  • 111. Data: 2023-03-05 16:47:32
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2023 o 11:46, Akarm pisze:

    > Wskaż choc jeden przykład typowego ronda na którym do jazdy w lewo jest
    > osobny, oznaczony specjalnie pas.

    https://www.google.pl/maps/@52.2170974,21.0151436,85
    m/data=!3m1!1e3
    https://www.google.pl/maps/@52.2298387,21.0115321,13
    6m/data=!3m1!1e3
    https://www.google.pl/maps/@52.2277374,21.0021806,96
    m/data=!3m1!1e3
    https://www.google.pl/maps/@52.2247921,20.9895673,93
    m/data=!3m1!1e3

    A tu dla odmiany z zakazem skrętu w lewo (i co za tym idzie zawracania)
    https://www.google.pl/maps/@52.2317662,21.0208656,75
    m/data=!3m1!1e3

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2023-03-05 20:59:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Mar 2023 19:36:40 +0100, nadir

    > Pierdolić sobie możesz nadal.
    > Opuszczając rondo czy jak to tam zwał,

    No tak, czyli potwierdza się, że ty nie wiesz o czym dyskutujesz, bo to dla
    ciebie kosmiczny twór. Toteż oświecając cię po raz kolejny, jest zjazd ze
    skrzyżowania, a przy zjeździe ze skrzyżowania się kierunku nie zmienia.

    To skrzyżowanie służy do zmiany kierunku, a nie zjazd z niego. Jak sobie
    przeanalizujesz zmianę kierunku na "zwykłym" skrzyżowaniu, to pojmiesz
    czego nie wiesz. Póki co pierdolić możesz sobie nadal.

    > zmieniasz kierunek jazdy i masz go zawczasu sygnalizować.

    No właśnie, dzbanku, za wczasu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 113. Data: 2023-03-05 21:08:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2023 o 19:36, nadir pisze:

    > Pierdolić sobie możesz nadal. Opuszczając rondo czy jak to tam zwał,
    > zmieniasz kierunek jazdy i masz go zawczasu sygnalizować.

    Chuj prawda. W wiekszości przypadków SORO w warszawie, gdzie występuje
    "rondo" w nazwie "zjeżdzając drugim zjazdem" jedziesz po prostu prosto i
    przez całe skrzyżowanie nie używasz żadnych kierunków (chyba że pasy
    zmieniasz).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2023-03-05 21:16:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Mar 2023 22:47:49 +0100, Akarm

    > Przypomnę tylko mały fragment czyjejś wypowiedzi:
    > Kto to napisał? :D

    Wiem co kto napisał i wiem też że to ty
    się obsrałeś ze swoją "genialną" analogią.

    > Zapomniałeś, kto napisał, że nie ma przepisu nakazującego sygnalizować
    > zamiar opuszczenia skrzyżowania? :D
    > Ja tylko zwróciłem uwagę, że brakuje jeszcze kilku innych nakazów.

    Ale to nie ja na podstawie "zapalającego się światła stopu" buduję sobie
    przepisy, tylko wy, rondoprostowacze.

    > Jest.
    > Albowiem tak już jest, że kiedy zmienia się pas ruchu, to należy ten
    > zamiar zawczasu sygnalizować. Wiem, nie wszyscy używaja kierunkowskazów,
    > nie wszyscy uważają, że należy sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy.

    Szczególnie że tego pasa nie zmieniasz i dwa akapity dalej nawet sam to
    stwierdzasz. Bueheheh.

    > Dla tępaków zawsze przejazd przez każde skrzyżowanie może stanowić
    > problem nie do rozwiązania.

    Nie bądź dla siebie taki surowy. Nieumiejętność jazdy to nie grzech, ale
    jednak wstyd. Zresztą to nie pierwszy raz jak udowadniasz że zielonego
    pojęcia o przepisach nie masz. Niedawno utykałeś że nie ma w przepisach iż
    trzeba ustąpić pieszemu zbliżającemu się do przejścia...

    > I to taki problem, że aż zaczynają głosić, że przy zmianie kierunku
    > ruchu nie trzeba tego sygnalizować, bo w PoRD nie ma nakazu
    > sygnalizowania zamiaru zjazdu ze skrzyżowania. :D

    To prawda, tacy jak ty nie rozumieją co to jest zmiana kierunku i mimo
    jazdy prosto przez skrzyżowanie migają uparcie w prawo. Tępaki.

    > Gdzie w opisanej sytuacji, czyli jadąc prosto przez skrzyżowanie
    > wyznaczonym pasem (czyli nie zmieniając pasa, nie zmieniając kierunku
    > ruchu), miałbym sygnalizować zamiar jazdy prosto swoim pasem? Musisz
    > mieć nieźle w głowie. :D

    No właśnie! Ale to ty twierdzisz że na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
    zmieniasz jakieś pasy, mimo że nie zmieniasz. Strasznie skomplikowane,
    pojąć że mimo iż przecina się pasy (czy tam tory jazdy) to się ich nie
    zmienia, co?

