  • 1. Data: 2011-09-02 17:25:40
    Temat: zepsuty zasilacz - ładowarka z komórki
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Co prawda ładowarka z komórki kosztuje 10zł, ale ostatnio mi się bez
    przyczyny dwie spaliły. Mam ochotę je naprawić. czy jest coś co
    zazwyczaj w tych ładowarkach "pada", czy niema reguły? Dało by się to
    jakoś prosto naprawić? ( w sensie dostępność części) jedna to blue star,
    a druga jakiś no name, ale w porządnej obudowie.

    ToMasz

    PS może macie propozycje jaki zasilacz/ładowarkę kupić, dorobić wtyczkę
    i mieć spokój do końca życia?

  • 2. Data: 2011-09-02 18:18:15
    Temat: Re: zepsuty zasilacz - ładowarka z komórki
    Od: "Krzysiek Z." <t...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > PS może macie propozycje jaki zasilacz/ładowarkę kupić, dorobić wtyczkę i
    > mieć spokój do końca życia?

    Oryginał do danego modelu.

  • 3. Data: 2011-09-02 18:58:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    Friday, September 2, 2011, 7:25:40 PM, you wrote:

> [...]
    > a druga jakiś no name, ale w porządnej obudowie.
    > PS może macie propozycje jaki zasilacz/ładowarkę kupić, dorobić wtyczkę

    Zrobić samemu. Na porządnych częściach.

    "Naprawiałem" ostatnio zasilacz do wzmacniacza antenowego. Klasyka z
    transformatorem. Wewnątrz kondensator elektrolityczny 100uF/25V. Też
    wysechł.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-09-02 19:38:09
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 02.09.2011 20:18, Krzysiek Z. pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oryginał do danego modelu.
    mam w mieszaniu 3 telefony i 2 bluuetoty. razem 4 inne gniazdka. pech
    może, ale jakoś tak to wypadło ze 2 ładowarki w pracy, trzecia padła.
    tak wiec wypadałoby kupic 3 oryginały..... Wpadłem na pomysł zeby kupić
    przelotkę usb -10 kabli. działa, znaczy przelotka, bo zasilacz już nie....

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-09-03 13:41:15
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > "Naprawiałem" ostatnio zasilacz do wzmacniacza antenowego. Klasyka z
    > transformatorem. Wewnątrz kondensator elektrolityczny 100uF/25V. Też
    > wysechł.

    Naprawic chcialem znajomym, tez im padl ("znikla telewizja, szumi") ale okazalo
    sie ze padlo chinskie trafo, uzwojenie pierwotne oczywiscie. No coz nowy 7zl,
    teraz paragonu nie wywala to bedzie mozna reklamowac :]

  • 6. Data: 2011-09-03 18:08:26
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 03.09.2011 15:41, Papkin pisze:

    > Naprawic chcialem znajomym, tez im padl ("znikla telewizja, szumi") ale
    > okazalo sie ze padlo chinskie trafo, uzwojenie pierwotne oczywiscie. No
    > coz nowy 7zl, teraz paragonu nie wywala to bedzie mozna reklamowac :]

    czyli jeśli w moich padło "pierwotne" w trafo, to pomiedzy bolcami
    wtyczki będzie opór = nieskończoność?

    ToMasz

  • 7. Data: 2011-09-03 19:13:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-02 20:58 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zrobić samemu. Na porządnych częściach.
    >
    > "Naprawiałem" ostatnio zasilacz do wzmacniacza antenowego. Klasyka z
    > transformatorem. Wewnątrz kondensator elektrolityczny 100uF/25V. Też
    > wysechł.

    A w temacie "zrobić samemu na porządnych częściach" to co byś proponował
    zamiast tego elektrolitu, aby zasilacz bezstresowo pochodził 50 lat?
    Tantal? Nie wyschnie przecież. A może garść ceramicznych 10u - też
    praktycznie wieczne rozwiązanie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-09-04 08:56:39
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > pochodził 50 lat? Tantal? Nie wyschnie przecież. A może garść
    > ceramicznych 10u - też praktycznie wieczne rozwiązanie.

    Witam,
    ja bym zaproponował zamówienie trafa specjalnego 4VA 400V/22V
    za nim mostek i 5 szt 22uF; 25V; X5R; ?20%; SMD; 0805; -55÷125°C
    oraz klasyczny LM78L12 :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2011-09-04 18:12:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Saturday, September 3, 2011, 9:13:37 PM, you wrote:

> [...]
    > zamiast tego elektrolitu, aby zasilacz bezstresowo pochodził 50 lat?
    > Tantal? Nie wyschnie przecież. A może garść ceramicznych 10u - też

    Dlaczego stare, polskie kondensatory elektrolityczne do dzisiaj
    działają w sprzętach?

    A odpowiadając - zamiast no-name 100uF/25V dałem solidny 1000uF/25V
    105'C uznanego producenta.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-09-04 18:57:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-04 10:56 j.r. napisał(a):

    > ja bym zaproponował zamówienie trafa specjalnego 4VA 400V/22V
    > za nim mostek i 5 szt 22uF; 25V; X5R; ?20%; SMD; 0805; -55÷125°C
    > oraz klasyczny LM78L12 :)

    Czyli tak jak myślałem - garść ceramicznych.

    Nie wiedziałem tylko, że w rozmiarze 0805 potrafią już wcisnąć 22uF. A
    tantal nie będzie lepszy (a przy tym tańszy)? Również długowieczny i nie
    wysycha, a tutaj ekstremalnie mała rezystancja 5 połączonych równolegle
    ceramików nie gra dużej roli w końcu.

    Ja zamiast 78L12 dałbym 78M12. Może duży ale na 100% nigdy się nie
    przegrzeje. Niewiele droższy od 78L12. A dlaczego trafo na 400V? Czy
    230V/12V nie jest wystarczająco długowieczne dla "wiecznego" zasilacza?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/