eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 31. Data: 2010-10-19 12:41:06
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >> A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
    >> nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.
    >
    > Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
    > i tyle oleju. Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
    > tak mialy.

    Bullshit!

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 32. Data: 2010-10-19 12:44:16
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-19 12:38, Amir pisze:
    > a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie
    > po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi

    Ani nie zaszkodzi, ani nie pomoze.
    Choc sa tacy co po zmienie oleu na syntetyk "czuja" ze auto lepiej
    "idzie" ;)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 33. Data: 2010-10-19 12:47:05
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
    > wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie
    > widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach
    > cylindra do miski.

    Przyznaj prosze, ze to zart....

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 34. Data: 2010-10-19 12:54:33
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
    > Przyznaj prosze, ze to zart....
    >

    nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku
    (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady
    obecności paliwa w zlanym oleju.

    --
    krzysiek82



  • 35. Data: 2010-10-19 13:13:09
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-19 12:54, krzysiek82 pisze:
    > W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
    >> Przyznaj prosze, ze to zart....
    >>
    >
    > nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku
    > (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady
    > obecności paliwa w zlanym oleju.

    Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci
    orzeszkow ziemnych?
    Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski".
    Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
    praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
    Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
    jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 36. Data: 2010-10-19 13:52:21
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-19 12:28, krzysiek82 pisze:
    > W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze:
    >> Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go
    >> tyle samo
    >> (z dokładnością do miarki) przez 15kkm :)
    >>
    >
    > a teraz zastanów się, uruchamiasz silnik na benzynie, do komory spalania dostaje
    się w pierwszym etapie więcej paliwa (ssanie) nie wszystko jest spalane,
    > część ścieka po ściance cylindra. Tak to właśnie wygląda,

    W szczególności zaś wtedy, gdy od wiosny do jesieni nie używam benzyny w ogóle.
    A poziom oleju ani drgnie. Z dokładnością do metody pomiaru i oka, ofkos.

    > nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie
    istnieje :)

    Istnieją za to silniki, w których za pomocą bagnetu trudno taki fakt stwierdzić.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 37. Data: 2010-10-19 13:59:58
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:

    > Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale
    w formie odparowanej. Gazowej.

    To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś w formie
    mgły.
    A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno.

    Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na ściankach cylindra
    nie ma ":)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 38. Data: 2010-10-19 14:14:09
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-19 13:59, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
    >
    >> Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
    >> praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
    >
    > To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś
    > w formie mgły.
    > A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno.

    Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia
    odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa
    jest odparowane.

    >
    > Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na
    > ściankach cylindra nie ma ":)
    >


    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 39. Data: 2010-10-19 14:56:14
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
    > Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
    > praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.

    to wytłumacz to tym co mają diesle z dpf i ciągłe problemy z podnoszącym
    się poziomem oleju.

    > Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
    > jakiejs analizy.

    jak miałem możliwość to dlaczego nie?

    --
    krzysiek82


  • 40. Data: 2010-10-19 18:17:02
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>


    >> Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
    >> nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.
    >
    > z jakimi kosztami to się wiąże
    > co należy wymienić w silniku?
    >
    > niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą

    jaki rzeczywisty przebieg auta?
    a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji?
    jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika,
    w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez
    demontażu głowicy załatwia sprawę,

    brat

    Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca. 220kkm
    i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie spowodował
    globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm Mobila 5W50).

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: