  • 41. Data: 2010-08-31 20:47:53
    Temat: Re: złom elektroniczny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Nie wiem jak jest z elektroniką, ale w przypadku samochodów musisz
    > dopłacić za każdy brakujący kilogram.

    ...albo dowalić gdzieś betonu (stare akumulatory też mogą być dobre).

    Jarek

    --
    -- Słowem przywozicie do kraju, cztery kilogramy obywatela mniej. A gdyby
    tak każdy wracał ze stratą paru kilo, było by nas mniej coraz! Polaków!

  • 42. Data: 2010-08-31 21:19:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2010 22:12:23 +0200, entroper wrote:

> [...]
    >sprzętu" informuje, że zużyty sprzęt jest odpadem, w rozumieniu ustawy o
    >odpadach, a w tejże ustawie czytamy, że odpadem jest tylko to, czego
    >posiadacz się pozbywa, zamierza pozbyć lub musi pozbyć (ten przypadek nas
    >nie interesuje). Innych sytuacji (które łatwo sobie wyobrazić) ustawa po
    >prostu nie obejmuje. Demontaż sprzętu nie przeznaczonego do wyrzucenia nie
    >jest więc demontażem w rozumieniu ustawy. Oczywiście za jakiś czas
    >użytkownik może zechcieć pozbyć się części urządzenia, które zostało
    >zdemontowane i nie widzę żadnych przeszkód, by mógł to zrobić legalnie.

    Bardzo naciagane. Jak juz demontujesz ze sprzetu uzyteczne czesci - to
    chyba zamierzasz sie pozbyc reszty sprzetu.

    >Jedynym obowiązkiem użytkownika jest oddanie zużytego sprzętu we właściwe
    >miejsce. Nigdzie nie ma słowa o tym (i wcale się nie dziwię), że sprzęt
    >ten musi być kompletny.

    Ale zakaz demontazu poza wyznaczonymi miejscami jest.
    Chyba zeby sie wczytac w art 5
    Demontaż zużytego sprzętu, obejmujący usunięcie z tego sprzętu
    składników niebezpiecznych, materiałów i części składowych,
    określonych w załączniku nr 2 do ustawy, moze być prowadzony wyłącznie
    w zakładzie przetwarzania.

    i dowodzic ze kara sie nalezy tylko jesli demontaz obejmuje czesci
    wymienione w zal 2. Ale ten zalacznik jest szeroki - na dobra sprawe
    to juz karty z starego komputera wyciagnac nie mozna :-)

    J.

  • 43. Data: 2010-08-31 21:49:03
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Bardzo naciagane. Jak juz demontujesz ze sprzetu uzyteczne czesci - to
    > chyba zamierzasz sie pozbyc reszty sprzetu.

    Niekoniecznie. A np. naprawa? Wykorzystanie zepsutego sprzętu w innym
    celu? Albo prostu zwykłe rozebranie i przechowywanie w takim stanie.
    Zauważ, że to pisane na kolanie jest, stąd te wątpliwości. Załącznik
    precyzuje nawet kondensatory elektrolityczne jako składnik niebezpieczny,
    ale w sklepie, jako osoba fizyczna takie kondensatory możesz kupić, więc i
    starych (a w przyszłości i tych kupionych) też się musisz jakoś pozbyć.
    Jak? No chyba oddając tak samo jak zużyty sprzęt. Idea kompletności
    sprzętu jest nie do utrzymania nawet ze względu na zwykłą logikę - co jest
    piękną furtką do demontażu, powiedzmy, amatorskiego.

    > Ale zakaz demontazu poza wyznaczonymi miejscami jest.

    Demontażu w rozumieniu ustawy. Czyli przed wyrzuceniem (a na dobrą sprawę
    chodziło pewnie o demontaż po wyrzuceniu). Wszystko pewnie po to, żeby
    jakoś uniemożliwić proceder na większą skalę, gdy ktoś wpadnie sobie na
    pomysł np. domowego odzyskiwania metali kolorowych, pozostawiając hałdę
    rozbabranego sprzętu itp.

