  • 11. Data: 2011-10-12 07:42:17
    Temat: Re: zasieg GSM w mieszkaniu
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j71133$olu$1@news.onet.pl...
    > mam bardzo słaby zasięg w mieszkaniu a to co widziałem na aledrogo powala
    > cena , powyżej 400 . Może jest jakiś inny sposób ?
    > Marek

    Może to nie rozwiazuje sprawy ale opisze ci to co ja od niedawna stosuje na
    działce.
    Mam tez słaby zasięg na działce i w letnim domu, ale w pewnym miejscu, na
    piętrze domu, w środku regału, blisko TV i wzmacniacza antenowego (nie wiem
    czy to jakies znaczenie ta instalacja antenowa?) mam zasieg O.K. na
    wszystkie kreski.
    Otóż kupiłem sobie Bluetooth-a, umieszczam tam telefon komórkowy, który
    podłączony pod zasilanie tam sobie leży i rozmawiam swobodnie chodząc sobie
    po całym domu. Najczęściej latem dzwonie do żony więc wystaczy włożyć
    ustrojstwo do ucha i dwukrotnie nacisnąć odpowiedni przycisk.Telefon łączy
    się z ostanim numerem na jaki poprzednio się dzwoniło. Odbiór jest też
    banalnie prosty. Gdy dzwoni telefon wkładam słuchawke Bluetooth-a, do ucha i
    odbieram.
    Zauwazyłem że przy korzystaniu z Bluetooth-a sygnał ogólnie jest lepszy.
    Może mieć na to wpływ tłumienie powodowane bliskościa głowy i uchwyt reki,
    ale chyba to nie to? Być może Bluetooth paradoksalnie mniej obciąza układ
    zasilania telefonu i może on więcej prądu skierować na odbiór i nadawanie?
    Jak jest nie wiem, ale przy korzystaniu z telefonu w okolicach ze słabszym
    zasiegiem mam wiecej kresek na telefonie gdy korzystam z Bluetooth-a

    pzdr. Janusz

  • 12. Data: 2011-10-12 08:52:52
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 11 Oct 2011 11:08:32 +0200, Marek napisał:
    > mam bardzo s?aby zasi?g w mieszkaniu a to co widzia?em na aledrogo powala
    > cena , powy?ej 400 . Mo?e jest jaki? inny sposób ?

    Disclaimer: Absolutnie nie pije do Ciebie :-)

    Wystarczy jeszcze bardziej protestować przeciwko stawianiu kolejnych
    BTS'ów/Node B ;-)))

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 13. Data: 2011-10-12 16:17:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sofu" <m...@o...pl> wrote in message
    > Zauwazyłem że przy korzystaniu z Bluetooth-a sygnał ogólnie jest lepszy.
    > Może mieć na to wpływ tłumienie powodowane bliskościa głowy i uchwyt reki,
    > ale chyba to nie to?

    Jak najbardziej to. Wystarczy że Twoja głowa znajdzie się między telefonem
    a anteną wieży i to co masz w głowie (głównie woda+elektrolity) działa
    bardzo
    silnie tłumiąco na sygnał. Ręka również tłumi, też wewnątrz
    woda+elektrolity.

    > Być może Bluetooth paradoksalnie mniej obciąza układ zasilania telefonu i
    > może on więcej prądu skierować na odbiór i nadawanie?

    To na 100% nie to.

  • 14. Data: 2011-10-13 20:30:42
    Od: "sdd" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SP4OLN" napisał w wiadomości grup

    >lub nielimitowanymi pakietami na stacjonarne .

    I to jeszcze pod warunkiem, że połączenia przekierowane będą rozliczane z
    tych pakietów, a nie w każdej sieci tak jest.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2011-10-16 14:42:48
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 11 Oct 2011 18:28:36 +0200, WojtasW <w...@g...pl>
    wrote:

    >Witam

    >http://tnij.org/nsch coś takiego wcześniej był firmy sagem z tamtego
    >korzystałem na nr stacjonarnym z ery do tego telefon bezprzewodowy i
    >można po całym mieszkaniu chodzić

    to co zapodales to typowa bramka gsm - karta sim wlozona na stale do
    urzadzenia i nie jest wynoszona z domu. Jako telefon domowy tak.

    Ja pisalem,ze widzialem takie urzadzenie, co sie paruje po bluetooth.
    Kaldziesz komorke kolo tego urzadzenia (w miejscu gdzie jest zasieg) i
    potem urzywac telefonu bezprzewodowego. Jak wychodzisz z domu, to po
    prostu zabierasz komorke i wychodzisz. Jak przychodzisz to po prostu
    kladziesz....

    Widisz roznice ?

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2011-10-16 18:54:12
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    W dniu 2011-10-16 16:42, a...@p...pl pisze:

    > Widisz roznice ?

    Widzę jak najbardziej, bo twoja wersja jest najprościej mówiąc coś w
    stylu "zestawu słuchawkowego" jak najbardziej też dobra tylko BT ma
    zazwyczaj mały zasięg. Sam często używam słuchawki BT do odbierania
    rozmów w mieszkaniu bo mam wtedy wolne ręce.
    Ale kolega Marek nie napisał w jaki sposób używa tej komórki jeżeli jest
    w większości wykorzystywana w domu to moją wersję można jak najbardziej
    zastosować. Dużo ludzi zastępuje stacjonarny z TP komórką bo są tańsze
    rozmowy tylko często problem jest z zasięgiem tak jak w tej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 17. Data: 2011-10-16 21:35:16
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > kladles telefon kolo tego czegosc, a to sie parowalo po bluetooth z
    > telefonem gsm. A do tego czegos podlaczales zwykla sluchawke

    Można kupić takie coś :

    http://www.dealextreme.com/p/designer-s-rechargeable
    -1-0-oled-bluetooth-caller-id-dial-keypad-v-phone-wi
    th-headset-70808

    a telefon położyć tam gdzie w domu jest najlepszy sygnał, ten ma mały
    zasięg ale są lepsze