  • 151. Data: 2017-06-07 01:31:19
    Temat: Re: zakup auta demonstracyjnego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:oh43ca$3bh$1@node1.news.atman.pl...

    > Też nie mogę pojąć co kieruja tak rozumującymi ludźmi, że jak wrzucisz w
    > koszty to już tego typu wydatek cudowanie znika....

    Nikt nie twierdzi że znika.

  • 152. Data: 2017-06-07 01:40:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Dla wielu osób kupno na raty (czym jest często lizing) to super okazja
    > bo pożądany przedmiot ma już dzisiaj a spłacać go będzie dopiero jutro,
    > pojutrze za rok i za pięć lat. A po roku bywa że nie bardzo jest z
    > czego spłacać.

    No ale to należy rozważać dwojako:
    albo masz kasę albo jej nie masz...

    Jak jej nie masz to nie masz wyboru kupić płacąc całość, czyli niejako
    zmuszony jesteś sytuacją do zakupu na jakieś tam raty (leasing/kredyt).
    I zwykle jak kasy nie masz to jest to rezultatem że Twój mózg nie
    pracuje na pełnych obrotach, a więc robisz też inne głupie decyzje,
    np. bierzesz auto na raty na 6 lat lub dłużej, płacisz jakieś ogromne
    odsetki od kredytów albo nawet bierzesz leasing jako osoba prywatna
    gdy nie masz żadnych korzyści z tego leasingu w porównaniu do
    tańszego kredytu (ale np. kredytu nie dostaniesz bo nie spłacasz ich
    ładnie).

    Jak masz kasę to masz wybór: możesz władować całą kasę w przedmiot
    i kasy się pozbyć, albo wziąć przedmiot na raty i z kasą zrobić coś innego.
    I teraz ten wybór rozważasz tak: czy masz pomysł aby zrobić z kasą coś
    fajnego co da Ci większy zwrot z inwestycji niż koszt spłaty kredytu?
    Jeśli masz, to oczywiście zatrzymujesz kasę, robisz z nią ten swój pomysł
    a przedmiot bierzesz na raty... nie widzę tu żadnego problemu ani magii.
    Na przykład mogłeś wziąć za te 150 tysiaków kupić w grudniu akcje
    Tesli i sprzedać je dzisiaj za 2x tyle i mieć 300 tysiaków... w między
    czasie
    spłacając spokojnie kredyt na samochód albo puszczając koszt leasingu
    w koszta operacyjne firmy :-)

    Dodatkowo sprawę komplikują przepisy obowiązujące w firmmach...
    Na przykład, przepisy dotyczące amortyzacji przedmiotów trwałych,
    a dokładnie odpisu jej jako koszty uzyskania przychodu, czy jak to się
    tam u Was w PL nazywa. Zwykle leasing daje przewagę firmie taką,
    że *całą* spłatę leasingu odpisujesz od kosztów uzyskania przychodu
    w firmie, a więc pomniejszasz kwotę z której obliczas potem należności
    dla fiskusa. A zatem *cały* koszt jeżdzenia autem pokrywasz z pieniędzy
    nieopodatkowanych, a to może robić dla kogoś ogromną różnicę...

  • 153. Data: 2017-06-07 01:46:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> wrote in message
    > OP miał na myśli, że jak się przeliczy różnicę w cenie na miesięczną
    > amortyzację to wyjdzie kwota dla wielu niewarta uwagi.

    Dokładnie o to chodziło...

    Jeśli masz 140 tysięcy na koncie i chcesz kupić auto za gotówkę
    to nie kupisz auta za 150 tysięcy bo nie masz skąd wziać 10k.
    I pozamiatane. Więc dziadujesz i kupujesz tańsze koła, bez klimy itp.

    Jeśli kupujesz auto na raty i rozbijasz to na niskooprocentowany
    kredyt na 36 miesięcy, to Ci wychodzi 140k/36 ~~ 3888zł lub
    150k/36 ~~ 4166zł. Jeśli Cię stać aby płacić 3888zł miesięcznie
    za samochód to z pewnością nie zarabiasz 5 kafli na miesiąc
    tylko 25 kafli na miesiąc a wtedy stać Cię aby płacić za niego 4166zł
    bo ta różnica 3-4 stówek miesięcznie to jest koszt kwiatów dla
    Twojej narzeczonej ;-)

    A jeszcze jak w tym kredycie masz duży wkład własny to
    różnica pomiędzy dobrze wypasionym autem a gorszą wersją
    w miesięcznej kwocie jaką będziesz płacił jest jeszcze mniejsza.

