  • 11. Data: 2010-10-04 14:16:25
    Temat: Re: zero 0dB na wyj?ciu XLR ?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.10.2010 15:51, schrieb RoMan Mandziejewicz:

> [...]
    > odniesienia oczywiście było 1mW/600om czyli 0.775V.
    >
    > Co do dopasowania - 600om to impedancja drucianej lini napowietrznej
    > (o ile pamiętam) z drutów z brązu o średnicy 1/8 cala (3.81mm) w
    > odstępie bodaj 6 cali (15.24cm). A najczęściej spotykaną impedancją
    > była raczej 120-200om w kablach wieloparowych. Poza tym, w paśmie
    > naturalnym i na łączu naturalnym nikt nie dbał o dopasowanie. Dopiero
    > przy zwielokratnianiu łącza lub pupinizacji trzeba było zwracać na to
    > uwagę. Ale to już taki wielki zbiór bajek do opowiadania, że szkoda

    Zgadza się, też ten zbiór bajek ;-). W każdym razie ten 1mW/600ohm to
    jest to, co wątkotwórca chciał wiedzieć, obojętnie dlaczego no to teraz
    ma ;-).

    Amen

    Waldek

  • 12. Data: 2010-10-04 14:16:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    [...]

    > Zgadza się, też ten zbiór bajek ;-). W każdym razie ten 1mW/600ohm to
    > jest to, co wątkotwórca chciał wiedzieć, obojętnie dlaczego no to teraz
    > ma ;-).
    > Amen

    Nie tak szybko - on chciał wiedzieć, jaki poziom stosuje się na
    złączach XLR liniowych. A tu też jest bałagan, bo może to być 0dBu,
    +4dBu, +6dBu (nieobciążone) albo wręcz 1V czyli 0dbV :(

    Czyli pomiędzy 0.775 a 1.55V - tu też jest bałagan, niestety.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-10-04 18:44:58
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > +4dBu, +6dBu (nieobciążone) albo wręcz 1V czyli 0dbV :(
    >
    > Czyli pomiędzy 0.775 a 1.55V - tu też jest bałagan, niestety.

    No troszeczkę burdelik jest. Ale na dzień dobry to 0.775V jest dobrym
    początkiem. Sprawdziłem w pracy przed wyjściem mikser. Tam jest wejście
    +6dBu i nawet jest napisane, że 0dB to 1mW/600ohm. Ale jak zapodam 6dB to
    wskaźnik wysterowania jest na czerwonym. To jest chyba normalny zakres pracy
    polskich stacji radiowych. Dynamika sygnału od -3 do +10dB, a wzmacniacz ma
    clipping na 0dB :-(

    Waldek