  • 1. Data: 2009-08-06 19:34:26
    Temat: zdjecie z lampa
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy da sie w Canonie 50D wyzwolic tak lampe, zeby nie ograniczala sie tylko
    max. do 1/60 sekundy tylko, zeby moc ustawic czas dowolny np. 1/800 czy
    wiecej. W lustrzankach Sony jest to nazwane pod haslem: "Blysk
    wypelniajacy". Czasami taka opcja sie przydaje w momencie, gdy slonce jest w
    niekorzystnym ukladzie co do zdjecia.

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 2. Data: 2009-08-06 20:10:04
    Temat: Re: zdjecie z lampa
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:
> [...]
    > max. do 1/60 sekundy tylko, zeby moc ustawic czas dowolny np. 1/800 czy

    Wbudowanym raczej nie. Ale czas synchronizacji w Canonie masz 1/200 albo
    1/250, a nie 1/60. Przejdź na Tv i ustaw najkrótszy możliwy czas.

    > W lustrzankach Sony jest to nazwane pod haslem: "Blysk
    > wypelniajacy".

    Mówisz o wbudowanym flaszu???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-08-06 21:10:16
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

> [...]
    > wiecej. W lustrzankach Sony jest to nazwane pod haslem: "Blysk
    > wypelniajacy". Czasami taka opcja sie przydaje w momencie, gdy slonce jest

    mylisz pojęcia.
    w sony 'błysk wypełniający' to takie ustawienie lampy żeby błyskała zawsze
    bez względu na otoczenie.
    błysk z czasami krótszymi niż 1/200 to w sony 'HS' ale dostępny tylko z
    lampami zewnętrznymi nie wiem czy z wszystkimi.

  • 4. Data: 2009-08-06 21:22:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    TheGuru pisze:

    > błysk z czasami krótszymi niż 1/200 to w sony 'HS' ale dostępny tylko z
    > lampami zewnętrznymi nie wiem czy z wszystkimi.

    Też mnie to zdziwiło.
    HSS(High Speed Synchro) - nie wszystkie lampy zewnętrzne to mają. Tańsze
    raczej nie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-08-07 07:12:17
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wbudowanym raczej nie. Ale czas synchronizacji w Canonie masz 1/200 albo
    > 1/250, a nie 1/60. Przejdź na Tv i ustaw najkrótszy możliwy czas.

    > Mówisz o wbudowanym flaszu???

    Tak miałem na myśli wbudowany flash.
    Znajomy mi to pokazywal na aparacie Sony.

  • 6. Data: 2009-08-07 07:14:20
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mylisz pojęcia.
    > w sony 'błysk wypełniający' to takie ustawienie lampy żeby błyskała zawsze
    > bez względu na otoczenie.

    Tak zgadza się, ale przy tej okazji można ustawić czas niższy. Często ten
    znajomy stosuje
    to robiąc zdjęcia np. pod słońce, żeby lekko doświetlić twarze, choć nie
    tylko w takich
    warunkach.

  • 7. Data: 2009-08-07 07:33:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:

> [...]
    > znajomy stosuje
    > to robiąc zdjęcia np. pod słońce, żeby lekko doświetlić twarze, choć nie

    Czyżby powtórka z historią Nikona D70? W takim razie musisz poczekać na
    odpowiedź kogoś, kto ma Sony, bo HSS z wbudowaną lampą się nie zdarza.
    Raczej migawka elektroniczna, dzięki której można zsynchronizować błysk
    z lampą przy krótszych czasach.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-08-07 08:01:31
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "MZ" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypelniajacy". Czasami taka opcja sie przydaje w momencie, gdy slonce
    > jest w niekorzystnym ukladzie co do zdjecia.

    jeśli masz lampe 580EX lub 430 EX

    to tak

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 9. Data: 2009-08-07 08:23:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Aug., 10:01, "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl> wrote:

    > jeśli masz lampe 580EX lub 430 EX
    >
    > to tak
    >
    > Krzysztofwww.ksstudio.pl

    albo ta nowa 27 ex.

    fajna male cacko , choc jak na te wielkosc troche drogawa ok 150 euro.
    ale podoba mi sie - wielkosci paczki papierosow z uchylnym
    reflektorem.

  • 10. Data: 2009-08-07 09:24:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    MZ pisze:
> [...]
    > znajomy stosuje
    > to robiąc zdjęcia np. pod słońce, żeby lekko doświetlić twarze, choć nie

    Znaczy chcesz doświetlić cienie fleszem, ale delikatnie?
    W takim razie należy stosować nie krótki, lecz właśnie możliwie długi czas
    naświetlania w połączeniu ze znacznym przymknięciem przysłony.
    W ten sposób redukujesz tylko światło lampy (przysłona), a ekspozycję
    światła zastanego pozostawiasz na niezmiennym poziomie.