-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: zawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych
Date: Mon, 04 Aug 2014 14:19:18 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 33
Message-ID: <lrnu5e$f13$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1407155183 15395 77.252.249.9 (4 Aug 2014 12:26:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Aug 2014 12:26:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33803
[ ukryj nagłówki ]Witam
Mam plan wykonania czegoś takiego:
http://img.alibaba.com/img/pb/928/847/710/710847928_
939.jpg
http://img.alibaba.com/img/pb/931/847/710/710847931_
732.jpg
Ma to pracować w wydechu samochodowym, prawie że zaraz (~40cm) za
wyjściem z turbiny. Temperatury spalin przed turbiną nie wiem jakie
będą, ale EGT przed turbiną jest wyskalowane 200-1200'C - więc może być
sporo, za turbiną pewnie mniej, ale też niemało...
To co powyżej - jest zrobione z aluminium 6061, ośka stalowa,
przepustnica stalowa, brak jakiegokolwiek ułożyskowania ośki (ma dobre
1mm luzu, wisi tylko na napędzie i samym krążku przepustnicy. To
chińskie wykonanie do mnie nie przemawia, zwłaszcza że średnica też mi
nie pasuje, więc zrobię coś podobnego samodzielnie...
I teraz pytania:
- na samą flanszę-obudowę aluminium zapewne może zostać? Mam PA6, PA11,
H111 do wyboru. To będzie 5-10mm grube, przykręcone pomiędzy dwoma
rurami z kwasówki, raczej "nie popłynie" ? Raczej boje się chemicznych
reakcji alu z gorącymi spalinami i blachą zaraz obok
- co radzicie z tą ośką przepustnicy, jej ułożyskowaniem (oczywiście
ślizgowym), kasowaniem luzu (zwłaszcza przy tak dużych zmianach
temperatury)? Boję się, że z jednej strony "zapiecze się", a z drugiej
takie chińskie luzy spowodują szybkie przeszlifowanie tego aluminium na
wylot (przy zamkniętej przepustnicy tam są ciśnienia spore, i to drga
jak wściekłe, piłując krążkiem przepustnicy po obudowie)
- co z samą przepustnicą, zwykły krążek z kwasówki?
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 04.08.14 15:17 J.F.
- 04.08.14 15:21 Konrad Anikiel
- 04.08.14 18:20 BartekK
- 04.08.14 20:24 BartekK
- 05.08.14 02:15 k...@g...com
- 05.08.14 07:42 PeJot
- 06.08.14 00:43 BartekK
- 06.08.14 13:29 Konrad Anikiel
- 06.08.14 22:47 k...@g...com
- 07.08.14 18:30 wowa
- 08.08.14 07:56 BartekK
- 08.08.14 17:02 wowa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=