  • 121. Data: 2023-03-05 22:26:54
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Mar 2023 22:02:53 +0100, nadir

    > Już pomijać fakt, że nie rozumiesz przepisów, to jest kupa informacji na
    > ten temat. To już nawet nie jest ignorancja, tylko zwykła tępota.
    >
    > https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25756840,kierunkowska
    z-na-rondzie-wlaczac-czy-nie-jest-kolejny-wyrok.html
    > https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -czy-wlaczac-kierunkowskaz-na-rondzie-szkoly-sa-rozn
    e-ale-tyl,nId,6558653
    > https://moto.trojmiasto.pl/Kierowcy-zapominaja-o-kie
    runkowskazie-na-rondzie-n153035.html
    > https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/kierunk
    owskaz-na-rondzie-przed-wjazdem-i-na-zjezdzie-poradn
    ik/

    Istotnie, masz rację to jest KUPA informacji. Nieśmiało chciałem tylko
    zauważyć, że nie ma w polskim prawie precedensu, więc następny wyrok może
    być odwrotny. Biorąc jednak pod uwagę żę większość społeczeństwa to jednak
    rondoprostowacze, prawdopodobieństwo iż wyrok będzie odmienny jest
    wątpliwe, ale jednak niewykluczone. Ergo, możesz tę KUPĘ już zabrać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 122. Data: 2023-03-05 22:30:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Mar 2023 22:07:37 +0100, nadir

    > Nie będę się powtarzał, bo odpowiedź już masz
    > w innym miejscu. Wisi mi to czy ją zrozumiesz.

    Nie łżyj, znowu. Nigdzie nie wyjaśniałeś gdzie w definicji C-12 masz
    napisane że przy zjeździe należy używać prawego kierunkowskazu (bo rzekomo
    jest tam zmiana kierunku).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 123. Data: 2023-03-05 23:05:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Mar 2023 12:37:31 +0100, Akarm

    > Powtórzę, tym razem nie używając nazwy potocznej:
    > - na typowym skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, wszystkie pasy ruchu
    > poprowadzone są wokół wyspy centralnej, bez względu na kształt tej wyspy.

    Powtórz sobie, i tak do znudzenia, że PORD nie wyróżnia "typowego" i
    "specjalnego" skrzyżownaia o ruchu okrężnym. Ba, nie odróżnia nawet
    "kwadratowego" od "okrężnego" w kwestii jazdy po nich poza tym aby po tym
    drugim pojechać bezkolizyjnie (co wymusza wyspa i rozdmuchany kształt)!

    Zaś pasy ruchu na obszarze skrzyżowania są wyznaczane przeważnie w momencie
    gdy mogą istnieć wątpliwości co do ich przebiegu, w przypadku obszaru
    skrzyzowania przy ruchu okrężnym taka wątpliwość jest bardziej niż
    prawdopodobna. Niejednokrotnie pasy dla innych torów też się pędzluje, o
    ile znowu moga istnieć wątpliwości co do torów jazdy. Jedno i to samo
    skrzyżowanie można na kompletnie różne sposoby pomalować a jazda w
    podstawach, tj. zasad ogólnych, i tak musi się odbywać TAK SAMO.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 124. Data: 2023-03-06 02:40:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 05.03.2023 o 16:47, Shrek pisze:

    > https://www.google.pl/maps/@52.2170974,21.0151436,85
    m/data=!3m1!1e3
    > https://www.google.pl/maps/@52.2298387,21.0115321,13
    6m/data=!3m1!1e3
    > https://www.google.pl/maps/@52.2277374,21.0021806,96
    m/data=!3m1!1e3
    > https://www.google.pl/maps/@52.2247921,20.9895673,93
    m/data=!3m1!1e3

    > A tu dla odmiany z zakazem skrętu w lewo (i co za tym idzie zawracania)
    > https://www.google.pl/maps/@52.2317662,21.0208656,75
    m/data=!3m1!1e3

    Dobra, widzę że postanowiłeś pokazać kilka skrzyżowań.
    A dasz radę wskazać przykład choć jednego (UWAGA! trudne!) *typowego*
    ronda, na którym do jazdy w lewo jest osobny, oznaczony specjalnie pas?

