  • 11. Data: 2009-12-22 19:40:39
    Temat: Re: zestaw do 3k (zasilacz?)
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Konrad Kosmowski napisał:

    > Nie myślałeś aby na system (/, /bin, /lib, /usr i okolice) dać jakiś niezbyt
    > duży SSD? Przyspieszy Ci to uruchamianie systemu i programów w sposób widoczny.
    >
    > Na dane (/home, /srv, /var czy jak tam masz) RAID1 z dwóch dysków - zwiększysz
    > dostępność (masz ten komfort, że jeden może se paść) i szybkość odczytu.

    Ciekawe propozycje, ale podnoszą koszta. Musiałbym z czegoś
    zrezygnować a nie bardzo widzę z czego. Może w przyszłości.

    > Chieftec. :) Najlepiej w promocji co tam mają big towera taki jaki Ci się
    > podoba, stockowy zasilacz z niej też nie będzie najgorszy.

    Niejasno się wyraziłem (albo krajobraz sprzętu tak się zmienił w ciągu
    paru lat): kiedy kupowałem obecny komputer obudowy midi występowały
    w kilku rozmiarach, z których tylko największy pozwalał swobodnie
    operować. Np. były takie, które mimo 4 zatok pozwalały tylko w jednej
    zamontować kieszeń na dysk czy dodatkowy napęd - w innych takie elementy
    kłóciły się z płytą główną.

    > Ja bym składał samemu, przy okazji wyklejając obudowę matami wyciszającymi,
    > umieszczając wewnętrzne organizery kabli, dyski zamontowałbym w silencerach
    > [1], które przykręcone są do obudowy przez gumę - mniej przenoszą drgania (ale
    > okupują wtedy zatoki 5,25").
    >
    > [1] http://www.noiseblocker.de/en/produkt_entkoppler_nb-
    xswing.php

    Interesujące.

    Obecny komputer złożyłem od zera a następnie ze dwa razy rozłożyłem na
    części i złożyłem ponownie przy różnych okazjach więc wiem mniej więcej
    na czym to polega :)

    m.

  • 12. Data: 2009-12-22 20:13:09
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    januszek napisał:

    > i5 750 nie grzeje sie bardzo wiec boxowe chlodzenia w zupelnosci mu
    > wystarczy.

    Jeśli chodzi o chłodzenie to jestem pewien, że wystarczy - mi chodzi
    o *ciche* chłodzenie :)

    > Skoro na komp bedzie z tych gamefree to 239 zl za pasywna
    > karte nvidi to zbytek bo takie mozna kupic w okolicach 150 zl.

    To co teraz starczy na wszystko za 6 lat ledwo okno poruszy. Tak, kupuję
    komputer na tak długi czas - obecny ma 8 lat (po 3 latach wymiana
    procesora i dokładanie RAMu). Gdyby nie to, że sypie się mechanicznie
    to służyłby mi jeszcze przynajmniej rok.

    > Samemu jak sie umie ;)

    Umie się, ale się nie chce ;)

    > j.
    >
    > ps. Komputronik jest niestwety najdrozszy, praktycznie wszedzie indziej
    > jest taniej.

    Nie zamierzam tam kupować. Po prostu ze znanych mi sklepów internetowych
    ma szeroką bazę danych i w miarę ujednolicone tabelki co ułatwia
    decyzje.

    m.

  • 13. Data: 2009-12-23 12:17:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-22 20:40:39 +0100, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

> [...]
    > operować. Np. były takie, które mimo 4 zatok pozwalały tylko w jednej
    > zamontować kieszeń na dysk czy dodatkowy napęd - w innych takie elementy

    Pewnie różnie to wygląda u różnych firm, ale z AFAIK obecnie w czymś
    określanym jako midi-tower jest zazwyczaj 3-5 razy 5.25 i 3-6 razy 3.5,
    czyli znacznie więcej niż napisałeś że potrzebujesz. Przy założeniach
    jakie określiłeś na początku sprawdziłby się nawet mini-tower, ale one
    często mają tylko miejsce na płyty m-ATX, ale po 2-3 miejsca na napędy
    obu rozmiarów.

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-12-23 17:21:13
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:
> [...]
    > jakie określiłeś na początku sprawdziłby się nawet mini-tower, ale one
    > często mają tylko miejsce na płyty m-ATX, ale po 2-3 miejsca na napędy

    Problemem nie była wysokość, ale długość :) W ciągu ostatnich paru dni
    przyjrzałem się bliżej opisom obudów i faktycznie wygląda, że "shorty"
    wyginęły.

    m.
    --
    LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
    Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078

  • 15. Data: 2009-12-24 06:32:24
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Mon, 21 Dec 2009 23:18:49 +0000 (UTC), *Mikolaj Machowski* napisał(a):

    > Witam,

    Cześć.

    > Proszę o ocenę zestawu i ewentualne komentarze (ceny z komputronika, "na
    > mieście" powinienem trochę urwać z ceny):
    <ciach>

    Na co się zdecydowałeś ostatecznie?
    Sam stoję przed podobnymi dylematami (mój komp. właśnie dobija do 7-8
    lat, chciałbym kupić kolejny, który da radę mi mniej więcej tyle czasu
    posłużyć - z tego jestem zadowolony (Athlon XP + płyta Aususa A7V8x)
    preferencje użytkowe mam podobne do Twoich.

    Zawsze to łatwiej, jak się poczyta praktyka przechodzącego aktualna
    gehennę z wyborem sprzętu ;)

    Sebastian S.

  • 16. Data: 2009-12-26 11:47:57
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:

    > A czemu NV? Problemy ze sterownikami pod Linuxem, CUDA czy jeszcze coś innego?

    Sterowniki - mimo różnych zastrzeżeń nVidia nadal najlepiej wspiera 3D
    pod Linuksem.

    m.

  • 17. Data: 2009-12-26 11:49:40
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Seba napisała:

    > Cześć.

    ><ciach>
    >
    > Na co się zdecydowałeś ostatecznie?

    W sumie zostaję przy tym co wybrałem sam. Na wszelki wypadek może
    mocniejszy zasilacz niż sugerowane 400W (coś ok. 500W).

    m.

  • 18. Data: 2009-12-26 13:30:48
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Dec 2009 11:49:40 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski
    napisał(a):

    > W sumie zostaję przy tym co wybrałem sam. Na wszelki wypadek może
    > mocniejszy zasilacz niż sugerowane 400W (coś ok. 500W).

    Sam wertuję właśnie ofertę rynkową szukając jakiegoś rozsądnego
    rozwiązania - aż dziw bierze jak ci marketingowcy potrafią zagmatwać
    sprawę.

    Myślisz, że konfiguracja, którą wybrałeś starczy na najbliższe kilka
    lat? Zamierzasz ja modyfikować po jakimś czasie?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 19. Data: 2009-12-27 19:49:43
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Seba napisała:
    > Myślisz, że konfiguracja, którą wybrałeś starczy na najbliższe kilka
    > lat? Zamierzasz ja modyfikować po jakimś czasie?

    Tak. Na pewno będę sukcesywnie dorzucał RAM, chciałbym też po kilku
    latach zmienić procesor na szybszy (być może wersja i7 na 1156 - dlatego
    mocniejszy zasilacz niż sugerowano). Być może - ale to mało
    prawdopodobne - nowsza karta.

    m.

  • 20. Data: 2009-12-28 20:08:01
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Uwierz mi, wiele osób nie wie nawet co to jest RAM.

    ...a "internet" to dla nich taka ikonka w lewym dolnym rogu:
    - o, o, gdzie ja mam internet? pan mi internet zepsul!
    :)