  • 1. Data: 2011-09-17 11:06:05
    Temat: zdjęcia z galaxy s2 i galaxy S -porownani
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Przymierzam sie do kupna galxy s2. Wiem, że zdjeci arobi słabsze, niz
    nokkia n8. Ale na ile słabsze, i jake w porównaniu do xperia arc i galaxy s
    ? Klega ma glaxy s, ale fotka zrobiona wczoraj w godzianch predpołudiowych
    słabsza od zdjeć, które robi mój dwuletni samsung s7350i. Jak jest w s -
    dwójce ?

  • 2. Data: 2011-09-17 13:54:45
    Temat: Re: zdjęcia z galaxy s2 i galaxy S -porownani
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-17 13:06, Marek wrote:
> [...]
    > słabsza od zdjeć, które robi mój dwuletni samsung s7350i. Jak jest w s -

    http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone
    1=3621&idPhone2=3115&idPhone3=3252

    Znow staram sie przekonac do N8, wlasnie ze wzgledu na fajny aparat i
    nawigacje ktora chyba najbardziej mi podchodzi.
    Nie rozumiem trendu, ktory pojawia sie w coraz wiekszej ilosci komorek
    czyli szkielka obiekywu w plaszczyznie tylnej scianki. Jest tak w
    przypadku SGS i SGS2. Jesli pogooglasz, znajdziesz pytania gdzie mozna
    wymienic szkielko - niech sobie to bedzie nawet gorilla glas, i tak sie
    rysuje. Mozna oczywiscie z telefonem jak z jajkiem... ale wg mnie nie o
    to chodzi. Nokia od strony uzytkowej jest wg mnie o wiele lepiej
    zaprojektowana niz chocby wspomniany wyzej SGS.

  • 3. Data: 2011-09-18 14:56:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j528r8$o7d$1@news.onet.pl...
> [...]
    > wymienic szkielko - niech sobie to bedzie nawet gorilla glas, i tak sie
    > rysuje. Mozna oczywiscie z telefonem jak z jajkiem... ale wg mnie nie

    Masz rację - nie o to chodzi :-)
    Rys na powierzchni obiektywu boją się tylko Ci, którzy
    nie znają się na fotografii i nie rozumieją fizyki/optyki
    procesu tworzenia obrazu na matówce/sensorze...

  • 4. Data: 2011-09-18 15:36:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 15:54:45 +0200, atm napisał(a):
    > Znow staram sie przekonac do N8, wlasnie ze wzgledu na fajny aparat i
    > nawigacje ktora chyba najbardziej mi podchodzi.

    Uzywam tej nawigacji na C6 .. i imo jedyna jej zaleta jest to ze jest na
    cala europe i "za darmo".

    A cala reszta to juz pod psem :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-09-18 16:39:34
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-18 16:56, Pszemol wrote:

    > Masz rację - nie o to chodzi :-)
    > Rys na powierzchni obiektywu boją się tylko Ci, którzy
    > nie znają się na fotografii i nie rozumieją fizyki/optyki
    > procesu tworzenia obrazu na matówce/sensorze...

    Nie no oczywiscie - szkielko powinno miec fakture "brushed glass" wtedy
    ladnie komponowaloby sie z obudowa niektorych telefonow.
    A na powaznie, przypuszczam ze stosujesz zanalogie z DSLRow? Jesli tak
    to oczywiscie, do pewnego momentu nie rysy nie wplywaja znaczaco na
    zdjecie. Wez jednak pod uwage wielkosc obiektywu i odleglosc od matrycy
    w komorkach. Moze jednak dysponujesz podobnym linkiem do testow
    porysowanych komorek:
    http://kurtmunger.com/dirty_lens_articleid35.html

  • 6. Data: 2011-09-18 17:01:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j556s9$bk4$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Wez jednak pod uwage wielkosc obiektywu i odleglosc od matrycy w
    > komorkach. Moze jednak dysponujesz podobnym linkiem do testow porysowanych

    Ale dlaczego ode mnie oczekujesz abym popierał czy obalał
    TWOJE tezy? Weź zrób sam eksperyment - udowodnij że
    rysowanie szkiełka to jest problem.

