  • 21. Data: 2009-01-08 22:23:15
    Temat: Re: zestaw do obróbki video
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009 21:49:31 +0100, "TomekM" <t...@w...pl>
    wrote:

    >ok - to powiedz mi po co w niektórych płytach są 2 gniazda do grafiki
    >- bo mieli w fabryce za dużo???

    a np. o systemach wielomonitorowych, ktore nie maja zupelnie nic
    wspolnego z obrobka video slyszal? na wall street i biurach
    brokerskich mase tego jest. wyjasnilo sie? <rs>

  • 22. Data: 2009-01-08 22:32:41
    Od: "TomekM" <t...@w...pl>

    pewno widziałeś w tv, ja za to wiem na czym pracuję - osobiście - i jaka
    jest różnica w edycji a zajmuję się już tym prawie 20 lat - możesz
    powiedzieć co robiłeś 20 lat temu???
    jak już wspomniałem to nie jest dyskusja na tą grupę
    skończyłem

  • 23. Data: 2009-01-08 22:40:34
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009 23:32:41 +0100, "TomekM" <t...@w...pl>
    wrote:

    >pewno widziałeś w tv,

    tia. no i jak tu z takim rozmawiac?!

    > ja za to wiem na czym pracuję - osobiście - i jaka
    >jest różnica w edycji

    no to powiedz jaka? jakis udokumentowany benchmark? jakies zrodlo na
    ktore moglbys sie powolac z wyjatkiem swoich wlasnych .... hmmm jak to
    nazwac deliktnie, przypuszczen?

    > a zajmuję się już tym prawie 20 lat - możesz
    >powiedzieć co robiłeś 20 lat temu???

    oooo. ale ciezki argument. wyobraz sobie, ze zajmowalem sie
    kompozytami video i raczkujacym jeszcze wtedy wtedy 3D.

    >jak już wspomniałem to nie jest dyskusja na tą grupę
    >skończyłem

    i chyba lepiej tak dla ciebie bedzie. <rs>

  • 24. Data: 2009-01-09 09:42:15
    Od: "TomekM" <t...@w...pl>

    dla wszystkich innych zainteresowanych tematem polecam lekturę
    http://www.nvidia.pl/object/quadro_sli_pl.html

    >hmmm jak to
    >nazwac deliktnie, przypuszczen?
    i kto tu opowiada bajki???

  • 25. Data: 2009-01-09 16:24:28
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009 10:42:15 +0100, "TomekM" <t...@w...pl>
    wrote:

    >dla wszystkich innych zainteresowanych tematem polecam lekturę
    >http://www.nvidia.pl/object/quadro_sli_pl.html

    technologia jest fajna ale dla gierkowiczow.

    > i kto tu opowiada bajki???

    no chyba juz uzgodnilismy, ze ty.

    tak to jest. jak ktos cos przeczyta gdzies newsa na sieci i potem
    takie bajki o dwoch kartach opowiada. teraz kolejne. technologia SLI
    to nawet nie sa tylko dwie karty ale, w pelni funkcjonalny system
    zawiera rowniez i specyficzna dla tej technologii MB.

    SLI nie jest tez nawet zoptymalizowana pod zadna aplikacje video, a
    tylko do gierek, no ale ty wiesz lepiej bo robisz video od 20tu lat
    na dwoch kartach.
    na koncu tej strony znajdziesz liste paru programow zoptymalizowanych
    dla ktorych SLI jest zoptymalizowana.
    http://www.slizone.com/object/slizone2_game.html
    widzisz tu choc jedna aplikacje video?

    natomiast wspomaganie obrobki video i to glownie transcoding (ile razy
    transcodujesz material video podczas jego obrobki? no ile?) na
    niektorych kartach _pojedynczych_ nvidii jest realizowany dzieki
    technologii CUDA (ale ATI ma swoj odpowiednik), ale samo SLI nie ma
    tu nic do rzeczy, niemniej czesto SLI i CUDA umieszczane sa ciurkiem w
    opisie produktu.

    trzeba sie troche zastanawiac jesli sie czyta opisy komercyne
    produktu, bo jak widac moga zamienic sie w bajki. <rs>

  • 26. Data: 2009-01-09 20:53:33
    Od: "TomekM" <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > SLI nie jest tez nawet zoptymalizowana pod zadna aplikacje video, a
    > tylko do gierek, no ale ty wiesz lepiej bo robisz video od 20tu lat

    tego nie napisałem, natomiast wiem, że od 20 lat technika robi olbrzymie
    postępy, ale ty raczej za nią nie nadążasz

    > na koncu tej strony znajdziesz liste paru programow zoptymalizowanych
    > dla ktorych SLI jest zoptymalizowana.
    > http://www.slizone.com/object/slizone2_game.html
    > widzisz tu choc jedna aplikacje video?

    nie znalazłem bo jest to link do listy gier obsługiwanych przez SLI
    jeśli się ktoś opiera na materiałach ze strony dla gierkowiczów to trudno mu
    może zrozumieć, że ta technologia może być przydatna do obróbki wideo