    > Coś z tym kisielem masz, fetysz jakiś? Ciągle o tym kisielu piszesz...

    Bo jak widać powyżej, masz kisiel w głowie. Na jednym skrzyżowaniu nie
    zmieniasz pasów, mimo że najpierw prowadzą, potem znikają i nagle biegną w
    poprzek, więc je przecinasz, a na innym w podobnych warunkach już nagle
    zmieniasz i musisz migać -- bo przez ten okrąg robi ci się kisiel w mózgu i
    zaczynasz stosować tam kompletnie inne zasady.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 115. Data: 2023-03-05 21:28:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Mar 2023 04:10:25 +0100, Akarm

    > To jest bardzo nietypowe "rondo", jest wyznaczony nawet pas do jazdy w lewo.
    > Ja, nie dość, że nie włączałbym na nim kierunkowskazu przy jeżdzie na
    > wprost i przy zjeździe, to włączałbym lewy kierunkowskaz przy objeździe
    > wyspy.

    To jest rondo jakich są setki a nawet tysiące. I znamienne jest, że ty na
    każdym skrzyżowaniu stosujesz inne zasady, takie które ci się akurat wydają
    poprawne na podstawie tego co akurat widzą twoje modre (?) oczy. Tymczasem
    w PORD nie ma takich dupereli jak głosisz, PORD jest uproszczony (by nie
    rzec prosty) do granic możliwości. Na każdym skrzyzowaniu masz się
    zachowywać TAK SAMO, bo PORD nic odrębnego nie definiuje. Jedziesz prosto
    przez _skrzyżowanie_, to nie migasz i nie ma znaczenia jak to skrzyżowanie
    wygląda. Skręcasz na skrzyżowaniu w lewo, to za wczasu (czyli przed
    skrzyżowaniem) migasz że skręcasz w lewo (w tym ustawiasz się należycie, a
    po co to patrz wklejona wcześniej symulacja jak ustawienie się do manewru
    zwiększa przepustowość "ronda"), itd. Wrócę do tego co już napisałem, a gdy
    nie ogarnąłeś, że PORD nie nakazuje migać przy zjeździe z SORO. Nakazuje to
    wyraźnie tylko KW i tylko w przypadku _zjazdu_ z SORO (niezależnie od
    kierunku w jakim się jedzie na tym skrzyżowaniu).

    Jak to w końcu zrozumiesz, to wróć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 116. Data: 2023-03-05 21:40:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Mar 2023 12:01:05 +0100, nadir

    > Błąd. Znak C-12 nakazuje ruch okrężny, więc każde opuszczenie ronda
    > należy sygnalizować,

    Jprdle. Weź przeczytaj definicję tego znaku i przestań dorabiać co ci się
    wydaje. Znak C-12 nakazuje ruch wokół wyspy w kierunku wskazanym na tym
    znaku (czyli po prawej stronie wyspy, "kręcąc" się w lewo, czyli wymuszając
    bezkolizyjny skręt w lewo). Nic więcej. Gdzieś ty tam wyczytał że ta
    definicja nakazuje użycie kierunkowskazów przy zjeździe weź mi pokaż, bo
    chcę uwierzyć że śnię. Ale wcześniej sięgnij może do wspomnianego już
    parokrotnie KW, bo tam to jest wprost napisane odnośnie SORO (pomijając
    oczywiście sygnalizację przy zmianach kierunku co jest znamienne), a potem
    znajdź analogiczny przepis w PORD i przedstaw. Póki co, jak to mawia jeden
    internetowy cwaniak, pierdolić sobie możesz nadal.

    > a że raz pasy/jezdnia biegną prosto, innym razem po
    > skosie/okręgu, to jest drugorzędna sprawa.

    No właśnie, tylko oczywiście zabrałeś się do tematu od dupy strony i ci
    znowu głupoty powychodziły.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 117. Data: 2023-03-05 21:55:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.03.2023 o 21:08, Shrek pisze:

> [...]
    > "rondo" w nazwie "zjeżdzając drugim zjazdem" jedziesz po prostu prosto i
    > przez całe skrzyżowanie nie używasz żadnych kierunków (chyba że pasy

    Nie wiem co wy tam macie za ronda, ale przepis jest jasny.
    Jazda wokół wyspy nie jest zmianą kierunki i nie używa się lewego
    kierunkowskazu, chyba że zmienia się pas. Natomiast opuszczenie ronda
    jest właśnie zmianą kierunku jazdy i to zawczasu sygnalizuje się prawym
    kierunkowskazem. Nie ważne czy zjeżdżasz pierwszym, drugim, trzecim czy
    n-tym zjazdem. Są co prawda od tego pewne wyjątki, zdaje się dwa, ale
    nie sądzę żeby tylko te wyjątkowe ronda były w Warszawie.

