  • 151. Data: 2009-09-18 10:14:39
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#538
    2725291572009346

    Nie odbieraj tego że się czepiam ale nie zauważyłeś tego że twoje monety
    są trochę zmęczone czasem, brakuje im tego blasku którym cechowały się
    obrączki Quent. Twój przykład jest dość podobny do Mister Proper gdzie
    właśnie brakuje tych idealnie wypolerowanych powierzchni. Tak że Twój
    przykład jakieś zjawisko demonstruje, ale daleko mu do prac Quenta.
    Przyznaje że miałeś spartańskie warunki, ale przykład nie trafiony.
    Szkoda że nie mam obrączek bo bym się pobawił w moim amatorskim studio z
    ciekawości, choć nie ukrywam że to fotograf powinien panować nad
    światłem w studio.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 152. Data: 2009-09-18 10:19:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 12:14, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > przykład jakieś zjawisko demonstruje, ale daleko mu do prac Quenta.
    > Przyznaje że miałeś spartańskie warunki, ale przykład nie trafiony.

    przyklad byl dla fachowca nie dla ciebie.
    fachowiec to co che dostrzec to potrafi i wnioski wyciganie.
    dyletant nie wiedzac o co chodzi paple to co mu slina na jezyk
    przyniesie.

    napisz moze jak synchronizowac lampe blyskowa z aparatem ?
    Mysle ze wielu chetnie sie dowie.

  • 153. Data: 2009-09-18 10:30:40
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Czarek pisze:

    > Ja widzę ;-) Panaceum, pozwalające lamerowi udawać profesjonalistę.
    > Jak ktoś nie umie czegoś sfotografować, to wciska to do namiotu
    > bezcieniowego. Wychodzą koszmarki.
    > Oczywiście, jak ktoś ma odpowiednią wiedzę i umie posługiwać się takim
    > namiotem, to... nie musi go używać :)

    Przyznam szczerze że coś w tym jest. Weźmy np. takie książki jak
    "Światło w fotografii - Magia i nauka" -
    http://tinyurl.com/swiatlo-w-fotografii
    czy "STILL LIFE AND SPECIAL EFFECTS PHOTOGRAPHY" -
    http://tinyurl.com/STILL-LIFE-PHOTOGRAPHY
    żadnego przykładu z namiotem bezcieniowym ;) zdjęcia szczególnie w tej
    drugiej niesamowite i to analog ;). Wniosek jeden że trzeba mieć sporo
    pokory oraz samozaparcia i przede wszystkim robić zdjęcia ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 154. Data: 2009-09-18 10:37:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > drugiej niesamowite i to analog ;). Wniosek jeden że trzeba mieć sporo
    > pokory oraz samozaparcia i przede wszystkim robić zdjęcia ;).

    Rozumiem, ze znasz je obie.
    W ktorej z nich jest wiecej o temacie tego posta? Mysle, ze poki co bede
    mogl tylko jedna nabyc...

    Pozdr.

    ps
    Za chwile mam urodziny - ktos chcialby zrobic mi prezent? ;-))

  • 155. Data: 2009-09-18 10:39:34
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Nie napinaj się dzieciaku. Odezwała się urazona duma, czy nie
    > zrozumiałeś czegoś?! Zarobileś kasę na knotach i jeszcze pyszczysz, że
    > ktoś tego nie docenił.

    No nie zapędzaj się ;) uważam że efekt końcowy Quenta jest naprawdę
    niezły, z takie pieniądze klient powinien być zachwycony. Jak sam
    napisał retusz mu szedł nieźle skoro tylko 10 godzin, a jak by nie
    patrzeć ma teraz kolejne doświadczenie w dość ciężki temacie. Teraz może
    być już tylko lepiej.

    > W pierwszej książce o fotografi z brzegu (masz
    > taka w domu?) bedziesz miał ogólny schemat stanowiska do fotografii
    > takich rzeczy jak szkło czy przedmioty refleksyjne... to na początek...

    Wiesz jakie moje wielkie zdziwienie było jak zderzyłem sobie te schematy
    z praktyką ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 156. Data: 2009-09-18 10:47:28
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > przyklad byl dla fachowca nie dla ciebie.
    > fachowiec to co che dostrzec to potrafi i wnioski wyciganie.
    > dyletant nie wiedzac o co chodzi paple to co mu slina na jezyk
    > przyniesie.

    Konkrety, zaprzeczysz że twoje monety są matowe? Bo na razie widzę że
    mieliśmy porównać efekty Quenta z twoją techniką która jakoby by miała
    podnieść walory zdjęcia.

    > napisz moze jak synchronizowac lampe blyskowa z aparatem ?
    > Mysle ze wielu chetnie sie dowie.

    Ja swoje wyzwalam ;) a na parametry synchronizacji jestem z góry skazany
    przez producenta ;) poza tym nie doktoryzuje się z teorii budowy sprzętu
    foto. Wolę robić zdjęcia.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 157. Data: 2009-09-18 10:53:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "cichybartko" napisał

> [...]
    > drugiej niesamowite i to analog ;). Wniosek jeden że trzeba mieć sporo
    > pokory oraz samozaparcia i przede wszystkim robić zdjęcia ;).

    Mam tą drugą książkę i faktycznie tak jest.
    Zwróć jednak uwagę, że wszystkie plany, które tam są opisane to bardzo
    rozbudowane sprzetowo i na sporej powierzchni zawodowe studia.
    Tam nie ma żadnych kompromisów i na tym polega różnica pomiędzy tym co by
    się chciało, a tym co jest mozliwe.
    Przy całym szacunku dla złożoności prezentowanych tam prac (znane nazwiska),
    parę z nich to w dzisiejszych czasach patent w stylu zrobienia młotka z
    pręta 30 x 30 przy pomocy piłki i pilnika ; )

    Nie powiedziałbym aby zrobienie tych zdjęć wymagało szczególnej pokory lub
    samozaparcia. Prawie wszystkie prace są dość proste.

    adam

  • 158. Data: 2009-09-18 10:57:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "quent" napisał

    > Rozumiem, ze znasz je obie.
    > W ktorej z nich jest wiecej o temacie tego posta? Mysle, ze poki co bede
    > mogl tylko jedna nabyc...

    Nie wiem jak pierwsza pozycja, drugą mam i jest to jedna z najlepszych
    książek jakie widziałem.
    Polecam z całych sił.
    Tam są świetne fotografie rozpisane po schemat ustawienia świateł. Jest
    pokazanych sporo "myków", które albo się wymyśli samemu albo utknie na
    duperelu, którego się nie przejdzie.

    adam

  • 159. Data: 2009-09-18 11:04:52
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    quent pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Rozumiem, ze znasz je obie.
    > W ktorej z nich jest wiecej o temacie tego posta? Mysle, ze poki co bede
    > mogl tylko jedna nabyc...

    "Światło w fotografii - Magia i nauka" jest znacznie bardziej
    teoretyczna ale oczywiście poparta przykładami. Napisane bardzo
    zrozumiale, warto ją przeczytać i wracać do niej, oraz przekładać to na
    praktykę. Jest duży rozdział o fotografii metalu co powinno Cię
    zainteresować. Tu masz przykładowy artykuł:
    http://fotopolis.pl/index.php?n=8927
    "STILL LIFE AND SPECIAL EFFECTS PHOTOGRAPHY" jest zbiorem przeróżnych
    scen. Przykład wygląda tak, najpierw wprowadzenie bez zagłębiania się w
    szczegóły teoretyczne, jakieś ogólne wskazówki typu nie bój się
    eksperymentować albo najprostsze rozwiązania są najlepsze ;) rysunek z
    rozkładem oświetlenia, przedmiotów, ogólnie całego planu. No i duża
    reprodukcja końcowego efektu.
    Śmiało można powiedzieć że więcej wiedzy jest zawarte w "Światło w
    fotografii - Magia i nauka" tą drugą możesz z czasem kupić jako
    uzupełnienie i to też przy napływie zbytecznej gotówki.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 160. Data: 2009-09-18 11:14:07
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    adam pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" napisał

    > Mam tą drugą książkę i faktycznie tak jest.
    > Zwróć jednak uwagę, że wszystkie plany, które tam są opisane to bardzo
    > rozbudowane sprzetowo i na sporej powierzchni zawodowe studia.

    Tak brak powierzchni to może być coś co dobije i nie da się tego tak
    łatwo przeskoczyć. Ale niektóre sceny są niby proste a w praktyce hehe
    ;). Mnie urzekł ten przykład win. Niesamowite zdjęcie. Faktem jest że
    niektóre sceny to przykład jak radzić sobie bez PS ale bardzo żmudne w
    wykonaniu, chyba nikt teraz tak tego nie robi.

    > Nie powiedziałbym aby zrobienie tych zdjęć wymagało szczególnej pokory lub
    samozaparcia. Prawie wszystkie prace są dość proste.

    To już może być lekko subiektywne :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.