  • 51. Data: 2010-12-26 15:00:12
    Temat: Re: zarobki elektryka
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 26.12.2010 11:34, Plumpi pisze:

    > A pózniej leczyl bym sie u wrózek, albo samodzielnie ?

    Ale to juz bylby problem dyrektora tego osrodka.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 52. Data: 2010-12-26 22:49:50
    Od: "Jarek" <j@j>

    Użytkownik "jack" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem, że:

    > - nie zapłaciłeś

    > - podałeś do UKS ?

    >Po rozmowie z szefem zapłaciłem 300zł,bez faktury[nie moje pieniądze]wyszło
    >jakieś 150/h netto.

    Ale za co zapłaciłeś? Z Twojego poprzedniego posta wynika, że nie za wiele
    Ci naprawił. I co Ci dała rozmowa z szefem? Dlaczego jeździsz do takich
    oszołomów? Chyba mniej byś zapłacił w autoryzowanym serwisie, efekt końcowy
    byłby lepszy i nie było by pytania z fakturą czy bez.

  • 53. Data: 2010-12-26 23:21:45
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisal w wiadomosci

    > Ale to juz bylby problem dyrektora tego osrodka.

    Latwo sie poucza innych, ale ciekaw jestem jak Ty bys sie zachowal w takiej
    sytuacji i czy chcialoby Ci sie szarpac z lekarzem, policja i sadami ? Ja
    wtedy ledwo zylem i marzylem, aby jak najszybciej odbebnic wizyte i znalezc
    sie w lózku po zazyciu leków, majac przy tym na uwadze, ze jak zadre z
    lekarzami w tym osrodku to we wszystkich innych w miescie bede "czarna
    owca".

    Tak wiec niezupelnie bylby to problem dyrektora.

  • 54. Data: 2010-12-27 10:19:56
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-12-26 11:32, Plumpi pisze:
    > Uzytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisal w wiadomosci

    Witam

    Radek patrzy na lekarzy tylko przez osobę swojej żony, więc jego ocena
    jest wyidealizowana i pozbawiona jakiejkolwiek możliwości dyskusji.
    Ciekawe tylko dlaczego siedzi teraz w idealnej iralndii, a do Polski
    chce wrócić by za darmo jego kobieta zrobiła specjalizację, a później
    znowu siup na wyspę. Czy my wszyscy musimy robić zrzutę na edukację tej
    Pani, a ona się tylko wypnie i powie nam: żegnajcie frajerzy, wrócę jak
    będę znowu potrzebowała czegoś darmowego. Oczywiście znowu usłyszymy o
    tym jak tam jest rewelacyjnie, a tutaj mamy bagno.
    Żeby było na temat. Byłem u elektryka, zarobił dwie stówy, samochód
    działa, dostałem gwarancję na wykonaną usługę, byłem też u lekarza 120
    zł wizyta, 50 zł lekarstwa, efekt marny, następna wizyta kosztuje też
    tyle samo, bez gwarancji skuteczności, czekanie w poczekalni aż szanowna
    pani doktor skończy rozmowę z ph, lub rozmowa telefoniczna z ph w czasie
    badania (to bardzo ważny telefon, muszę go odebrać) i pokorne słowa że
    wyjazd się udał i bardzo to a bardzo się podobało.

    Pozdrawiam i życzę jak najmniej wizyt u lekarza

  • 55. Data: 2010-12-27 22:55:41
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-27 10:19, Piotr Jurczak pisze:
> [...]
    > Pani, a ona się tylko wypnie i powie nam: żegnajcie frajerzy, wrócę jak
    > będę znowu potrzebowała czegoś darmowego.
    A elektryk, hydraulik czy inny informatyk to za swoje się uczył? Bo z
    tego co wiem to też wielu wyemigrowało.

> [...]
    > działa, dostałem gwarancję na wykonaną usługę, byłem też u lekarza 120
    > zł wizyta, 50 zł lekarstwa, efekt marny, następna wizyta kosztuje też
    Nie porównuj medycyny do nauki technicznej. Organizm nie posiada
    dokumentacji technicznej a metody jego "naprawiania" wcale nie są
    jednoznaczne i stuprocentowo skuteczne. Diagnostyka też nie jest tak
    prosta jak w przypadku np. obwodów elektrycznych (nawet bardzo
    skomplikowanych).

> [...]
    > badania (to bardzo ważny telefon, muszę go odebrać) i pokorne słowa że
    > wyjazd się udał i bardzo to a bardzo się podobało.
    Tu akurat możesz identycznie jak w przypadku innych usługodawców zmienić
    lekarza na takiego, który będzie szanował Twój czas i wygoni
    przedstawiciela handlowego z gabinetu w godzinach przyjęć a Ciebie jako
    pacjenta będzie umawiał na określoną godzinę abyś nie musiał godzinami
    wysiadywać w kolejce. Wszystko. Chyba, że z innych względów podoba Ci
    się akurat ten, który każe Ci czekać...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 56. Data: 2010-12-28 01:06:56
    Od: pj <p...@p...pl>

