-
X-Received: by 2002:a25:bdd4:: with SMTP id g20mr21399090ybk.99.1573545192336; Mon,
11 Nov 2019 23:53:12 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:bdd4:: with SMTP id g20mr21399090ybk.99.1573545192336; Mon,
11 Nov 2019 23:53:12 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.1
60.216.MISMATCH!j16no1554960qtl.0!news-out.google.com!p4ni412qtu.1!nntp.google.
com!j16no1554953qtl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!no
t-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 11 Nov 2019 23:53:12 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5dca3a50$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.219.130.230;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
NNTP-Posting-Host: 85.219.130.230
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191106.invalid>
<1a7qeir711930$.1fjkbkum822b1.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1n4lwbk1ep8t3$.gufgzmxtqvjk.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<b...@g...com>
<qqcipd$m26$1$Janusz@news.chmurka.net>
<5dca3a50$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: znów lemingi
From: WS <L...@c...pl>
Injection-Date: Tue, 12 Nov 2019 07:53:12 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665809
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, November 12, 2019 at 5:51:31 AM UTC+1, Shrek wrote:
> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
> masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao tako panowac nad
sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc hamowania z maks. mozliwa sila (czyli
az do zablokowania kola), a takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to
wzorki pasuja (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile tarcia
opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie sterujemy/nie mamy wplywu).
Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego
odprowadzenie (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe
parametry.
Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu, samochodzie praktycznie
hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie
wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
ladunku...
Następne wpisy z tego wątku
- 12.11.19 08:57 yabba
- 12.11.19 09:54 RoMan Mandziejewicz
- 12.11.19 10:50 Marcin Debowski
- 12.11.19 11:57 Janusz
- 12.11.19 11:59 Budzik
- 12.11.19 12:01 Janusz
- 12.11.19 14:13 WS
- 12.11.19 17:57 Shrek
- 12.11.19 18:55 Shrek
- 12.11.19 18:59 Budzik
- 12.11.19 19:17 TomN
- 12.11.19 19:25 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:28 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:30 Shrek
- 12.11.19 19:33 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=