    > trzeba sie troche zastanawiac jesli sie czyta opisy komercyne
    > produktu, bo jak widac moga zamienic sie w bajki. <rs>

    to opis producenta (to samo KOMERCYJNE źródło co rs tylko po polsku):

    Zalety

    Symulacje wizualne, przekazy telewizyjne i aplikacje przetwarzania video,
    które są niezwykle wrażliwe na odpowiednią liczbę renderowanych klatek,
    skorzystają dzięki zastosowaniu trybu renderingu z podziałem klatki (split
    frame rendering - SFR).

    a ja wolę wierzyć jemu niż gościowi króry ma klapki na oczach

    ponadto z tego samego źródła fragment FAQ

    Jakie aplikacje są obsługiwane przez technologię SLI?
    Technologia SLI może być wykorzystywana przez każdą grę i aplikację. Aby
    zapewnić maksymalną wydajność i łatwość konfiguracji, NVIDIA przygotowała
    bogaty zbiór predefiniowanych profili aplikacji, które uaktywniają tryb SLI
    automatycznie. Pełna lista tych predefiniowanych profili znajduje się tutaj.
    W przypadku gier nie wymienionych na liście, prosimy zastosować się do
    instrukcji podanych tutaj, by aktywować tryb pracy SLI. Informacje na temat
    obsługi w aplikacjach profesjonalnych znaleźć można tutaj.

    i oczywiście link http://pl.slizone.com/page/slizone_faq.html#s2

    ale skoro się ktoś chce uprzeć i znaleść mareriały tylko w relacji sli=gry
    to znajdzie, ale jeśli bez dużego wysiłku poszuka dalej - też znajdzie
    osobę która widzi poprawność tylko swoich poglądów nazywamy BETONEM!!!

  • 27. Data: 2009-01-09 22:13:59
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009 21:53:33 +0100, "TomekM" <t...@w...pl>
    wrote:

    >tego nie napisałem, natomiast wiem, że od 20 lat technika robi olbrzymie
    >postępy, ale ty raczej za nią nie nadążasz

    wiesz. wole nie nadazac i bazowac na sprawdzonych informacjach, niz
    wymyslac bajki na podstawie niezrozumienia tego co znajde w
    internecie.

    >nie znalazłem bo jest to link do listy gier obsługiwanych

    tia. oczywiscie nie chcialo sie listy przewinac do konca, choc
    wspomnialem o tym. tam jak wol jest:

    "In addition to these top games, NVIDIA has optimized SLI performance
    on the following applications:"

    problemy z angielskim? prosze bardzo, polski odpowiednik strony:

    Dodatkowo, technologia NVIDIA SLI jest wykorzystywana przez
    nastepujace aplikacje:

    jakos slowa o programach do obrobki wideo. jesli by byly jakies, to
    nie sadzisz, ze by o nich napisali? jakis avid, jakies softimage|DS,
    nuke, shake. ale nic. wniosek? ty wiesz lepiej, ze tak jest.

    > przez SLI
    >jeśli się ktoś opiera na materiałach ze strony dla gierkowiczów

    na ktora sam, bez cienia wstydu sie tutaj powolujesz w wersji
    polskiej. mentalnosc kalego czy cos innego?

    > to trudno mu
    >może zrozumieć, że ta technologia może być przydatna do obróbki wideo

    alez ja rozumiem i uzycie dodatkowego hardwareu do liczenia,
    odciazajace glowny proc jest zawsze mile widziane, tyle ze to byla
    jedyna strona, na ktorej znalazlem liste jakichkolwiek aplikacji,
    ktore wykorzystuja te technologie. nie moja wina, ze sa to prawie
    wylacznie gierki. nie ja te liste wymyslilem i wierz mi, ze staralem
    sie znalezc, bo mnie taki hardware by rowniez zainteresowal.

    znasz liste z aplikacjami do obrobki video? TAK/NIE? jesli znasz,
    przestan sie tu puszyc, tylko ja podaj. moze sie czegos od ciebie
    dowiem.

    >to opis producenta (to samo KOMERCYJNE źródło co rs tylko po polsku):

    czytalem to i wlasnie to uwazam za typowy chwyt marketingowy, ktorego
    ty nie jestes widac w stanie rozroznic od opisu praktycznej
    funkcjonalnosci. ponadto sadze, ze pomimo dwudziesto letniego
    doswiadczenia i otrzaskaniu z nowosciami (jak sie prezentujesz tutaj)
    nie za bardzo chyab rozumiesz co cytujesz.

    ".., aplikacje przetwarzania video, które są niezwykle wrażliwe na
    odpowiednią liczbę renderowanych klatek, skorzystają dzięki
    zastosowaniu trybu renderingu z podziałem klatki (split
    frame rendering - SFR)."

    jakie to wedlug ciebie sa to aplikacje "które są niezwykle wrażliwe na
    odpowiednią liczbę renderowanych klatek"?
    wedlug ciebie obrobka wideo? 20 lat w businessie? np. o planach
    virtualnych slyszales?

    czy ty w ogole wiesz co to jest "split frame rendering" ewentualnie
    "alternate frame rendering" i kiedy go sie jeszcze uzywa i po co?
    ktory z programow do obrobki wideo z tego korzysta? i nawet jesli to
    po co dwie karty?

    i juz zupelnie lopatologicznie PRZETWARZANIE to nie to samo EDYCJA czy
    OBROBKA.

