  • 11. Data: 2010-05-30 12:51:28
    Temat: Re: zakup nowego auta a urzšd skarbowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "daro" <d...@u...ue> napisał w wiadomości
    news:httf5b$qs1$1@news.onet.pl...

    > To jeszcze nic, VAT przynajmniej widzi na fakturze, akcyzy juz nie - a
    > płacić musi heheh.

    On nie musi, tylko płatnik.
    On ma tylko w cenę wrzuconą.

  • 12. Data: 2010-05-30 13:53:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 12:51:28 +0200, Cavallino wrote:

    >On nie musi, tylko płatnik. On ma tylko w cenę wrzuconą.

    Na jedno wychodzi :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-05-30 14:44:26
    Temat: Re: zakup nowego auta a urząd skarbowy
    Od: Bartas_M5 <b...@i...pl>

    M1SLQ pisze:

    > Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek
    > Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek
    >
    > ot, logika :)
    >

    > Pozdrawiam

    Jak się wzbogacam? Wymieniam xxx pieniędzy na przedmiot o wartości xxx.
    Gdzie tu wzbogacenie?

  • 14. Data: 2010-05-30 14:56:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    M1SLQ wrote:

    > Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek Sprzedajesz stary -
    > osiągasz przychód - płacisz podatek

    Widzę, że impreza trochę się przeciągnęła, ale czy naprawdę musisz
    kończyć ją usenetem?

  • 15. Data: 2010-05-30 15:03:52
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Witam
    > Moze i głupie pytanie ale nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi:
    > Chce kupic nowe auto, w salonie, za gotówkę. Czy skarbówka w takim
    > przypadku też pobiera swój haracz (no i ile - procent wartosci czy jakas
    > stała kwota)?? Kupujący wypełnia ten druk PCC?
    > Dzięki za odpowiedzi.
    >
    > --
    > Jacek
    Pobiera w przypadku gdy kupujący nie potrafi wskazać skąd ma kasę. Kwota nie
    jest stała.

  • 16. Data: 2010-05-30 16:11:05
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    log.net.pl
    *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał(-a):

    > A niby za co ma pobierać? Dostajesz auto z fakturą, a nie umową k-s.

    Niejako przy okazji: jak kupuję od autokomisu i dostaję fakturę VAT -
    marża, to też nie płacę podatku (PCC?)? Czasami widuję takie ogłoszenia
    i mnie to zastanowiło.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2010-05-30 16:21:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 22:00:06 +0000 (UTC), Budzik wrote:
    >Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

    zeby niektorzy nie handlowali "prywatnie", i nie omijali naleznych
    podatkow od dzialalnosci.

    Przy czym dawniej to byl bardziej podatek od sprzedazy.

    >P.S. Nie mozna kupic samochodu na paragon? :)

    Czemu nie, tylko tam sie nie zmieszcza inne informacje :-)

    A wystawic paragon na kasie fiskalnej to chyba nawet obowiazek jest,
    tylko potem ad acta idzie.

    J.

  • 18. Data: 2010-05-30 18:09:29
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 00:33:04 +0200, "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>
    wrote:

    >Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek

    To nie jest podatek od wzbogacenia. To jest podatek od czynności
    cywilno-prawnych.

    >Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

    Sprzedający nie płaci.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2010-05-30 18:22:36
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-30 18:09, jerzu pisze:

    > Sprzedający nie płaci.

    Chyba, że sprzedaje przed upływem 6 miesięcy od zakupu _i_ za cenę
    wyższą niż cena nabycia.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 20. Data: 2010-05-30 18:34:36
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 18:22:36 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <e...@3...lp> wrote:

    >Chyba, że sprzedaje przed upływem 6 miesięcy od zakupu _i_ za cenę
    >wyższą niż cena nabycia.

    Może, nie wiem. Ale IMHO płaci tylko od różnicy i uwzględnia to w
    rocznym zeznaniu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280