eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznów lemingiRe: znów lemingi
  • X-Received: by 2002:a25:bdd4:: with SMTP id g20mr21399090ybk.99.1573545192336; Mon,
    11 Nov 2019 23:53:12 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:bdd4:: with SMTP id g20mr21399090ybk.99.1573545192336; Mon,
    11 Nov 2019 23:53:12 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.1
    60.216.MISMATCH!j16no1554960qtl.0!news-out.google.com!p4ni412qtu.1!nntp.google.
    com!j16no1554953qtl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!no
    t-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 11 Nov 2019 23:53:12 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5dca3a50$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.219.130.230;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    NNTP-Posting-Host: 85.219.130.230
    References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191106.invalid>
    <1a7qeir711930$.1fjkbkum822b1.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1n4lwbk1ep8t3$.gufgzmxtqvjk.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <b...@g...com>
    <qqcipd$m26$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5dca3a50$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: znów lemingi
    From: WS <L...@c...pl>
    Injection-Date: Tue, 12 Nov 2019 07:53:12 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665809
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, November 12, 2019 at 5:51:31 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
    > masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.

    Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao tako panowac nad
    sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc hamowania z maks. mozliwa sila (czyli
    az do zablokowania kola), a takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to
    wzorki pasuja (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
    pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)

    Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile tarcia
    opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie sterujemy/nie mamy wplywu).
    Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego
    odprowadzenie (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe
    parametry.
    Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu, samochodzie praktycznie
    hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie
    wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
    W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
    ladunku...


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: