  • 21. Data: 2010-05-30 18:38:55
    Temat: Re: zakup nowego auta a urz?d skarbowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:bdk406ldrq7f53jebg39bk381a5610ud28@4ax.com...

    > Na jedno wychodzi :-)

    Niby tak, ale bardziej chodziło mi o "to jeszcze nic".
    Gdyby VAT nie był odpisywany, teżby go na fakturze nie było - to jest jedyna
    różnica.

  • 22. Data: 2010-05-30 18:39:33
    Temat: Re: zakup nowego auta a urząd skarbowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:htu3au$ii5$1@news.dialog.net.pl...

    > Chyba, że sprzedaje przed upływem 6 miesięcy od zakupu _i_ za cenę wyższą
    > niż cena nabycia.

    Ale to nie ten podatek jest.

  • 23. Data: 2010-05-30 19:22:09
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-05-30 18:09, jerzu pisze:

    > To nie jest podatek od wzbogacenia. To jest podatek od czynności
    > cywilno-prawnych.

    Jak zwał, tak zwał, ale naliczany jest procentowo od wartości
    transakcji, a nie od sztuki czynności dziwnym trafem ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 24. Data: 2010-05-30 19:24:33
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-05-30 16:11, Big Jack pisze:

    > Niejako przy okazji: jak kupuję od autokomisu i dostaję fakturę VAT -
    > marża, to też nie płacę podatku (PCC?)? Czasami widuję takie ogłoszenia
    > i mnie to zastanowiło.

    Jak kupujesz od firmy (nie pamiętam, chyba chodzi o płatnika VAT
    dokładniej), to nie ma podatku.

    Pozdr,

  • 25. Data: 2010-05-30 21:33:19
    Od: r...@m...com

    > Pobiera w przypadku gdy kupujący nie potrafi wskazać skąd ma kasę. Kwota nie
    > jest stała.

    a jak powie że zarobił w Irlandii (oczywiście na czarno)?

  • 26. Data: 2010-06-01 19:12:39
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    wiadomości news:29052010.03957E0B@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail e...@3...lp napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > pytanie wcale nie pozbawione sensu.
    > Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...
    >

    > P.S. Nie mozna kupic samochodu na paragon? :)

    Jak kupujesz samochód (używany, nowy - nie ważne) na fakture - to nie
    płacisz. Jak kupisz samochodód (używany, nowy - nie ważne) na umoeg kupna
    sprzedaży - płacisz.
    Bo to podatek nie od kupna samochodu, tylko od umów cywilno prawnych ...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 27. Data: 2010-06-03 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail y...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > kupna sprzedaży - płacisz.
    > Bo to podatek nie od kupna samochodu, tylko od umów cywilno prawnych

    gdyby to był podatek od umow to placiłoby sie konkretna kwote za umowe.
    Skaro placi sie od wartosci pojazdu, to jest to podatek od umow tylko z
    nazwy.
    To tak a propos sensu.

    Ale pytanie dodatkowe było: czy moza kupic nowy na paragon a nie na umowe
    kupna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 28. Data: 2010-06-03 23:45:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    wiadomości news:03062010.1C5EB4F3@budzik61.poznan.pl...

    > Ale pytanie dodatkowe było: czy moza kupic nowy na paragon a nie na umowe
    > kupna.

    nowego nie kupuje sie na umowe kupna tylko na fakture, a jesli kupujący nie
    jest firmą to na tzw fakture imienną. Tak czy inaczej nie ma umowy, nie ma
    podatku.

    ps. a omawiany podatek jest wlasnie od umów cywilno prawnych, tyle, ze nie
    ryczałtowy, a od wartości tych umów.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 29. Data: 2010-06-04 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > nowego nie kupuje sie na umowe kupna tylko na fakture, a jesli
    > kupujący nie jest firmą to na tzw fakture imienną. Tak czy inaczej nie

    unikasz odpowiedzi na moje pytanie?
    Pytam czy da sie kupic samochód na paragon. Rozumiem, ze nie? Dlaczego?
    Przeciez salony na pewno maja kase fiskalna.

    > ps. a omawiany podatek jest wlasnie od umów cywilno prawnych, tyle, ze
    > nie ryczałtowy, a od wartości tych umów.

    Kuba, ja nie twierdze ze sie tak nie nazywa. Ja twierdze, ze jezeli to
    rzeczywiscie *w swojej idei* byłby podatek od czynnosci to wartosc do
    zaplaty powinenien stanowic rodzaj czynnosci a nie jej wartosci.
    Reasumujac - podatek od czynnosci jest to tylko z nazwy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 30. Data: 2010-06-04 09:32:02
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    W dniu 2010-05-30 14:44, Bartas_M5 pisze:

    > Jak się wzbogacam? Wymieniam xxx pieniędzy na przedmiot o wartości xxx.
    > Gdzie tu wzbogacenie?

    Pieniądz sam w sobie nie stanowi wartości:-)

    --
    MariuszR
    https://www.mcpvirtualbusinesscard.com/VBCServer/mar