  • 1. Data: 2009-01-06 13:26:03
    Temat: zestaw do obróbki video
    Od: kuba <a...@t...pl>

    Witam

    Planuję złożyć komputer. Cena zestawu 3000-3500 bez monitora. Na co
    zwrócić uwagę, co ma znaczenie przy obróbce materiału video?

    kuba

  • 2. Data: 2009-01-06 20:28:36
    Temat: Re: zestaw do obróbki video
    Od: "TomekM" <t...@w...pl>

    to chyba nie na tą grupę, ale skoro już tu zaglądam...
    karta grafiki im droższa tym lepsza, a najlepiej dwie - ja mam gf 8800 gt
    ramu im więcej tym lepiej
    pożądna płyta główna - zresztą moim zdaniem to naważniejsza część kompa może
    być wyposażona w firewire jeśli nie to osobna karta firewire koniecznie na
    chipsecie texas instruments (zapomnij o amd) nie testowałem nec'a
    procesor intela (zapomnij o amd)
    dyski osobne na materiał i system (najlepiej spięte w rajd)
    to chyba wszystko

  • 3. Data: 2009-01-06 20:42:12
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-06 21:28, Użytkownik TomekM napisał:
    > to chyba nie na tą grupę, ale skoro już tu zaglądam...
    > karta grafiki im droższa tym lepsza, a najlepiej dwie - ja mam gf 8800 gt
    > ramu im więcej tym lepiej

    Co daje przy obróbce materiału wideo posiadanie dwu kart GFX ?
    Dlaczego odpisujesz nad cytatem ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-06 21:13:17
    Od: "TomekM" <t...@w...pl>

    > Co daje przy obróbce materiału wideo posiadanie dwu kart GFX ?
    są efekty które liczy procesor, ale są też takie które liczy karta - różnica
    potrafi być naprawdę duża

    > Dlaczego odpisujesz nad cytatem ?
    o Jezu - znowu... jeśli czytelnik nie wie do czego odnosi się tekst to sobie
    może spojrzeć na dół, a jeśli wiadomo, to po co przekopywać się poprzez
    nieraz bardzo długie wypociny, które i tak czytał przed chwilą...
    uważam, że tak jest normalniej
    co innego gdy odpisuję na więcej pytań...

  • 5. Data: 2009-01-06 21:55:48
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > są efekty które liczy procesor, ale są też takie które liczy karta -
    > różnica potrafi być naprawdę duża

    Tak ? możesz podać przykłady obróbki video wymuszającej posiadanie dwóch
    kart ? no chyba że przez obróbkę video rozumiesz renderowanie obiektów w
    grach

  • 6. Data: 2009-01-06 21:57:07
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "kuba" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Planuję złożyć komputer. Cena zestawu 3000-3500 bez monitora. Na co
    > zwrócić uwagę, co ma znaczenie przy obróbce materiału video?

    Wydajna i stabilna płyta główna, szybkie dyski, dużo pamięci, wspomniane już
    firewire jeśli materiał ma pochodzić np z kamery cyfrowej

  • 7. Data: 2009-01-06 22:37:41
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Planuję złożyć komputer. Cena zestawu 3000-3500 bez monitora. Na co
    > zwrócić uwagę, co ma znaczenie przy obróbce materiału video?

    4 kory (600zł), 4GB (120zł), płyta z firewire (300zł), 2 dyski (400zł).
    Vga (400zł) z wyjściem na 2 monitory plus wyjście
    s-video/composite/component.
    Ew. tablet (300zł).
    Reszta kasy na soft, obudowę, mysz, klawiaturę.

    zyga

  • 8. Data: 2009-01-06 23:21:56
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-06 22:55, Użytkownik Kot Prezydenta napisał:

    > Tak ? możesz podać przykłady obróbki video wymuszającej posiadanie dwóch
    > kart ? no chyba że przez obróbkę video rozumiesz renderowanie obiektów w
    > grach

    Przyłączam się do tego pytania. Bo też nie widzę związku między
    obróbką materiału video a renderowaniem obiektów 3D.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-01-06 23:32:19
    Od: "TomekM" <t...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    nie napisałem że jest mus!!!
    każdy pożądny program do obróbki wideo wykorzystuje procesory kart
    graficznych - a jak są dwa to chyba lepiej...
    przykłady programów???:
    Avid Liquid, Edius, Premiere, Vegas...
    nie pisałem również o renderowaniu obiektów 3d
    nie zajmuję się grami, tylko obróbką materiału wideo

  • 10. Data: 2009-01-06 23:55:37
    Od: "Gil" <g...@o...eu>

> [...]
    > Avid Liquid, Edius, Premiere, Vegas...
    > nie pisałem również o renderowaniu obiektów 3d
    > nie zajmuję się grami, tylko obróbką materiału wideo

    Materiał dla amatorskiej dla amatorskiej obróbki wideo najlepiej poskładac w w
    jakims najtańszym Pinnacle i zgrać do DV AVI. Jak póżniej zdekodujemy ten plik
    do MPG2 to inna sprawa. Najdroższe i najlepsze rozwiązania jak Cinema Craft
    Encoder korzystają tyko z procesora. Są inne rozwiązania dla amatora niewiele
    gorsze ale na pewno karta video nie ma nic z tym wspólnego. Innaczej - możesz
    składać doskonałe filmy z najsłabszą kartą graficzną.