  • 41. Data: 2014-12-29 14:21:56
    Temat: Re: zamarzający zamek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    news:m7r2m7$nii$1@node1.news.atman.pl...
    > Dodatkowo kolega Przemol chyba nie doczytal skladu tego preparatu,
    > ktory zaproponowal.

    Doczytał, doczytał...

  • 42. Data: 2014-12-29 16:32:30
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-12-29 08:34, Czesław Wiśniak wrote:

    > Ciekawe bo lalem WD40 wielokrotnie bo mialem pod reka i jakos nic sie
    > nie stalo.
    > Ostatnio dwa dni temu odmrazalem nim wszystkie zamki.

    > Kazde smarowidlo lapie kurz. Jedne mniej, drugie wiecej. Olej silikonowy
    > rowniez.

    jedne wiecej, drugie mniej (mniej zbiera brud, ma wlasciwosci
    antystatyczne,...).
    Tak samo jak jedno brudzi drugie mniej (efekt uboczny).
    Jesli masz tylko wd40 - ok, ale jesli juz szukasz czegos bardziej
    wyszukanego, to w cenie wd40 kupisz rowniez silikonowy, ktory lepiej sie
    do tego nada.

    Przyklad pierwszy z brzegu:
    http://www.petrostar.pl/chemia/smary/cx80/cx80_smar_
    silikonowy_silikon_spray_300ml,p214182358

  • 43. Data: 2014-12-29 16:52:03
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    >
    > Przyklad pierwszy z brzegu:
    > http://www.petrostar.pl/chemia/smary/cx80/cx80_smar_
    silikonowy_silikon_spray_300ml,p214182358

    Nie ma znaczenia czy mniej czy wiecej bo i tak po pewnym czasie masz tak
    samo usyfione. Umowmy sie, ze bebenek moze pomiescic okreslona ilosc syfu :)
    Oleju silikonowego uzywam do czego innego, a WD40 czy jakikolwiek inny
    odrdzewiacz odmraza zamek i syfu, ktorego jest nadmiar na pewien czas tez
    oczysci:)
    2 dni temu zamarzlo mi wszystko wlacznie z centralnym. Otworzylem kulczykiem
    po minucie jak zapodalem wd.

  • 44. Data: 2014-12-29 21:32:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    > nie wiem czy to istotne, ale golf 4
    > zamarza mi zamek, tak, że nie da się włożyć kluczyka...
    > szukam na to patentu...

    Czy ktoś mógłby mnie oświecić?
    Dlaczego zamarza zamek?
    Jest zepsuty, zamarza bo jest stary,
    zamarza bo dany typ zamarza a inne nie zamarzają?
    Zamarza bo sposób eksploatacji samochodu to powoduje?
    Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie
    i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego doświadczyć ;-)

  • 45. Data: 2014-12-29 21:46:29
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > Nigdy nie zamarzał mi żaden zamek w żadnym samochodzie
    > i tak się zastanawiam co musiałbym zrobić, żeby tego doświadczyć ;-)

    To takie skomplikowane, zeby zrozumiec ?:)

  • 46. Data: 2014-12-29 21:54:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 21:46, Czesław Wiśniak pisze:

    > To takie skomplikowane, zeby zrozumiec ?:)

    Ja rozumiem, że woda i wilgoć itd
    ale coś musi być przyczyną, że one tam się dostają.
    Banalne jest wyjaśnienie, że zamarza niesprawny zamek.

  • 47. Data: 2014-12-29 22:18:29
    Od: MichaelDataR <s...@o...com>

    "cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a1bf76$0$2651$65785112@news.neostrada.pl
    > Ja rozumiem, że woda i wilgoć itd
    > ale coś musi być przyczyną, że one tam się dostają.
    > Banalne jest wyjaśnienie, że zamarza niesprawny zamek.

    Musisz najpierw zrozumieć, że jak jest latem ciepło, to smar który fabrycznie
    jest obecny w zamku się...wytapia i...rozciera przez używanie. Potem dodaj sobie
    wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i już zagadka staje się czystą fizyką
    :) Wystarczy co jakiś czas (niestety) rozbierać i smarować. Pomijam też, że
    wszelakie uszczelki tracą swoje właściwości uszczelniające z powodu...utraty
    elastyczności (po latach)...szczególnie od szyby i dodać trzeba rówież, że nie
    wszystkie konstrukcje są do końca przemyślane (odpływy wody--zapchane
    kurzem/innym) itd. Na koniec nalezy spojrzeć na pogodę, gdzie jeśli przez tydzień
    pada i cała tapicerka nabierze wilgoci, po jeździe paruje a nocą przychodzi
    mróz...to zamarza :) Po paru mroźnych dniach, gdzie powietrze jest suche, efekt
    mija często sam :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 48. Data: 2014-12-29 22:31:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 22:18, MichaelDataR pisze:

> [...]
    > używanie. Potem dodaj sobie wilgoć i wodę na "niechroniony" mechanizm i
    > już zagadka staje się czystą fizyką :) Wystarczy co jakiś czas

    Rozbierać i smarować?
    Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
    starych jak i nowych, użytkowanych na okrągło przez cały rok.
    Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie zamarzał
    mi zamek.
    Więc to musi być zamek do d...

  • 49. Data: 2014-12-29 23:12:17
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > starych jak i nowych, użytkowanych na okrągło przez cały rok.
    > Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi

    Ja tez nigdy specjalnie nie rozbieralem, tylko klamke jak pekla, wiec dostac
    sie od wew kiedys musialem.
    Jak zamarznie to leje na to...wd :)
    To tych zamkow do dupy troche jest:
    http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201
    00115/AUTO/233215063

  • 50. Data: 2014-12-30 02:15:16
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:54a1c828$0$2642$65785112@news.neostrada.pl
    > Rozbierać i smarować?

    No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć WD-40. Jeden
    "sik" i po problemie :)

    > Nigdy niczego takiego nie robiłem, zarówno w samochodach
    > starych jak i nowych, użytkowanych na okrągło przez cały rok.

    Jakie auta? Model/rocznik? Chcesz rozmawiać o szczegółach to przedstaw.

    > Miałem wilgoci dość (szron wewnątrz na szybach) ale nigdy nie zamarzał mi
    > zamek.
    > Więc to musi być zamek do d...

    Mi też nie zamarza, używam pilota :]

    Masz garaż? Może nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi nie pisząc o
    odśnieżaniu czy skrobaniu szyb :D
    --
    Michael________