    > i oczywiście link http://pl.slizone.com/page/slizone_faq.html#s2

    i podajesz link, ktory zawiera odnosnik do listy z aplikacjami
    optymalizowaymi pod SLI, ktora podalem wczesniej, na ktora sie
    strasznie oburzyles bo to byla strona dla gierkowiczow. a odnosnik do
    profesjonalnych aplikacji jest podlaczony pod stronem z opisem
    technologii , ktora sam podales wczesniej. typowy marketingowy belkot,
    na ktorym sie zapetliles. znasz jakies inne strony?
    prosilem cie, zebys o tym poscie zapomnial bo sobie tylko biedy i
    wstydu napytasz. nie posluchales.

    >ale skoro się ktoś chce uprzeć i znaleść mareriały tylko w relacji sli=gry
    >to znajdzie, ale jeśli bez dużego wysiłku poszuka dalej

    po raz kolejny prosze. znajdz mi liste aplikacji do obrobki video
    (rendering gierkowego obrazu, przetwarzanie obrazu w duzej
    rozdzielczosci w czasie rzeczywistym to nie jest obroka materialu
    wideo, o ktorej rozmawiamy - byc moze tego nie potrafisz zrozumiec i
    dla ciebie te dwie rzeczy sa tozsame, ale przeciez fachowiec jaka ty
    powinien to rozrozniac ) korzystajacych podczasz liczenia dwie karty
    graficzne.

    reszta twoich bajan o technologiach renderingu w czasie rzeczywistym,
    o ktorych jak podejrzewam tez masz blade pojecie, mnie nie interesuje.

    > - też znajdzie
    >osobę która widzi poprawność tylko swoich poglądów nazywamy BETONEM!!!

    zrozum. ja sie chce dowiedziec jak to jest, ale nie wyobrazaj sobie,
    ze jak ty tupniesz i powiesz, ze ty to juz 20 lat, i podasz mi link do
    strony reklamujacej produkt, to ja nagle uwierze ci na slowo. na razie
    nie pokazales nic co by mnie sklonilo, zebym ci uwierzyl, a ten post
    swiadczy raczej dobitnie o tym, ze chyba dosc malo wiesz o sprawach, o
    ktorych mowisz. tym bardziej wiec, sadze, ze moj sceptyzyzm jest
    uzasadniony.

    i jeszcze raz do znudzenia: prosilem o podanie podanie benchmarkow i
    jakiegos wiarygodnego zrodla opisujacego praktyczne korzysci
    zastosowania dwocjh kart graficzych w systemach do edycji video plus
    liste programow z takiego rozwiazania korzystajacych. ty mi za to juz
    drugi raz powolujesz sie ten sam marketingowy belkot.
    czy to ty cos o wspominales betonie? <rs>

  • 28. Data: 2009-01-14 09:20:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    rs, nie brnij
    nawet najnowszy Photoshop potrafi korzystac z CUDA przy niektorych filtrach
    Marx

  • 29. Data: 2009-01-14 09:42:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    troche szczegolow

    Adobre Premiere moze uzywac GPU w niektorych pluginach
    "If you have a GPU (Graphics Processing Unit) card that supports
    Direct3D, Pixel Shader 1.3+, and Vertex Shader 1.1+, you can use three
    additional effects that take advantage of the video-processing
    capabilities of GPU cards and of 3D shading: Page Curl, Refraction, and
    Ripple (Circular)."
    http://livedocs.adobe.com/en_US/PremierePro/3.0/help
    .html?content=WS1c9bc5c2e465a58a91cf0b1038518aef7-7e
    33.html

    CyberLink PowerDirector 7
    "PowerDirector 7's support for NVIDIA(R) CUDA(TM) technology delivers huge
    speed gains when encoding HD video into the H.264 format. Offering
    performance gains of 270% for encoding high-definition video using
    NVIDIA CUDA technology, PowerDirector 7 leverages the power of the GPU
    to deliver its faster results."
    http://www.cyberlink.com/multi/products/item_4_5_3.h
    tml

    Avid Liquid
    "Avid Liquid używa procesora graficznego oferując efekty czasu
    rzeczywistego"
    http://avid.dystrybucja.ksk.com.pl/produkty/liquid/f
    eatures.php

    Sam jestem ciekaw czy CUDA automatycznie korzysta ze SLI
    Marx

  • 30. Data: 2009-01-14 15:21:42
    Od: "TomekM" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    > rs, nie brnij
    > nawet najnowszy Photoshop potrafi korzystac z CUDA przy niektorych
    > filtrach
    > Marx

    daj mu spokój, on jest niereformowalny, takich materiałów w necie jest dużo,
    tylko nie wszystkie mówią o tym wprost
    ja już odpuściłem sobie tego trola