  • 31. Data: 2009-01-14 15:52:12
    Temat: Re: zestaw do obróbki video
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 10:20:52 +0100, Marx <M...@n...com> wrote:

    >rs, nie brnij
    >nawet najnowszy Photoshop potrafi korzystac z CUDA przy niektorych filtrach
    >Marx

    mowa o DWOCH KARTACH GRAFICZNYCH W KOMPIE i ich wspokpraca w
    programami podczas obrobki VIDEO. czytaj zanim odpowiesz. <rs>

  • 32. Data: 2009-01-14 15:59:44
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 16:21:42 +0100, "TomekM" <t...@w...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    >daj mu spokój, on jest niereformowalny, takich materiałów w necie jest dużo,

    tia. internet jest pelem roznych materialow, tylko jakos ty nie
    podales zadnego, mimo moich licznych prosb.

    >tylko nie wszystkie mówią o tym wprost

    o tak. to "nie wsprost" to pewnie jakas wiedza tajemna, ktora
    dysponuja tylko fachowcy z 20sto letnim doswiadczeniem, a ktora
    potocznie nazywa sie belkotem marketingowym. facet! przestan
    wreszcie fantazjowac.

    >ja już odpuściłem sobie tego trola

    i bardzo slusznie. powinienes to zrobic duze wczesniej zanim te
    bajania wyslales. <rs>

  • 33. Data: 2009-01-14 16:21:44
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 10:42:21 +0100, Marx <M...@n...com> wrote:

    [...]

    bo nie na temat.

    >Sam jestem ciekaw czy CUDA automatycznie korzysta ze SLI
    >Marx

    i o to wlasnie to czy sie debata, czy obecne programy do OBROBKI VIDEO
    potrafia wykorzystywac DWIE karty graficzne i ich GPU JEDNOCZESNIE
    podczas pracy (w dowolnej technologii).
    roznej masci programow graficznych uzywajacych GPU do
    renderingu|wspomagania wyswietlania obrazu jest sporo, ale jakos nawet
    strony zasocjowane z sama nvidia (na ktore powolywal sie TomekM nie
    podaja programow do OBROBKI VIDEO. jego to nie zastanowilo, a mnie
    owszem.

    jak znajdziesz jakies rzeczowe materialy na ten temat to rowniez
    chetnie przeczytam. jak na razie to TomekM idzie w zaparte, ze posiadl
    jakas sobie tylko dostepna, tajemna wiedze na ten temat, ale jakos nie
    przeklada sie to na zadne wiarygodne zrodlo w internecie (przynajmniej
    ja nic nie znalazlem). w isntrukcjach do programow video, ktorych sam
    uzywam tez nie znalazlem. to czym TomekM tutaj machal, to widocznie
    albo nie doczytal, albo nie zrozumial co bylo napisane. stawiam na to
    drugie.

    to ze ja ci powiem, ze np. irfanview robi kanapki i przynosi piwo i ze
    jestem w tym specem od 20stu lat i jest masa materialow na ten temat w
    internecie? uwierzysz mi na slowo? <rs>

  • 34. Data: 2009-01-15 08:05:39
    Od: Marx <M...@n...com>

    rs pisze:
> [...]
    > strony zasocjowane z sama nvidia (na ktore powolywal sie TomekM nie
    > podaja programow do OBROBKI VIDEO. jego to nie zastanowilo, a mnie

    no wiec aby CUDA bylo uzywane na dwoch GPU, to musi to byc specjalnie
    oprogramowane. CUDA automatycznie nie korzysta z dwoch lub wiecej (mozna
    wiecej) kart.
    Nie znalazlem aby ktorys producent softu do edycji chwalil sie ze
    potrafi uzywac kilku kart.
    Oczywiscie nie znaczy to ze tego nie robia - najprosciej gdyby TomekM
    wyjal jedna karte i sprawdzil czy mu dziala wolniej
    Marx

  • 35. Data: 2009-01-15 09:57:56
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marx pisze:

> [...]
    > Oczywiscie nie znaczy to ze tego nie robia - najprosciej gdyby TomekM
    > wyjal jedna karte i sprawdzil czy mu dziala wolniej

    Wy tu o CUDA, a zaproponowana karta to ATI, w której ten patent nie
    występuje, więc po co taka szybka karta, która została zaproponowana na
    początku wątku?

  • 36. Data: 2009-01-15 15:51:25
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009 09:05:39 +0100, Marx <M...@n...com> wrote:

> [...]
    >wiecej) kart.
    >Nie znalazlem aby ktorys producent softu do edycji chwalil sie ze

    otoz to. gierek korzystajacych z tej technologii jest sporo. z
    pewnoscia jest i specjalistyczne oprogramowanie do prezentacji i
    przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym, ale nie do obrobki video.

    >Oczywiscie nie znaczy to ze tego nie robia - najprosciej gdyby TomekM
    >wyjal jedna karte i sprawdzil czy mu dziala wolniej
    >Marx

    i wlasnie o to chodzi. prosilem go o jakis konkret. akurat tez zajmuje
    sie m.in. szeroko rozumiana obrobka video i przyjrzalem sie programom,
    ktorych uzywam. niektore maja wspomaganie GPU, co wcale nie znaczy, ze
    podlaczenie dwoch kart pomoze cokolwiek w pracy, czego TomekM
    najwyrazniej nie jest w stanie zrozumiec i pewnie sadzi, ze to dziala
    tak jak z CPU lub z rdzeniami. wiecej ich wsadzisz na plyte to
    szybciej bedzie (i to tez nie zawsze). nie przedstawil zadnych dowodow
    ani nawet konkretow, wiec nadal utrzymuje, ze z tymi dwoma kartami to
    albo majaczyl, albo sie pomylil bo nie zrozumial tego co czyta i teraz
    nie wypada mu zdania speca zmienic.
    gdyby to byl jakis dzieciak, ktoremu na gwiazde komputer sprezentowali
    (co oczywiscie wcale nie jest wykluczone) to bym to olal, ale jak
    koles twierdzi, ze ma 20 lat doswiadczenia iopowiada takie rzeczy, a
    potem jeszcze nazywa mnie betonem i niereformowalnym, tylko dlatego,
    ze wytykam bledy w tym co pisze i domagam sie potwierdzenia w faktach.
    no sorry, vinetou. <rs>

  • 37. Data: 2009-01-15 16:01:18
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009 10:57:56 +0100, BQB
    <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    >Wy tu o CUDA, a zaproponowana karta to ATI, w której ten patent nie
    >występuje, więc po co taka szybka karta, która została zaproponowana na
    >początku wątku?

    my jestesmy w tej odnodze watku, ktora zajmuje sie dwiema kartami
    graficznymi i to nawet wcale nie koniecznie nvidii.
    jakas oblednie szybka karta graficzna do obrobki video nie jest tak
    naprawde niezbedna, dopoki software, ktorego sie uzywa, nie bedzie
    korzystal bezposrednio z jej mocy obliczeniowej. dobrze natomiast by
    jej architektura pozwalala, na plynne podgladanie kilku streamow
    video, ale i tak waskie gardlo takiego projektu jest w transferze
    danych z nosnika. chyba ze ktos pracuje na materiale proxy, ale to
    wtedy jakosc obrazu jest zmiejszona i wymagania hardwareu sa mniejsze.
    jesli traktuje sie prace z video powaznie, to ja bym sie zastanowil
    jakiego softu bede uzywal, a potem pogrzebal w sieci na temat jaki
    hardware najlepiej z tym softem gra. <rs>