    --
    -
    Akarm

  • 125. Data: 2023-03-06 03:33:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 05.03.2023 o 16:47, Shrek pisze:

    > A tu dla odmiany z zakazem skrętu w lewo (i co za tym idzie zawracania)
    > https://www.google.pl/maps/@52.2317662,21.0208656,75
    m/data=!3m1!1e3

    A że nie jesteś jedynym tutaj, wybitnym znawcą zasad ruchu, to co nieco
    podpowiem.
    Przykład typowego ronda, czyli takiego na którym pasy ruchu biegną
    dookoła wyspy:
    https://goo.gl/maps/ypLuQwr3qvhtomz38
    I bywaja tępaki, według których opuszczenie takiego ronda np. drugim
    zjazdem, oznacza przejazd bez zmiany kierunku ruchu.
    "Bo on tylko przecina pas".

    --
    -
    Akarm

  • 126. Data: 2023-03-06 06:16:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2023 o 02:40, Akarm pisze:

    m/data=!3m1!1e3

    > Dobra, widzę że postanowiłeś pokazać kilka skrzyżowań.

    Ze znakami SORO. Też nie wiem po co one tam. Miałoby sens, gdyby nie
    światła.

    > A dasz radę wskazać przykład choć jednego (UWAGA! trudne!) *typowego*
    > ronda, na którym do jazdy w lewo jest osobny, oznaczony specjalnie pas?

    https://www.google.pl/maps/@52.2551595,20.9836691,85
    m/data=!3m1!1e3

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 127. Data: 2023-03-06 06:19:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2023 o 21:55, nadir pisze:

    > Nie wiem co wy tam macie za ronda, ale przepis jest jasny.
    > Jazda wokół wyspy nie jest zmianą kierunki i nie używa się lewego
    > kierunkowskazu, chyba że zmienia się pas. Natomiast opuszczenie ronda
    > jest właśnie zmianą kierunku jazdy i to zawczasu sygnalizuje się prawym
    > kierunkowskazem. Nie ważne czy zjeżdżasz pierwszym, drugim, trzecim czy
    > n-tym zjazdem. Są co prawda od tego pewne wyjątki, zdaje się dwa, ale
    > nie sądzę żeby tylko te wyjątkowe ronda były w Warszawie.

    Nieprwda.

[...]

    Wszędzie tu używasz lewego kierunku przez cały czas skrętu w lewo i nie
    wrzucasz prawego przy zjeżdzie. I wszystko to przynajmniej formalnie są
    skrzyżowania o ruchu okrężnym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 128. Data: 2023-03-06 06:38:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Mar 2023 21:55:27 +0100, nadir wrote:

> [...]
    > kierunkowskazu, chyba że zmienia się pas. Natomiast opuszczenie ronda
    > jest właśnie zmianą kierunku jazdy i to zawczasu sygnalizuje się prawym

    Dawaj podstawe prawną

    > Nie ważne czy zjeżdżasz pierwszym, drugim, trzecim czy
    > n-tym zjazdem. Są co prawda od tego pewne wyjątki, zdaje się dwa, ale
    > nie sądzę żeby tylko te wyjątkowe ronda były w Warszawie.

    pewnie nie tylko, ale
    https://goo.gl/maps/NprGuxkh3odze9DF6

    co tu chcesz sygnalizować? skręt w zakaz?

    J.

  • 129. Data: 2023-03-06 06:44:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2023 o 06:38, J.F pisze:

    > pewnie nie tylko, ale
    > https://goo.gl/maps/NprGuxkh3odze9DF6
    >
    > co tu chcesz sygnalizować? skręt w zakaz?

    Na 90% jeśli coś ma w warszawie nazwę "rondo" to właśnie takim "rondem"
    jest. To jest szczególne bo jest na nim zakaz zawracania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2023-03-06 07:46:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dawaj podstawe prawną

    art. 22. ust.5 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym

    Googla zabrali?