    W dniu 2010-12-27 22:55, R2r pisze:
    > A elektryk, hydraulik czy inny informatyk to za swoje się uczył? Bo z
    > tego co wiem to też wielu wyemigrowało.
    To był tylko przykład, o ile człowiek zaczynający studia nie wie czy po
    ich skończeniu wyjedzie z kraju, nie ma nic do niego, chociaż powinien
    być system który takie przypadki wyeliminuje. Miałeś studia (szkołę) za
    darmo chcesz wyjechać odpracuj ten czas w zawodzie w kraju lub wykup
    się. Płaciłeś za naukę jedź gdzie chcesz, nic mnie to nie obchodzi.
    Przypadek Radka jest trochę inny: studia ,wyjazd praca chęć
    specjalizacji (w ire za drogo ?) wracam do kraju dalej się uczę, i z
    powrotem hop na wyspy. Widzisz różnicę ?

> [...]
    > jednoznaczne i stuprocentowo skuteczne. Diagnostyka też nie jest tak
    > prosta jak w przypadku np. obwodów elektrycznych (nawet bardzo
    Nie mówiłem o diagnostyce, chociaż u moich lekarzy bardzo szwankowała,
    raz antybiotyk tak na wszelki wypadek, potem jakieś przeciwzapalne, a
    może warto było zrobić prześwietlenie tych p* zatok, czy analizę
    wydzieliny. Nie warto bo jaśnie pan lekarz musi wypisać leki takie a nie
    inne żeby wyjechać na sponsorowane wakacje.
> [...]
    > godzinami wysiadywać w kolejce. Wszystko. Chyba, że z innych względów
    > podoba Ci się akurat ten, który każe Ci czekać...
    Jak idziesz pierwszy czy drugi raz raz do lekarza to idziesz do tego
    który ci się podoba (nowaka, kowalskiego) czy do internisty lub
    laryngologa. Wiedzę o której mówisz zdobywa się będąc stałym klientem
    (podobnie jak u eletryka) Byłem umówiony na określoną godzinę, po takich
    zagrywkach nie jestem już klientem tej pani. Zacząłem chodzić prywatnie
    ale dużej różnicy nie widzę, ci sami ludzi te same gabinety tylko inne
    godziny przyjęć. Sytuacja w służbie zdrowia i polityka to dla mnie bagno
    na jednym poziomie a lekarze sami doprowadzili do swój status zawodu do
    takiego niskiego poziomu.

    Pomyśl idziesz do lekarza, płacisz za diagnozę i wyleczenie, a nie za
    wizytę. Lekarzom to będzie bardzo nie w smak, bo pacjenta trzeba
    trzymać jak najdłużej. Nie potrafisz stawiać poprawnej diagnozy lekarzu,
    przekwalifikuj się na operatora koparki ręcznej. Tak będzie lepiej dla
    ciebie i twoich pacjentów. Gdy mój mechanik nie potrafi czegoś naprawić
    za pierwszym razem, robi to do skutku, ale płacę tylko raz.
    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2010-12-28 10:44:47
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    > Gdy mój mechanik nie potrafi czegoś naprawić za pierwszym razem, robi to
    > do skutku, ale płacę tylko raz.

    Nie bronię lekarzy, ale są różni mechanicy - kumplowi jeden trzy razy z
    rzędu padniętą pompę wymieniał i za wszystkie sobie policzył, chociaż na
    końcu u innego mechanika okazało się że w zbiorniku brakowało jakiejś
    uszczelki i woda się dostawała... Gdyby nie to, pewnie wstawiałby mu kolejne
    pompy.

    --
    pzdr, Eli

  • 58. Data: 2010-12-28 12:45:57
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-12-28 10:44, Eli pisze:

> [...]
    > końcu u innego mechanika okazało się że w zbiorniku brakowało jakiejś
    > uszczelki i woda się dostawała... Gdyby nie to, pewnie wstawiałby mu

    Nie mówię że źli są wszyscy lekarze, a mechanicy są dobrzy. Ja trafiałem
    częściej na ludzi których nazywanie lekarzem było nieporozumieniem, niż
    na złych czy nieuczciwych mechaników.
    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2010-12-28 13:01:29
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-28 01:06, pj pisze:
    > Przypadek Radka jest trochę inny: studia ,wyjazd praca chęć
    > specjalizacji (w ire za drogo ?)
    Wszystko w życiu sprowadzasz do pieniędzy? Bo przyczyny niemożliwości
    zrobienia tam specjalizacji raczej tkwią gdzie indziej.

    > wracam do kraju dalej się uczę, i z
    > powrotem hop na wyspy. Widzisz różnicę ?

    Piszesz o czymś, o czym tak naprawdę pojęcia nie masz. Znajdź ośrodek,
    który przyjmie na specjalizację lekarza, który nie pracował w nim co
    najmniej kilka ostatnich lat. Zresztą nawet tacy niekoniecznie mają
    otwartą drogę do specjalizacji, a praktyki specjalizacyjne coraz
    częściej odbywają się na zasadzie wolontariatu.
    Zdanie Radka podważyłeś ze względu na to, ze jest związany ze
    środowiskiem. Tymczasem Ty pokazujesz coraz wyraźniej, że problematyka,
    w sprawie której chcesz zabierać głos, jest Ci znana jedynie z Twoich
    własnych mglistych wyobrażeń.

> [...]
    > raz antybiotyk tak na wszelki wypadek, potem jakieś przeciwzapalne, a
    > może warto było zrobić prześwietlenie tych p* zatok, czy analizę
    Z pretensjami do NFZ. To specjaliści od zarządzania w tej instytucji tak
    dysponują Twoimi pieniędzmi aby lekarzom nie opłacało się wysyłać Cię na
    badania.

    > Nie warto bo jaśnie pan lekarz musi wypisać leki takie a nie
    > inne żeby wyjechać na sponsorowane wakacje.
    Być może znasz taki przypadek. Dlaczego nie zgłosiłeś korupcji
    odpowiednim służbom? Nie chciało się? A może nie znasz, ale się domyślasz?

    > Wiedzę o której mówisz zdobywa się będąc stałym klientem
    > (podobnie jak u eletryka) Byłem umówiony na określoną godzinę, po takich
    > zagrywkach nie jestem już klientem tej pani.
    Drugie jakby przeczy pierwszemu. Wystarczy nawet jedna wizyta by
    stwierdzić, czy Ci odpowiada czy nie.

    > Zacząłem chodzić prywatnie
    > ale dużej różnicy nie widzę, ci sami ludzi te same gabinety tylko inne
    > godziny przyjęć.
    Czyli nie zmieniłeś usługodawcy i pretensje, że nic się nie zmieniło? No
    nie bądź śmieszny...

    > Sytuacja w służbie zdrowia i polityka to dla mnie bagno
    > na jednym poziomie a lekarze sami doprowadzili do swój status zawodu do
    > takiego niskiego poziomu.
    Nie, kolego. Jak w każdej grupie zawodowej znajdują się w niej osoby
    psujące obraz. Pijany lekarz na dyżurze, czy skorumpowany specjalista
    jest świetnym tematem dla mediów, który jednocześnie rozdmuchiwany
    kreuje fałszywy obraz o całym środowisku.

    > Pomyśl idziesz do lekarza, płacisz za diagnozę i wyleczenie, a nie za
    > wizytę.
    Powtarzam: organizm ludzki to nie mechanizm, o ustalonych procedurach
    naprawczych, a medycyna nie polega na tym samym co np. mechanika
    samochodowa.

    > [...] Nie potrafisz stawiać poprawnej diagnozy lekarzu,
    > przekwalifikuj się na operatora koparki ręcznej.
    Skoro ma stałych pacjentów to jednak chyba potrafi. Po co ludzie mieliby
    chodzić do takiego lekarza, który nic nie umie poza braniem pieniędzy?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 60. Data: 2010-12-28 13:47:29
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    >Z pretensjami do NFZ. To specjaliści od zarządzania w tej instytucji
    >tak dysponują Twoimi pieniędzmi aby lekarzom nie opłacało się wysyłać
    >Cię na badania.

    Co ma NFZ do wiedzy i rzetelności lekarza. Co będzie jeśli lekarz nie
    zrobi potrzebnych do diagnozy badań, kto będzie odpowiadał za jego
    nieprawidłową diagnozę, mityczny NFZ czy ministerstwo zdrowia ? Życie to
    nie serial telewizyjny, są dobrzy i źli, do tej pory częściej spotykałem
    tych złych.

    > Skoro ma stałych pacjentów to jednak chyba potrafi. Po co ludzie mieliby
    > chodzić do takiego lekarza, który nic nie umie poza braniem pieniędzy?

    Ma pacjentów, ale takich którzy przychodzą pierwszy raz, ewentualnie drugi,
    po zwolnienie, albo takich którzy potrzebują szybkiej pomocy, gdzie
    standardowy antybiotyk witamina c pomoże 90% przypadków.
    I ci ludzie uważają lekarza za dobrego bo wyleczył ich z przeziębienia.
    Lekarz ma takie przypadki wyleczyć, a te bardziej skomplikowane wyłapać
    zdiagnozować przy pomocy odpowiednich środków i przekazać dalej
    specjaliście, a nie dawać następny antybiotyk po tym jak pierwszy nie
    zadziałał.

    >Być może znasz taki przypadek. Dlaczego nie zgłosiłeś korupcji
    >odpowiednim służbom? Nie chciało się? A może nie znasz, ale się
    >domyślasz?

    Nie złapałem nikogo za rękę, byłem tylko świadkiem rozmowy telefonicznej
    (w gabinecie), oczywiście pani doktor musiała odebrać ważną rozmowę
    przerywając badanie i dziękując prawie na kolanach za wspaniałe wakacje,
    potem przeszła na rozmowę o nowych rewelacyjnych lekach.

    Za kilka tygodni idę szpitala, poznam środowisko trochę bardziej, być
    może zmienię zdanie. Jeśli ta dyskusja będzie się ciągnąć to może coś
    napiszę (chociaż to temat na inną grupę).