  • 31. Data: 2009-09-02 08:51:25
    Temat: Re: zarowki
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Odblysnik to substytut energooszczednosci. ;-)

    Z tym ze niekoniecznie ;-)

  • 32. Data: 2009-09-02 08:54:37
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ciekawe kiedy zostanie uruchomiona produkcja żarówek
    > o mocach 99 W, 74 W i 59 W.

    W praktyce ograniczyłoby się to tylko do zmainy napisów na aktualnie
    produkowanych ;-))).

  • 33. Data: 2009-09-02 09:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To że nie czytałeś wcale nie oznacza że nikt tego nie pisał :-).
    > Skoro twierdzisz że nikt nie pisał to dlaczego np. ja wiedziałem
    > o tym od dawna?

    To dlaczego nie napisales na grupe ? :-P

    Od dawna to i ja conieco slyszalem. Tylko nigdy nie bylo
    konkretow - kiedy, jak i czy na pewno.
    Cos tam radzili, nie bardzo bylo wiadomo co, i czy na pewno, bo
    radzili, radzili i niewiele z tego wynikalo, terminy padaly rozne.

    A teraz sie okazuje ze dyrektywa byla juz od 2005 roku.

    Czy mi sie wydaje czy rozporzadzenie komisji to troche nadzwyczajny
    tryb wprowadzenia ? Zazwyczaj rzady same wprowadzaja wymogi z
    dyrektywy.
    Czyzby KE sie wsciekla na opieszale rzady ?

    J.

  • 34. Data: 2009-09-02 09:27:37
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Picie mleka od krowy jest szkodliwe. Dla człowieka
    > to bomba hormonalna. Na dodatek z niezgodnymi dla niego hormonami. Mleko
    > od
    > krowy przeznaczone jest dla cielaka. Mają mu rosnąć po nim rogi, kopyta i
    > sierść. Ale głupota ludzka nie zna granic i są tacy co zarażone gruźlica
    > krowie
    > mleko dadzą ludzkim dzieciom, wmawiając im że to jest zdrowe. Mleka
    > oczywiście
    > można używać. Ale jako dodatku do potraw i używek.

    Piję mleko od 60 lat. Nie dość, że nie wyrosły mi rogi ani kopyta,
    to jeszcze sierść zamiast rosnąć powypadała (przynajmniej na głowie).
    Wujaśnij może jeszcze - co z tymi hormonami?
    pzdr,
    Andrzej

  • 35. Data: 2009-09-02 09:38:54
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Cos tam radzili, nie bardzo bylo wiadomo co, i czy na pewno, bo radzili,
    > radzili i niewiele z tego wynikalo

    Szczerze mówiąc to nadal niewiele wynika i tak naprawdę nie wiadomo o co
    chodzi. Na mój gust o kasę :-). Oficjalna wersja dla mas to oczywiście
    ochrona środowiska ;-). Ale co do prawdziwości tego to mam spore objekcje.
    Wystarczy zdać sobie sprawę z problemów z utylizacją świetlówek, że nie
    wspomnę o procesie produkcji. Podobnie jest z akumulatorkami, tu też sprawa
    nie wygląda tak pięknie jak to się powszechnie mówi. Okazuje się że
    utylizacja zużytych aku (mówię o AA, AAA itp) jest znacznie bardziej
    upierdliwa niż zwykłych bateryjek, a mit o "1000-krotnym ładowaniu" to tylko
    mit. Być może w laboratoryjnych warunkach, przy zachowaniu wszystkich
    procedur, da się ich użyć te 1000 razy, ale w praktyce już niekoniecznie. I
    bilans wcale nie jest taki dobry jak na oko się wydaje ;-). Podobnie
    świecenie energooszczędnych świetlówek przez 8000 godzin (w stosunku do 1000
    zwykłych żarówek) to z reguły też pic na wodę. Owszem, jak się je zapali i
    świecą bez przerwy to może i te 8000 g. poświecą. Ale w praktyce praca
    źródła światła wygląda cokolwiek inaczej ;-). U mnie w domu "markowe
    energooszczędne" raczej nie służą dłużej niż w porywach do 2 lat, co przy
    średnim świeceniu ok. max. 3 godzin dziennie daje raptem trochę ponad 2000
    godzin. Niewiele krócej świeciły zwykłe żarówki...

