  • 51. Data: 2014-12-30 10:46:34
    Temat: Re: zamarzający zamek
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MichaelData(R),

    Tuesday, December 30, 2014, 2:15:16 AM, you wrote:

    > No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć WD-40. Jeden
    > "sik" i po problemie :)

    WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 52. Data: 2014-12-30 10:51:53
    Od: Crimi <r...@w...pl>

    On 2014-12-30 10:46, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(

    Nazwa WD-40 wzięła się stąd że zrobiono 40 prób
    z różnymi substancjami i dopiero za 40-stym razem udało się
    stworzyć `cudowny środek` w tym tłuszcz wieloryba.
    Czytałem gdzieś o tym i uwierzyłem ;)
    WD-40 jest opatentowany, PR-owcy WD-40 zrobili wszystko abym
    uwierzył. WD-40 ma kilkanaście zastosowań.

  • 53. Data: 2014-12-30 15:10:02
    Od: "MichaelDataŽ" <s...@o...com>

    RoMan Mandziejewicz wydumał(a) w
    news:6505128376$20141230104635@squadack.com :
    > WD-40 wypłukuje też resztki smaru :(
    > [...]

    To masz opcję inną jak?:
    a)wysuszyć termicznie
    b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.

    Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"
    np: http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigli
    ss-400-ml-spray
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 54. Data: 2014-12-30 15:16:10
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.
    >
    > Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"

    Kiedyś kupiłem coś takiego i mam jeszcze ze 2 buteleczki
    http://www.ravenol.pl/produkty-zimowe/132-olejek-z-o
    dmrazaczem.html
    ale i tak uzywam wd40 w sprayu bo szybciej odmraza :)

  • 55. Data: 2014-12-30 16:55:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-12-30 o 02:15, MichaelData(R) pisze:

    > No nie musisz. Wystarczy że przed mrozem "wyprzesz" wodę/wilgoć
    > WD-40. Jeden "sik" i po problemie :)

    > Jakie auta? Model/rocznik? Chcesz rozmawiać o szczegółach to przedstaw.

    Różne- głównie kombi. Escort 1997, Mondeo 2000, Astra II 2000, Vectra
    1996, Favoritka 1990, Micra 2001. To tylko te, które eksploatowałem
    dłuższy okres i otwierane kluczem.
    Nic się nie działo. Użytkowałem tez sporadycznie różne inne auta
    służbowe, któymi nikt na stałe się nie opiekował i powinny być
    zaniedbane ale tam też
    również w porze zimowej nie natknałem się na zamarznięty zamek

    > Mi teĹź nie zamarza, uĹźywam pilota :]

    No fakt, w ostatnim, którym jeżdżę teraz, to nawet nie ma dziurki od klucza.

    > Masz garaż? Może nawet nie doczułeś formy przymarzania całych drzwi
    > nie pisząc o odśnieżaniu czy skrobaniu szyb :D

    Auta stały pod chmurką.
    Doświadczyłem szronu w środku a w starej skodziance 105
    to przymarzały mi drzwi, ale zamek się otwierał i zamykał bez problemu.
    Więc nadal nie wiem czy to kwestia konstrukcyjna
    (może w maluchu zamarza?) czy jakiegoś drastycznego zaniedbania.

  • 56. Data: 2014-12-30 17:27:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MichaelData(R),

    Tuesday, December 30, 2014, 3:10:02 PM, you wrote:

    > To masz opcję inną jak?:
    > a)wysuszyć termicznie

    Długo trwa ale jest skuteczne. W samochodzie łatwo uszkodzić lakier :(

    > b)wyprzeć wodę na zasadzie rozpuszczenia smaru i delikatnie naoliwić.

    Wyprzeć wodę WD-40, wydmuchać sprężonym powietrzem i dopiero smarować?

    > Najlepszą opcją są obie naraz, plus pokrycie nie higroskopijnym "smarem"
    > np:
    > http://sklep.smary.elub.pl/produkt/MOLYKOTE-Multigli
    ss-400-ml-spray

    Podoba mi się, o ile opis nie jest bełkotem reklamowym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2014-12-30 17:57:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a coś takiego jak "odmrażacz do zamków"
    jak się tego używa?
    popsikać na zewnątrz? czy wpuścić do środka?

  • 58. Data: 2014-12-30 18:46:44
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 17:57:36 UTC+1 użytkownik platformowe głupki napisał:
    > a coś takiego jak "odmrażacz do zamków"
    > jak się tego używa?
    > popsikać na zewnątrz? czy wpuścić do środka?

    Trzyma się go w środku w samochodzie. Jak idzie mróz odkręca się pół obrotu zakrętkę.

  • 59. Data: 2014-12-30 19:14:22
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    piłeś? z kolegami z po/eu?

  • 60. Data: 2014-12-30 19:36:56
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >a coś takiego jak "odmrażacz do zamków"
    > jak się tego używa?
    > popsikać na zewnątrz? czy wpuścić do środka?

    Wpuść do środka, ale najpierw otwórz drzwi.