  • 21. Data: 2010-03-12 11:39:06
    Temat: Re: zdjecia JPG+RAW
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    W dniu 2010-03-12 11:25, TheGuru pisze:

    > do podgl?du u?ywam irfanview z pluginami do raw?w. podgl?da tak szybko jak
    > inne pliki

    Skąd ściągnąłeś tego plugina, bo ze strony irfanview się nie da ?

  • 22. Data: 2010-03-12 11:45:27
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd ściągnąłeś tego plugina, bo ze strony irfanview się nie da ?

    za strony irfanview. sprawdź mirrory.

  • 23. Data: 2010-03-12 12:17:32
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    W dniu 2010-03-12 12:45, TheGuru pisze:
    > U?ytkownik<j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > za strony irfanview. sprawd? mirrory.

    Sprawdzałem, na googlach też szukałem. ZoomBrowser też mam i nic.

  • 24. Data: 2010-03-12 14:09:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    zly pisze:

    > Ciekawa logika, chyba m.in po to się robi RAW, by móc poprawiać skopane
    > zdjęcia?

    Raczej żeby te udane doprowadzić do granic technicznej perfekcji :)

  • 25. Data: 2010-03-12 14:11:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Radosny pisze:

    > 3:2 - to proporcje papieru foto.

    4:3 to też proporcje papieru foto... i wiele innych :)

  • 26. Data: 2010-03-12 14:14:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Grzegorz Góra pisze:

    > a. jeśli matryca ma prop. 3:2, to i w takich proporcjach rób zdjęcia,
    > w przyszłosci można je przyciąć - lepiej mieć więcej niż mniej

    > To tak z grubsza, mniej więcej ;)

    A co powiesz o matrycy która nie ma ani 3:2, ani 4:3, tylko coś pośrodku,
    i robiąc 3:2 używa max szerokości, zaś przy 4:3 - wysokości? ;)

  • 27. Data: 2010-03-12 20:05:37
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Sprawdzałem, na googlach też szukałem. ZoomBrowser też mam i nic.

    mam jakąś starą instalkę werska 4.1 z 2008. będzie tutaj przez łikend
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/irfanview_plugins_4
    10_setup.exe

    ewentualnie zainstalowane pliki mogę spakować może po wgraniu do kataogu
    ruszą.

  • 28. Data: 2010-03-14 10:03:26
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2010 08:32:13 +0100, zly napisał(a):

    > Ciekawa logika, chyba m.in po to się robi RAW, by móc poprawiać skopane
    > zdjęcia?

    Jak Ci się przestawi WB na "żarówkę" fotografując w dzień to i owszem - to
    możesz poprawić w dość szerokim zakresie. Błędne naświetlenie RAW ratuje
    tylko w niewielkim zakresie. Nieostrości i nietrafione kadry RAW w ogóle
    nie uratuje.
    A ja robię zdjęcia proste i nie muszę do nich stosować highlight/shadows
    czy godzinami męczyć w PS (do czego przydaje się więcej bitów na kolor co
    oferuje RAW).
    RAW włączam tylko przy konkretnych zdjęciach (Pentak ma do tego specjalny
    guziczek), gdy wiem że warunki są trudne i muszę uważać, i podobnie jak
    napisał Jakub, żeby wyciągnąć jak najwięcej. A gdy warunki są bardzo trudne
    to po prostu zdjęcia nie robię, bo wolę poczekać aż będzie lepsza okazja.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 29. Data: 2010-03-14 18:07:48
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 14 Mar, 11:03, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > A gdy warunki są bardzo trudne
    > to po prostu zdjęcia nie robię, bo wolę poczekać aż będzie lepsza okazja.
    >
    > Pozdrawiam,
    >                  Henry

    Zycie jest takie ze wszystko trzeba potrafic zrobic w trudnych
    warunkach
    ...zdjecia napewno tez.

    Pozdrawiam StaM

  • 30. Data: 2010-03-14 22:03:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-14 19:07:48 +0100, "q...@g...com"
    <q...@g...com> said:

    > Zycie jest takie ze wszystko trzeba potrafic zrobic w trudnych
    > warunkach
    > ...zdjecia napewno tez.

    Złota myśl. Wydrukuj ją sobie i powieś nad łóżkiem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam