  • 11. Data: 2009-09-03 06:57:58
    Temat: Re: zawyzony poziom elektrolitu w akumulatorze
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Grzybol wydusił z siebie te słowy:

    > Jacot podal komunistyczny sposób na domowa metode regeneracji
    > akumulatora. W czasach gdy byly na wage zlota. Metado gówno warta -
    > sprawdzana. Jak byl trup tak bedzie trup. Pytanie pytka bylo
    > conajmniej jak pytanie dziecka z podstawówki, a widze, ze jednak jest
    > wiecej Misków którzy o akumulatorach maja takie same pojecie co o
    > cumulonibusach...

    ale ja przecież sie z Tobą zgadzam...

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 12. Data: 2009-09-03 06:59:23
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ale ja przecież sie z Tobą zgadzam...

    Wiem, wiem. To było do ogółu:-) Nie bierz tego do sie.

    --
    Grzybol

  • 13. Data: 2009-09-03 06:59:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy:

    > Grzybol wydusił z siebie te słowy:

    > ale ja przecież sie z Tobą zgadzam...

    tzn w tej kwestii .. a nie w tej, ze ilość elektrolitu rośnie po naładowaniu
    ... bo to bzdura.

    Wzrosnie chwilowo, kiedy zagotujesz wode, ew. po prostu ze względu na
    rozszerzalność temeraturową .. ale po ostygnięciu będzie jak bylo (a
    dokladnie moze być mniej, jesli woda odparuje)

  • 14. Data: 2009-09-03 07:04:36
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

> [...]
    > rozszerzalność temeraturową .. ale po ostygnięciu będzie jak bylo (a
    > dokladnie moze być mniej, jesli woda odparuje)

    Sprawdź to.

    --
    Grzybol

  • 15. Data: 2009-09-03 07:10:36
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Grzybol wydusił z siebie te słowy:

    stary - wychowywałem sie w warsztacie samochodowym i nigdy takiego zjawiska
    nie zauważylem.
    Z resztą nie potrafilbym tego wytłumaczyć - wiec moze mnie naprostujesz i
    powiesz skąd (fizycznie) mialoby sie wziąć więcej elektrolitu po
    naładowaniu - oczywiście pomijając rozszerzalność temperaturową.

  • 16. Data: 2009-09-03 07:16:54
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Sprawdź to.
    Może jednak Ty to sprawdzisz i podasz na dowód jakie zjawisko fizyczne lub
    chemiczne za to odpowiada.
    Jeżeli tak zrobisz, to wyrzucę dyplom do kosza, bo uczelnia, która mnie
    kształciła jest g. warta, skoro o takim zjawisku nie wspomniano.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 17. Data: 2009-09-03 07:24:40
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli tak zrobisz, to wyrzucę dyplom do kosza, bo uczelnia, która mnie
    > kształciła jest g. warta, skoro o takim zjawisku nie wspomniano.

    Hehe, a na tej uczelni Cię nauczyli, że cele w aku są połączone?

    --
    Grzybol

  • 18. Data: 2009-09-03 07:28:04
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

> [...]
    > powiesz skąd (fizycznie) mialoby sie wziąć więcej elektrolitu po
    > naładowaniu - oczywiście pomijając rozszerzalność temperaturową.

    "...ponieważ masa czynna jest substancją porowatą - pęcherzyki gazów
    wydzielanych przy elektrolizie wydostają się drobnymi kanalikami na zewnątrz
    płyty. Jeżeli prędkość elektrolizy rośnie - duża objętość gazów zaczyna
    rozrywać wiązania pomiędzy drobinkami tworzącymi masę czynną. Dodatkowym
    elementem niszczącym płytę przy dużym tempie ładowania jest lokalne
    zwiększenie gęstości elektrolitu, które powstaje na skutek utrudnionej
    dyfuzji gęstego elektrolitu (mieszania się elektrolitu o różnych
    gęstościach).Skutkiem jest chemiczne rozpuszczanie wszystkich elementów
    płyty przez elektrolit o dużej gęstości (również kratki ołowianej) i utrata
    spójności całego układu kratka - masa czynna."

    --
    Grzybol

  • 19. Data: 2009-09-03 07:28:53
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Hehe, a na tej uczelni Cię nauczyli, że cele w aku są połączone?
    Nie odwracaj kota ogonem.
    Pisałem, że jeśli się nie mylę, to tak właśnie jest, a spotkałałem sie z
    takim akumulatorem samochodowym.
    WOJO

  • 20. Data: 2009-09-03 07:35:11
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > stary - wychowywałem sie w warsztacie samochodowym

    Współczuję. Miałeś trudne dzieciństwo:-) Kanapki z towotem, olej...

    --
    Grzybol