  • 118. Data: 2023-03-05 22:02:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.03.2023 o 20:59, Myjk pisze:

> [...]
    > przeanalizujesz zmianę kierunku na "zwykłym" skrzyżowaniu, to pojmiesz
    > czego nie wiesz. Póki co pierdolić możesz sobie nadal.

    Już pomijać fakt, że nie rozumiesz przepisów, to jest kupa informacji na
    ten temat. To już nawet nie jest ignorancja, tylko zwykła tępota.

    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25756840,kierunkowska
    z-na-rondzie-wlaczac-czy-nie-jest-kolejny-wyrok.html
    https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -czy-wlaczac-kierunkowskaz-na-rondzie-szkoly-sa-rozn
    e-ale-tyl,nId,6558653
    https://moto.trojmiasto.pl/Kierowcy-zapominaja-o-kie
    runkowskazie-na-rondzie-n153035.html
    https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/kierunk
    owskaz-na-rondzie-przed-wjazdem-i-na-zjezdzie-poradn
    ik/

  • 119. Data: 2023-03-05 22:07:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.03.2023 o 21:40, Myjk pisze:

    > No właśnie, tylko oczywiście zabrałeś się do tematu od dupy strony i ci
    > znowu głupoty powychodziły.

    Nie będę się powtarzał, bo odpowiedź już masz w innym miejscu. Wisi mi
    to czy ją zrozumiesz.

  • 120. Data: 2023-03-05 22:15:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Mar 2023 21:55:27 +0100, nadir

    > Nie wiem co wy tam macie za ronda,

    W tej naszej Warszawie jak i w każdych większych miastach, są takie
    "ronda", jest ich od metra. Są też tramwaje a nawet metro jakbyś nie
    wiedział.

    > ale przepis jest jasny.

    Jest jasny, ale nie dla takich dzbanów jak ty.

    > Jazda wokół wyspy nie jest zmianą kierunki

    No nie jest! Kierunek się zmienia na skrzyżowaniu jako całości, a nie w
    momencie jego zjazdu. Weź sobie w końcu "zwykłe" skrzyżowanie, przeanalizuj
    wszystkie możliwe przejazdy na tym skrzyżowaniu, potem tylko i wyłącznie
    zmień oznaczenia na wjazdach na C-12 z A-7, postaw se kropkę na środku
    (jako wyspę, żebyś nie zaczął wyginać pasów, czy też torów, ruchu w łuk, by
    ci kisiel się z mózgu nie zrobił), nawet pasów nie musisz (ba, jak już
    pisałem lepiej by było abyś ich nie tykał) sobie przemalowywać, i masz
    przejechać dokładnie tak samo jak wcześniej, bo to skrzyżowanie, poza tym
    że masz pojechać po prawej stronie wyspy (a twojej wstawionej kropki) jak
    mówi C-12, NICZYM w jeździe się nie różni, bo PORD tego w żaden sposób nie
    wyróżnia!

    > i nie używa się lewego kierunkowskazu, > chyba że zmienia się pas.
    > Natomiast opuszczenie ronda jest właśnie zmianą kierunku jazdy
    > i to zawczasu sygnalizuje się prawym kierunkowskazem.

    Bzdura, co udowadniają właśnie liczne SORO gdzie przejeżdżając przezeń
    prosto nawet się kierownicy nie tyka, ba skręcając w lewo, owszem, jak
    najbardziej używa się lewego kierunkowskazu takżę po jeździe po obszarze
    skrzyżowania, dokłądnie tak samo jak używa się go podczas jazdy po zwykłym
    skrzyżowaniu!

    > Nie ważne czy zjeżdżasz pierwszym, drugim, trzecim czy
    > n-tym zjazdem. Są co prawda od tego pewne wyjątki, zdaje się dwa, ale
    > nie sądzę żeby tylko te wyjątkowe ronda były w Warszawie.

    Bredzisz jak potłuczony. Nie ma żadnych wyjątków, nie może ich być! Wyjątki
    sobie sam dorabiasz, bo nie umiesz wyjaśnić swoich braków w myśleniu. Nie
    przejmuj się, to wada ludzkiego mózgu u niektórych ludzi znana od wieków --
    jak sobie nie potrafili wyjaśnić fenomenów pogodowych, to je po prostu
    przypisywali "bogom". Ale warto abyś w końcu to zrozumiał, bo lepiej jest
    się do błędu przyznać (choć wiadomo że to łatwe nie jest) niż trwać w tym
    błędzie.

    --
    Pozdor
    Myjk