał i nie widział.
>> Każdy profesjonalista powinien wiedzieć, że mu z prawej przed maskę mogą
>> wejść, a jak debil nie wie no to niech oddaje prawo jazdy.
> Mnie tak zastanawia, skoro nie jesteś zawodowym kierowcą to skąd wiesz
> co powinien zawodowy kierowca? Tak samo każdy pacjent mówi lekarzowi co
> ten powinien robić. Zastanawiające...
Złe porównanie. Lekarz widzi pacjenta przez 10 minut wizyty. Świadomy
pacjent jest w stanie lepiej ocenić skuteczność leczenia niż lekarz -
lepiej zna własny organizm i obserwuje go ciągle.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
163. Data: 2019-11-11 13:16:19
Temat: Re: znow. WCHODZĄCY.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
A oni się rodzą z sześcioma nibyrączkami czy jak?
-----
> skoro nie jesteś zawodowym kierowcą to skąd wiesz
-
164. Data: 2019-11-11 22:11:07
Temat: Re: znów lemingi
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-11-10 o 22:22, WS pisze:
> On Sunday, November 10, 2019 at 12:59:52 PM UTC+1, Budzik wrote:
>
>>>> Znak czasów - debilkom trzeba tlumaczyc ze 2t auto jest łatwiej
>>>> zatrzymac niz kilkudziesiecio tonowa ciezarówke...
>>>
>>> No, tak prawde mowiac ... to z fizyki to nie wynika.
>>>
>> A to ciekawe... Sugerujesz ze do jednego i drugiego potrzeba takiej samej
>> siły / energii?
>
> nie, ale masa (ciezar) sie "skraca", nie ma wplywu na droge hamowania, im wieksza
masa, tym wieksza sila hamujaca...
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania
>
Coś jest skopane w tym założeniu bo każdy kierowca doświadcza tego że
jak ma załadowane auto to droga hamowania wyraźnie się wydłuża a
przecież siła hamowania jest ta sama, tarcie nawet lepsze pod
obciążeniem. zresztą tir-y doświadczają tego samego
więc ten wywód jest błędny.
--
Janusz
-
165. Data: 2019-11-11 22:47:31
Temat: Re: znów lemingi
Od: WS <L...@c...pl>
On Monday, November 11, 2019 at 10:11:12 PM UTC+1, Janusz wrote:
> Coś jest skopane w tym założeniu bo każdy kierowca doświadcza tego że
> jak ma załadowane auto to droga hamowania wyraźnie się wydłuża a
> przecież siła hamowania jest ta sama, tarcie nawet lepsze pod
> obciążeniem. zresztą tir-y doświadczają tego samego
> więc ten wywód jest błędny
dokladnie to uwzgledniaja te wzory, wiekszy ciezar => wieksza sila tarcia...
i w tym sensie ciezar sie znosi i nie ma wplywu...
np. wsp. tarcia 1.0 pozwala hamowac z opoznieniem 1g niezaleznie od masy.
Jesli jest roznica tzn., ze cos sie zmienia w stosunku do zalozen, chocby wsp.
tarcia, np. przy duzej masie guma sie ocno rozgrzewa i ten wspolczynnik sie
zmniejsza...
-
166. Data: 2019-11-12 05:51:29
Temat: Re: znów lemingi
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 11.11.2019 o 22:11, Janusz pisze:
> Coś jest skopane w tym założeniu bo każdy kierowca doświadcza tego że
> jak ma załadowane auto to droga hamowania wyraźnie się wydłuża a
> przecież siła hamowania jest ta sama, tarcie nawet lepsze pod
> obciążeniem. zresztą tir-y doświadczają tego samego
Przy tych samych hamulcach i takim samym uzyciu pedału tak. Tajemnica
polega na tym, że tir i osobówka nie mają takich samych hamulców.
> więc ten wywód jest błędny.
Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
--
Shrek
-
167. Data: 2019-11-12 08:53:12
Temat: Re: znów lemingi
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, November 12, 2019 at 5:51:31 AM UTC+1, Shrek wrote:
> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
> masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao tako panowac nad
sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc hamowania z maks. mozliwa sila (czyli
az do zablokowania kola), a takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to
wzorki pasuja (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile tarcia
opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie sterujemy/nie mamy wplywu).
Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego
odprowadzenie (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe
parametry.
Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu, samochodzie praktycznie
hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie
wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
ladunku...
-
168. Data: 2019-11-12 08:57:28
Temat: Re: znów lemingi
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 09-11-2019 o 22:26, Uzytkownik pisze:
> W dniu 2019-11-07 o 14:07, yabba pisze:
>> W dniu 07-11-2019 o 10:31, ąćęłńóśźż pisze:
>>> Ponieważ wjechał na przejście dla pieszych nie upewniając się, czy
>>> nie ma na nim pieszych. Z filmu widać, że przyspieszał.
>>> Takim debilom należy odbierać prawo jazdy (bo innym razem pójdą na
>>> czołowe i/lub "po osobówce"), jest wiele innych pożytecznych zawodów
>>> np. zbieranie wózków w markecie.
>>> Polak, Białorusin, Litwin?
>>>
>>>
>>
>> Czy zdarzyło Ci się kiedyś niechcący potrącić inną osobę lub nadeptać
>> na jej stopę (w domu, pracy, na chodniku, w sklepie, autobusie,
>> tramwaju)?
>>
>>
>> yabba
>>
> Znasz choć jeden przypadek, żeby ktoś zmarł po nadepnięciu lub po
> potrąceniu przez inną osobę?
>
Znam przypadek śmiertelny po nadepnięciu, ale nie było to zrobione
niechcący.
> Potrafisz odróżnić skutki?
>
> Samochód to nie zabawka, to nie but, to nie potrącenie sobą innej osoby,
> ale maszyna za której bezpieczeństwo względem innych osób odpowiada
> kierowca.
A czy Tobie przytrafiło się nadepnąć kogoś butem lub potrącić w przejściu?
>
> Tu kierowca nie ma prawa popełniać pomyłek, ponieważ skutki każdej
> takiej pomyłki mogą być tragiczne, a konsekwencje bardzo dotkliwe.
> Włącznie z pozbawieniem wolności.
>
Jednak ludzie popełniają i będą popełniać pomyłki. Żaden przepis tego
nie zlikwiduje.
yabba
-
169. Data: 2019-11-12 09:54:59
Temat: Re: znów lemingi
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello WS,
Tuesday, November 12, 2019, 8:53:12 AM, you wrote:
>> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
>> masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
> Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao
> tako panowac nad sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc
> hamowania z maks. mozliwa sila (czyli az do zablokowania kola), a
> takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to wzorki pasuja
> (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
> pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
> Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile
> tarcia opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie
> sterujemy/nie mamy wplywu). Podczas hamowania energia kinetyczna
> jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego odprowadzenie
> (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe parametry.
> Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu,
> samochodzie praktycznie hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony
> (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
> W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
ladunku...
Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu, zawisając
na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez kabinę bez
zatrzymania i pojechać dalej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
170. Data: 2019-11-12 10:50:07
Temat: Re: znów lemingi
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Jako że dyskusja słabnie to z podobnego cyklu:
https://youtu.be/4_iD-Tyy5EU?t=1028
--
Marcin