    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Date: Sun, 5 Mar 2023 22:15:28 +0100

    Sun, 5 Mar 2023 21:55:27 +0100, nadir

    > Nie wiem co wy tam macie za ronda,

    W tej naszej Warszawie jak i w każdych większych miastach, są takie
    "ronda", jest ich od metra. Są też tramwaje a nawet metro jakbyś nie
    wiedział.

    > ale przepis jest jasny.

    Jest jasny, ale nie dla takich dzbanów jak ty.

    > Jazda wokół wyspy nie jest zmianą kierunki

    No nie jest! Kierunek się zmienia na skrzyżowaniu jako całości, a nie w
    momencie jego zjazdu. Weź sobie w końcu "zwykłe" skrzyżowanie, przeanalizuj
    wszystkie możliwe przejazdy na tym skrzyżowaniu, potem tylko i wyłącznie
    zmień oznaczenia na wjazdach na C-12 z A-7, postaw se kropkę na środku
    (jako wyspę, żebyś nie zaczął wyginać pasów, czy też torów, ruchu w łuk, by
    ci kisiel się z mózgu nie zrobił), nawet pasów nie musisz (ba, jak już
    pisałem lepiej by było abyś ich nie tykał) sobie przemalowywać, i masz
    przejechać dokładnie tak samo jak wcześniej, bo to skrzyżowanie, poza tym
    że masz pojechać po prawej stronie wyspy (a twojej wstawionej kropki) jak
    mówi C-12, NICZYM w jeździe się nie różni, bo PORD tego w żaden sposób nie
    wyróżnia!

    > i nie używa się lewego kierunkowskazu, > chyba że zmienia się pas.
    > Natomiast opuszczenie ronda jest właśnie zmianą kierunku jazdy
    > i to zawczasu sygnalizuje się prawym kierunkowskazem.

    Bzdura, co udowadniają właśnie liczne SORO gdzie przejeżdżając przezeń
    prosto nawet się kierownicy nie tyka, ba skręcając w lewo, owszem, jak
    najbardziej używa się lewego kierunkowskazu takżę po jeździe po obszarze
    skrzyżowania, dokłądnie tak samo jak używa się go podczas jazdy po zwykłym
    skrzyżowaniu!

    > Nie ważne czy zjeżdżasz pierwszym, drugim, trzecim czy
    > n-tym zjazdem. Są co prawda od tego pewne wyjątki, zdaje się dwa, ale
    > nie sądzę żeby tylko te wyjątkowe ronda były w Warszawie.

    Bredzisz jak potłuczony. Nie ma żadnych wyjątków, nie może ich być! Wyjątki
    sobie sam dorabiasz, bo nie umiesz wyjaśnić swoich braków w myśleniu. Nie
    przejmuj się, to wada ludzkiego mózgu u niektórych ludzi znana od wieków --
    jak sobie nie potrafili wyjaśnić fenomenów pogodowych, to je po prostu
    przypisywali "bogom". Ale warto abyś w końcu to zrozumiał, bo lepiej jest
    się do błędu przyznać (choć wiadomo że to łatwe nie jest) niż trwać w tym
    błędzie.

    --
    Pozdor
    Myjk