-
31. Data: 2010-10-19 12:41:06
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
>> nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.
>
> Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
> i tyle oleju. Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
> tak mialy.
Bullshit!
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
32. Data: 2010-10-19 12:44:16
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2010-10-19 12:38, Amir pisze:
> a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie
> po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi
Ani nie zaszkodzi, ani nie pomoze.
Choc sa tacy co po zmienie oleu na syntetyk "czuja" ze auto lepiej
"idzie" ;)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
33. Data: 2010-10-19 12:47:05
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
> wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie
> widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach
> cylindra do miski.
Przyznaj prosze, ze to zart....
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
34. Data: 2010-10-19 12:54:33
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: krzysiek82 <g...@m...pl>
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
> Przyznaj prosze, ze to zart....
>
nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku
(daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady
obecności paliwa w zlanym oleju.
--
krzysiek82
-
35. Data: 2010-10-19 13:13:09
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2010-10-19 12:54, krzysiek82 pisze:
> W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
>> Przyznaj prosze, ze to zart....
>>
>
> nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku
> (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady
> obecności paliwa w zlanym oleju.
Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci
orzeszkow ziemnych?
Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski".
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
36. Data: 2010-10-19 13:52:21
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-10-19 12:28, krzysiek82 pisze:
> W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze:
>> Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go
>> tyle samo
>> (z dokładnością do miarki) przez 15kkm :)
>>
>
> a teraz zastanów się, uruchamiasz silnik na benzynie, do komory spalania dostaje
się w pierwszym etapie więcej paliwa (ssanie) nie wszystko jest spalane,
> część ścieka po ściance cylindra. Tak to właśnie wygląda,
W szczególności zaś wtedy, gdy od wiosny do jesieni nie używam benzyny w ogóle.
A poziom oleju ani drgnie. Z dokładnością do metody pomiaru i oka, ofkos.
> nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie
istnieje :)
Istnieją za to silniki, w których za pomocą bagnetu trudno taki fakt stwierdzić.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
37. Data: 2010-10-19 13:59:58
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
> Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale
w formie odparowanej. Gazowej.
To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś w formie
mgły.
A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno.
Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na ściankach cylindra
nie ma ":)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
38. Data: 2010-10-19 14:14:09
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2010-10-19 13:59, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
>
>> Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
>> praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
>
> To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś
> w formie mgły.
> A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno.
Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia
odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa
jest odparowane.
>
> Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na
> ściankach cylindra nie ma ":)
>
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
39. Data: 2010-10-19 14:56:14
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: krzysiek82 <g...@m...pl>
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
> Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
> praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
to wytłumacz to tym co mają diesle z dpf i ciągłe problemy z podnoszącym
się poziomem oleju.
> Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
> jakiejs analizy.
jak miałem możliwość to dlaczego nie?
--
krzysiek82
-
40. Data: 2010-10-19 18:17:02
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>> Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
>> nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.
>
> z jakimi kosztami to się wiąże
> co należy wymienić w silniku?
>
> niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą
jaki rzeczywisty przebieg auta?
a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji?
jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika,
w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez
demontażu głowicy załatwia sprawę,
brat
Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca. 220kkm
i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie spowodował
globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm Mobila 5W50).