    To prosty test - przyklej taśmą klejącą np. włosa w poprzek obiektywu
    i porównaj zdjęcia z włosem i bez włosa. Rysa będzie mniejsza od włosa.

  • 7. Data: 2011-09-18 17:19:14
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ale dlaczego ode mnie oczekujesz abym popierał czy obalał
    > TWOJE tezy? Weź zrób sam eksperyment - udowodnij że
    > rysowanie szkiełka to jest problem.

    Dlatego, ze uwazasz je za nieprawdziwe wiec byloby milo gdybys Ty
    udowodnil ze sie myle ;P

    > To prosty test - przyklej taśmą klejącą np. włosa w poprzek obiektywu
    > i porównaj zdjęcia z włosem i bez włosa. Rysa będzie mniejsza od włosa.

    Jutro moze pokusze sie o test, o ktorym wspominasz. Tyle, ze nie bedzie
    on do konca wiarygodny. Wczesniej mialem SGSa, ktory podpieral sie jedna
    krawedzia szkielka. W okolicy tej krawedzi pojawila sie siatka drobnych
    rysek, nie zas jedna wieksza.

  • 8. Data: 2011-09-18 17:25:37
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-18 17:36, J.F. wrote:

    > Uzywam tej nawigacji na C6 .. i imo jedyna jej zaleta jest to ze jest na
    > cala europe i "za darmo".
    >
    > A cala reszta to juz pod psem :-)
    >
    > J.

    Ha, nie ma niestety rozwiazania idealnego. Testowalem do tej pory Sygic,
    CoPilot i Ovi.
    Sygic byl porazka od strony technicznej jak i nawigacyjnej.
    CoPilot jest bardzo fajny, troche dodatkowych rozwiazan, widac ze ktos
    wzial pod uwage ergonomie. Czasem jednak program sie wyklada.
    Ovi - lekki, szybko startuje, gadka pani Kasi bardzo mi odpowiada ( w
    zasadzie nie musze kontrolowac ekranu). Darmowy, nawigacja na caly
    swiat. W porownaniu do CoPilota troche siermiezny.

  • 9. Data: 2011-09-20 15:24:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j5596m$kqe$1@news.onet.pl...

    > Dlatego, ze uwazasz je za nieprawdziwe wiec byloby milo gdybys Ty
    > udowodnil ze sie myle ;P

    Uważam za nieprawdziwe na podstawie swojego doświadczenia
    z różnymi aparatami fotograficznymi które nie miały zawsze
    perfekcyjnie wyczyszczonych powierzchni przednich obiektywów
    i nigdy to specjalnie na jakość robionych zdjęć nie wpływało
    a bardziej na humor fotografa co wydał dużo kasy na aparat.

    No i co? Zrobiłeś test?

  • 10. Data: 2011-09-20 22:45:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 10:24:02 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > i nigdy to specjalnie na jakość robionych zdjęć nie wpływało
    > a bardziej na humor fotografa co wydał dużo kasy na aparat.

    https://lh6.googleusercontent.com/-hpJ46FQS2GA/TjXzi
    WOU8kI/AAAAAAAAC5A/keABVB0ewY4/s1024/IMAG0024.jpg

    Tak wyglądały zdjęcie z Desire przez porysowaną szybkę...

    https://lh4.googleusercontent.com/-e8F_Pti5Sr0/Tj1kn
    hV4nhI/AAAAAAAAC8s/3KPLa7g6dQA/s1024/IMAG0009.jpg

    A tak przez nieporysowaną.

    > No i co? Zrobiłeś test?

    Kiedy ty Przemuś zostałeś przy okazji ekspierdem od fotografowania?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which