  • 1. Data: 2010-08-03 20:39:24
    Temat: przesuwnik fazy o 90 stopni sygnału cyfrowego
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    Witam,
    jak w tani układowo sposób przesunąć sygnał prostokątny (np. TTL)
    o 90 stopni ? Sygnał ma wypełnienie praktycznie 50% i częstotliwość
    ok. 700 Hz (w praktyce częstotliwość zmienia się od 700 do 710 Hz).
    To nie musi być idealnie dokładnie 90 stopni, ale powinno "trzymać"
    przesunięcie z temperaturą.
    Pozdrawiam,
    wkwj

  • 2. Data: 2010-08-03 21:02:00
    Temat: Re: przesuwnik fazy o 90 stopni sygnału cyfrowego
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > ok. 700 Hz (w praktyce częstotliwość zmienia się od 700 do 710 Hz).
    > To nie musi być idealnie dokładnie 90 stopni, ale powinno "trzymać"

    1. Opóźnić. Nawet 555 daje dosyć stabilny czas opóźnienia.
    2. Powielić częstotliwość. Potem pomnożyć.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-08-03 21:52:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Aug 2010 22:39:24 +0200, wkwj wrote:
> [...]
    >ok. 700 Hz (w praktyce częstotliwość zmienia się od 700 do 710 Hz).
    >To nie musi być idealnie dokładnie 90 stopni, ale powinno "trzymać"

    Zalezy skad i dokad.

    Mozna na PLL, mozna opoznic o 1.42ms, mozna od razu generowac 2800 Hz
    i dzielic na 4, mozna ambitniejsza cyfrowka na fpga/cpld, mozna
    analogowo - scalkowac i skwantowac.

    J.

  • 4. Data: 2010-08-04 16:39:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-03 23:52, J.F. wrote:
    > i dzielic na 4, mozna ambitniejsza cyfrowka na fpga/cpld, mozna

    Przy 700Hz najmniejszy AVR automagicznie policzy sobie okres i wypluje
    przesunięcie 90stopni. Roboty na 30 minut? Jakiś maluch tiny powinien
    być chyba najmnijeszym rozwiązaniem w sensie ceny i gabarytów.

  • 5. Data: 2010-08-04 18:21:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Aug 2010 18:39:21 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Przy 700Hz najmniejszy AVR automagicznie policzy sobie okres i wypluje
    >przesunięcie 90stopni. Roboty na 30 minut? Jakiś maluch tiny powinien
    >być chyba najmnijeszym rozwiązaniem w sensie ceny i gabarytów.

    Mniej wiecej, choc ja starej daty i wole takie rzeczy powierzac
    logice, a podobniez coraz tansza ta logika :-).

    Z trzeciej strony prawdopodobnie najlepiej sobie poradzi 4046 .. za
    naprawde grosze :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-08-04 19:03:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-04 20:21, J.F. wrote:
    > Mniej wiecej, choc ja starej daty i wole takie rzeczy powierzac
    > logice, a podobniez coraz tansza ta logika :-).

    A Tiny to nie logika :) ?

    > Z trzeciej strony prawdopodobnie najlepiej sobie poradzi 4046 .. za
    > naprawde grosze :-)

    Za te same grosze Tiny będzie miał adaptacyjny algorytm do zmian
    częstotliwości całkowicie w software działający od pierwszego okresu,
    bez elementów zewnętrznych. Full wypas :P

  • 7. Data: 2010-08-04 19:41:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Aug 2010 21:03:25 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >A Tiny to nie logika :) ?

    Logika, ale wiesz - powolna, zawiesic sie moze, rozprogramowac,
    niewystartowac .. to nie to samo co na bramkach ... znaczy sie na
    mniejszej ilosci bramek :)

    J.

  • 8. Data: 2010-08-05 05:04:02
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Za te same grosze Tiny będzie miał adaptacyjny algorytm do zmian
    > częstotliwości całkowicie w software działający od pierwszego okresu, bez
    > elementów zewnętrznych. Full wypas :P

    Dosyć drogim elementem zewnętrznym w Tiny jest pogramator. Cena programu też
    jest wyższa od elementów zewnętrznych 4046.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2010-08-05 06:18:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-05 07:04, Desoft wrote:

    > Dosyć drogim elementem zewnętrznym w Tiny jest pogramator. Cena programu
    > też jest wyższa od elementów zewnętrznych 4046.

    Raczej nie stosuje programatorów wbudowanych w urządzenie ... Więc koszt
    jest jednorazowy na N zbudowanych urządzeń. W dodatku w przypadku
    minimalistycznym to 5 rezystorów z LPT. Cena programu istnieje, ale
    przecież jest znowu jednorazowa podobnie jak liczenie elementów do PLL.

    Sugeruje że Tiny jest znacznie sensowniejszym rozwiązaniem jak już
    potrafisz programować uC. Szczególnie ze w opisanym problemie pomiedzy
    okresami mija wieczność.

  • 10. Data: 2010-08-05 08:55:45
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    >
    > Sugeruje że Tiny jest znacznie sensowniejszym rozwiązaniem jak już
    > potrafisz programować uC. Szczególnie ze w opisanym problemie pomiedzy

    Sugerowałem, że Tiny nie zawsze (nie dla każdego) jest najlepszy.
    Rozwiązań jest wiele, o wielu za i przeciw nie zostaliśmy poinformowani
    przez pytającego.
    Rozwiązań padło wiele, wybór należy do projektanta urządzenia.

    --
    Desoft