> [...]
    > wymienione w zal 2. Ale ten zalacznik jest szeroki - na dobra sprawe
    > to juz karty z starego komputera wyciagnac nie mozna :-)

    bo to jest tak napisane właśnie. Załącznik sprowadza się do tego, że z
    urządzenia trzeba usunąć wszystko, co jest niebezpieczne, czyli większość
    :) Zostawić można blachę i niektóre plastiki. Ale wskazówki co do
    przetwarzania dalej są dosyć skromne, jakby zabrakło siły do pisania, nie
    masz takiego wrażenia?

    BTW, pozostaje jeszcze praktyka stosowania tej ustawy i tu, jak zwykle w
    Polsce, będą kolejne kwiatki.

    e.

  • 44. Data: 2010-09-01 06:03:04
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 20:47:53 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > ...albo dowalić gdzieś betonu (stare akumulatory też mogą być dobre).

    No co ty. Akurat stare akumulatory przedstawiają sobą całkiem konkretną
    wartość.

    --
    Yakhub

  • 45. Data: 2010-09-01 20:34:09
    Od: "Papo5murpfs" <a...@i...pl>

    Órzytkownik "Krzysztof" napisał:
    > Rozbieraj sobie ale te smieci składuj u siebie,a nie u innych. Albo zapłać
    > za utylizację.
    > Ile zarobisz na tym ? 10 , 20 może 30zł? Czy to jest tego warte ? Rozumiem
    > , ze resztę po prostu wywalisz na śmietnik.

    może być i 10 zeta, mnie się nie pszelewa tak jak tobie:O)
    poza tym mam tego złomu chyba z tonę, inaczej bym dupy nie zawracał:O)

    > Ciekawe czy wystarczy na mandat 500zł jak ktoś w końcu dopatrzy.
    > http://lajfmajster.pl/2010/02/27/zlom-elektroniczny-
    jak-sie-go-pozbyc-zgodnie-z-prawem

    e tam mandat, jak nie da się tago opchnąć to spalę to w piecu, a to co
    zostanie odam na złom, albo wywalę na śmietnik:O)
    kużwa, codzinnie rozpylają w powietszu setki ton ciężkich metali i jakoś
    nikt nawet nie jęknie, a kużwa pare deko miedzi na śmietniku komuś
    pszeszkadza, to zamo z ołowiem, z cyny wycofali, a chinole tdalwj walą z
    ołowiem, a śtuty i amunicja niby z czego?:O)
    ostatnio kilka kilo lekką ręką wystszelałem:O)

  • 46. Data: 2010-09-01 20:34:11
    Od: "Papo5murpfs" <a...@i...pl>

    Órzytkownik "JERZY" napisał:

    > Witam, akurat zauważyłem ostatnio:
    > "kupie każdą ilość starych lub uszkodzonych cześci komputerowych typu
    > płyty
    > główne karty graficzne itp., moga być niekompletne lub uszkodzone
    > mechanicznie.
    > Najlepiej oferty z wielkopolski, płace 8 zł ..."
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1753171.html

    ooo, dzięki, nawet cena zachęcająca:O)
    szkoda tylko że gostek nie podał żadnego kontaktu do siebie:O(

  • 47. Data: 2010-09-01 20:34:13
    Od: "Papo5murpfs" <a...@i...pl>

    Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:
    > A co jest niebezpieczne, określa załącznik 2. Kable elektrycznie --
    > niebezpieczne. Kondensatory elektrolitycznie, jeśli nie większe niż
    > cal -- już nie.

    ludzie, CUDA w tej budzie!:O)

  • 48. Data: 2010-09-01 21:26:36
    Od: "JERZY" <j...@c...pl>

    > szkoda tylko, że gostek nie podał żadnego kontaktu do siebie:O(

    ???. Można przecież wysłac do niego prywatną wiadomość z elektrody.

  • 49. Data: 2010-09-01 21:31:45
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-09-01 22:34, Papo5murpfs pisze:

    > ludzie, CUDA w tej budzie!:O)

    Znaczy jak wywale na smieci pol rolki kynaru to pojde do "wieznia" a
    garsc przebitych elektrolitow to bioodpad? Dzizas. :D

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 50. Data: 2010-09-01 21:42:41
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    >Natomiast komplenie nie wiem co się
    > potem z tym dzieje i zastanawia mnie czy nie trafia na statek płynący
    > gdzieś od Azji ..

    http://wyborcza.pl/1,76842,4684473.html
    http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,187016
    2_1822148,00.html