  • 31. Data: 2012-02-15 20:45:12
    Temat: Re: zbyt niskie napięcie
    Od: maniac <t...@m...com>

    W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
    > Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
    > słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
    > pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory,
    > podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
    > nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
    > sprawdzić?

    Sprawdź na początek wszystkie masy - przewody idące do karoserii od np.
    silnika czy innych elementów metalowych silnika. Problemem może być
    zaśniadziały kabel lub śrubka albo gwint, w który wkręca się kabel. Po
    rozgrzaniu auta problem znika, bo wysycha wilgoć. Później znów
    zawilgotnieje i masz dziwne jazdy z elektryką.
    Jeżeli masz możliwość sprawdź napięcie na akumulatorze przed rozruchem.
    Powinno wynosić około 12.50v. Włącz silnik i znów sprawdź napięcie na
    biegu jałowym - przy normalnych obrotach (około 800 RPM). Tutaj powinno
    być przy zdrowym alternatorze minimum 13.8v. Podkręć obroty do 2000 RPM,
    użyj do tego drugiej osoby, i zmierz znów napięcie. Powinno być równo
    lub więcej niż 14.4v, ale nie więcej niż 15v.
    I to w sumie tyle. Powodzenia.

    --
    maniac

  • 32. Data: 2012-02-15 20:51:19
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2012-02-15 22:09:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-15 17:51, M1SLQ pisze:

    > ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V,

    I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
    A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

    Dla wyjasnienia: w starych samochodach kontrolka nie jest tylko kontrolką. Ona
    zapewnia
    pierwszy prąd wzbudzenia. Bez niej altek może się wzbudzać sam po pewnym czasie
    jakimś
    przypadkowym impulsem albo resztką namagnesowania... ale nie musi.

  • 34. Data: 2012-02-15 22:28:41
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
    > A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

    Świeci każdorazowo po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika.

  • 35. Data: 2012-02-15 23:32:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    > I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
    > A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

    Ale po co? Postanowił mnie zlekceważyć i zapłaci elektrykowi za
    wymianę alternatora _i_ żarówki.

    Zazwyczaj się wzbudza po przygazowaniu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2012-02-15 23:32:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello M1SLQ,

    > Świeci każdorazowo po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika.

    I gaśnie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl