  • Date: Tue, 28 Dec 2010 13:47:29 +0100
    From: Piotr Jurczak <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zarobki elektryka
    <iequfi$7p5$1@inews.gazeta.pl> <ier6m1$5qq$1@news.onet.pl>
    <ietfvh$acc$1@inews.gazeta.pl> <ietj7a$85u$1@news.onet.pl>
    <ietsk4$ac$1@inews.gazeta.pl> <if29m7$hu1$1@news.onet.pl>
    <if4l2e$slo$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@c...googlegroups.com>
    <if4ski$lkt$2@inews.gazeta.pl> <if75jn$v71$1@news.onet.pl>
    <4d185a6b$1@news.home.net.pl>
    <4d190b5c$0$2449$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4d19d198$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>

    >Z pretensjami do NFZ. To specjaliści od zarządzania w tej instytucji
    >tak dysponują Twoimi pieniędzmi aby lekarzom nie opłacało się wysyłać
    >Cię na badania.

    Co ma NFZ do wiedzy i rzetelności lekarza. Co będzie jeśli lekarz nie
    zrobi potrzebnych do diagnozy badań, kto będzie odpowiadał za jego
    nieprawidłową diagnozę, mityczny NFZ czy ministerstwo zdrowia ? Życie to
    nie serial telewizyjny, są dobrzy i źli, do tej pory częściej spotykałem
    tych złych.

    > Skoro ma stałych pacjentów to jednak chyba potrafi. Po co ludzie mieliby
    > chodzić do takiego lekarza, który nic nie umie poza braniem pieniędzy?

    Ma pacjentów, ale takich którzy przychodzą pierwszy raz, ewentualnie drugi,
    po zwolnienie, albo takich którzy potrzebują szybkiej pomocy, gdzie
    standardowy antybiotyk witamina c pomoże 90% przypadków.
    I ci ludzie uważają lekarza za dobrego bo wyleczył ich z przeziębienia.
    Lekarz ma takie przypadki wyleczyć, a te bardziej skomplikowane wyłapać
    zdiagnozować przy pomocy odpowiednich środków i przekazać dalej
    specjaliście, a nie dawać następny antybiotyk po tym jak pierwszy nie
    zadziałał.

    >Być może znasz taki przypadek. Dlaczego nie zgłosiłeś korupcji
    >odpowiednim służbom? Nie chciało się? A może nie znasz, ale się
    >domyślasz?

    Nie złapałem nikogo za rękę, byłem tylko świadkiem rozmowy telefonicznej
    (w gabinecie), oczywiście pani doktor musiała odebrać ważną rozmowę
    przerywając badanie i dziękując prawie na kolanach za wspaniałe wakacje,
    potem przeszła na rozmowę o nowych rewelacyjnych lekach.

    Za kilka tygodni idę szpitala, poznam środowisko trochę bardziej, być
    może zmienię zdanie. Jeśli ta dyskusja będzie się ciągnąć to może coś
    napiszę (chociaż to temat na inną grupę).