  • 36. Data: 2009-09-02 09:53:29
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > porywach do 2 lat, co przy średnim świeceniu ok. max. 3 godzin dziennie
    > daje raptem trochę ponad 2000 godzin. Niewiele krócej świeciły zwykłe

    To trzymaj opakowania i paragony - ja jak mi się "spali" to lezę gdzie
    kupiłem i oddaję na gwarancji do naprawy - Patrzą na mnie jak na wariata ale
    po krótkiej wymianie zdań dostaję nowe. W końcu żarówka kompaktowa to
    urządzenie elektroniczne - czyli 2 lata zgodnosci z umową, a poza tym jak na
    pudełku pisze "6 lat gwarancji" lub "6 years warranty" to mi się należy :)

    Rafał

  • 37. Data: 2009-09-02 12:21:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

    > Szczerze mówiąc to nadal niewiele wynika i tak naprawdę nie wiadomo o co
    > chodzi. Na mój gust o kasę :-). Oficjalna wersja dla mas to oczywiście
    > ochrona środowiska ;-).

    To ja jeszcze raz zacytuję (o żarówkach 100W sprzedawanych po 1.09.2009,
    z rozporządzenia KE) -- "podaje się w sposób wyraźny i dobrze widoczny
    następujące informacje: a) ich przeznaczenie; oraz b) informację, że
    lampa nie nadaje się do oświetlenia pomieszczeń domowych".

    Dlaczego rozporządzenie komisji każe *kłamać* w informacji przeznaczonej
    dla konsumenta? Jak to się "nie nadają", skoro jeszcze w poniedziałek się
    nadawały? I nadawały się świetnie przez ostatnie sto lat.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2009-09-02 13:33:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    > średnim świeceniu ok. max. 3 godzin dziennie daje raptem trochę ponad 2000
    > godzin. Niewiele krócej świeciły zwykłe żarówki...
    A u mnie w domu w dawnych czasach żarówki świeciły ok. 10 lat. Sieć była
    stara i napięcie nie przekraczało 200V.

  • 39. Data: 2009-09-02 13:54:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mamba" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lata zgodnosci z umową, a poza tym jak na pudełku pisze "6 lat
    > gwarancji" lub "6 years warranty" to mi się należy :)

    To niekoniecznie tak razem musi wspoldzialac, bo po pierwsze sklep
    moze sie wypiac po 6 miesiacach, a po drugie trzeba doczytac te
    gwarancje czy nie ma tam "przy zalozeniu 2h dziennie", a dalej
    gwarant standardowo "nie stwierdzono zadnej wady fabrycznej, objawy
    zuzycia wskazuja normalne zuzycie zgodne z norma zakladowa".

    Ale mnie wymieniaja bez problemow. A w zapasie mam argument - ale
    tu jest deklarowana trwalosc 6000h, a chocbym swiecil non stop, to
    przez tych 7 miesiecy bym nie wyswiecil tylu.
    no ale w 9-tym miesiacy argument juz nie dziala :-)

    J.

  • 40. Data: 2009-09-02 13:58:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh9sor6.j3f.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    > poniedziałek się
    > nadawały? I nadawały się świetnie przez ostatnie sto lat.

    Ale od marca jest nowe rozporzadzenie i lampom domowym postawiono
    dodatkowe wymogi :-)

    Ale na wszystko jest rada - napisze sie "lampa do chlewu, nie
    nadaje sie do oswietlenia pomieszczen domowych, gdyz posiada za
    duza moc (100W) nie spelniajaca rozporzadzenia WE nr ..."

    J.