  • 21. Data: 2009-09-03 07:36:04
    Temat: Re: zawyzony poziom elektrolitu w akumulatorze
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    news:h7nr4g$67j$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Może jednak Ty to sprawdzisz i podasz na dowód jakie zjawisko fizyczne
    > lub chemiczne za to odpowiada.
    > Jeżeli tak zrobisz, to wyrzucę dyplom do kosza, bo uczelnia, która mnie
    > kształciła jest g. warta, skoro o takim zjawisku nie wspomniano.
    > Pozdrawiam !
    > WOJO

    Wyrzucasz już? :-)

    --
    Grzybol

  • 22. Data: 2009-09-03 07:37:00
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > zewnątrz płyty. Jeżeli prędkość elektrolizy rośnie - duża objętość gazów
    > zaczyna rozrywać wiązania pomiędzy drobinkami tworzącymi masę czynną.
    > Dodatkowym elementem niszczącym płytę przy dużym tempie ładowania jest
    > lokalne zwiększenie gęstości elektrolitu, które powstaje na skutek
    > utrudnionej dyfuzji gęstego elektrolitu (mieszania się elektrolitu o
    > różnych gęstościach).Skutkiem jest chemiczne rozpuszczanie wszystkich
    > elementów płyty przez elektrolit o dużej gęstości (również kratki
    > ołowianej) i utrata spójności całego układu kratka - masa czynna."

    Nawet jeśli "masa czynna" rozleci się w drobny mak i będzie leżeć na dnie
    akumulatora, to objętość elektrolitu się nie zmienia ! Elektrolit wniknie w
    miejsce, w którym znajdowała się "masa czynna".
    WOJO

  • 23. Data: 2009-09-03 07:38:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Wyrzucasz już? :-)
    Udowodniłeś swoją teorię ?
    WOJO

  • 24. Data: 2009-09-03 07:39:16
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

> [...]
    > akumulatora, to objętość elektrolitu się nie zmienia ! Elektrolit
    > wniknie w miejsce, w którym znajdowała się "masa czynna".

    Nie przeczytałeś chyba:-)
    Tu masz więcej:
    "Eksploatowanie akumulatora przy niskim poziomie naładowania.
    Przemiany chemiczne powodujące gromadzenie lub oddawanie energii, polegają
    głównie na zamianie (przereagowaniu) składników płyt na siarczan ołowiu przy
    rozładowaniu czy podczas ładowania. Ponieważ związek ten ma 1,75 razy
    większą objętość od substancji masy czynnej płyt dodatnich i 2,67 razy
    większą niż płyt ujemnych, powoduje rozrywanie płyt. Zjawisko to występuje
    głównie przy głębokich rozładowaniach. Ładowanie takiego akumulatora powinno
    odbywać się małym prądem, aby gazowanie elektrolitu przy zamkniętych
    siarczanami porach"

    --
    Grzybol

  • 25. Data: 2009-09-03 07:40:07
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozładowaniach. Ładowanie takiego akumulatora powinno odbywać się małym
    > prądem, aby gazowanie elektrolitu przy zamkniętych siarczanami porach"

    ...nie powodowało dodatkowych zniszczeń.

    --
    Grzybol

  • 26. Data: 2009-09-03 07:41:05
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Grzybol wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > rozpuszczanie wszystkich elementów płyty przez elektrolit o dużej
    > gęstości (również kratki ołowianej) i utrata spójności całego układu

    wsyp do herbaty cukier.
    Sprawdz poziom herbaty.
    Teraz zamieszaj i doprowadz do rozpuszczenia cukru.
    Sprawdz poziom herbaty

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 27. Data: 2009-09-03 07:41:56
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > Udowodniłeś swoją teorię ?
    > WOJO

    To nie moja teoria. To zjawisko fizyko-chemiczne opisane dawno przez
    fachowców. Wiem, że ciężko Ci się przyznac do porażki, więc będziesz brnął
    tak w nieskończoność:-) A dyplom sobie zachowaj, może przyda Ci się jak
    będziesz kandydował na prezydenta...

    --
    Grzybol

  • 28. Data: 2009-09-03 07:43:26
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wsyp do herbaty cukier.
    > Sprawdz poziom herbaty.
    > Teraz zamieszaj i doprowadz do rozpuszczenia cukru.
    > Sprawdz poziom herbaty

    No i? Chciałeś powód zwiększania objętośći elektrolitu oprócz
    rozszerzalności cipelnej - dostałeś. Co jeszcze nie jest jasne? :-)

    --
    Grzybol

  • 29. Data: 2009-09-03 07:49:03
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > głównie przy głębokich rozładowaniach. Ładowanie takiego akumulatora
    > powinno odbywać się małym prądem, aby gazowanie elektrolitu przy

    Co to ma do rzeczy ?
    WOJO

  • 30. Data: 2009-09-03 07:53:09
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > Co to ma do rzeczy ?
    > WOJO

    To, że przy rozładowanym aku, po dolaniu do niego wody do kreski i ładowaniu
    go, objętość elektrolitu się zwiększy, nie tylko z powodu wzrostu
    temperatury ja pisał KUba, ale również ze względów zmiany objętości
    elektrolitu wynikającej z pojawinia się w nim milionów drobnych pęcherzyków
    gazu.

    --
    Grzybol