  • 154. Data: 2017-06-07 01:48:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message

    > Ceną niższą o 14% podałem licząc tak:
    > żona kupuje auto w kredycie 50/50 i płaci ok. 70 tys. (alles zusammen do
    > kupy). "normalnie" kupując nowe dostałaby kredyt 30/30/30 bo dealer
    > Renault w ramach promocji pokrywa brakujące 10%, a więc zapłaciłaby coś
    > koło 81 tys.
    > Przy zakupie bez kredytu wygląda to lepiej, bo cena "normalna" to 88 tys.
    > Licząc 70:88 mamy ponad 20% taniej.

    Czy możesz mi to przetłumaczyć na jakiś uniwersalny język?
    Co to jest kredyt 50/50? Albo 30/30/30? :-)

  • 155. Data: 2017-06-07 01:49:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > Pieniadze to pieniadze - 5000 rozłozone w czasie to nadal wydane 5000 :)

    Naprawdę??
    To daj mi teraz, na raz, 1000000 a ja Ci będę spłacał
    potem po 1000zł co miesiąc. OK? Z profitów jakie
    zarobię miesięcznie obracając tym milionem...

    > Widac tez mysli ze 15 tysiecy w kieszeni to 15 w kieszeni...
    > Czy sie myli, dowiemy sie za 5-6 lat.

    Wtedy się dowiemy czy się mylił a nie czy się myli :-)

  • 156. Data: 2017-06-07 06:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > No ale wtedy nie porównujesz podobnego do podobnego tylko inne do
    > innego.

    to zalezy jak na to spojrzec i czego oczekujesz od auta.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 157. Data: 2017-06-07 06:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Naprawdę??
    > To daj mi teraz, na raz, 1000000 a ja Ci będę spłacał
    > potem po 1000zł co miesiąc. OK? Z profitów jakie
    > zarobię miesięcznie obracając tym milionem...

    Jakie oprocentowanie? ;-)

    Poza tym tu nie chodzi o rozłozenie w czasie tylko o to czy wydajesz ta
    kase cy nie.

    > Wtedy się dowiemy czy się mylił a nie czy się myli :-)

    Tu jakejs wielkiej filozofii nie ma - jak nie wyda to ma. Jak wyda to nie
    ma.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 158. Data: 2017-06-07 08:46:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.06.2017 o 01:48, Pszemol pisze:
    > Czy możesz mi to przetłumaczyć na jakiś uniwersalny język?
    > Co to jest kredyt 50/50? Albo 30/30/30? :-)
    Proszę uprzejmie:
    kredyt 50/50 = kupuję auto i płacę 50% ceny już, a drugie 50 % za rok.
    Są tylko 2 raty.
    kredyt 30/30/30 = kupuję auto i płacę 30% ceny już, 30% za rok i 30 % za
    2 lata. Są tylko 3 raty do zapłacenia.
    W kredycie 30/30/30 brakuje do 100% 10%. Tę magiczną dziesiątkę płaci
    Renault (tak podobno promocja)
    Jacek

  • 159. Data: 2017-06-07 09:52:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-07 o 01:40, Pszemol pisze:
> [...]
    > gdy nie masz żadnych korzyści z tego leasingu w porównaniu do
    > tańszego kredytu (ale np. kredytu nie dostaniesz bo nie spłacasz ich

    Pominąłeś trzecią możliwość.
    Masz kasę na tanie wozidełko ale ambicja podpowiada coś lepszego,
    szybszego i wyróżniającego się z tłumu. I zamiast wydać pięćdziesiąt
    tysięcy na Dacię bierzesz w lizing Volkswagena za sto tysięcy.
    Albo i coś droższego.

    Pozdrawiam

  • 160. Data: 2017-06-07 11:21:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >za 2 lata. Są tylko 3 raty do zapłacenia.
    >W kredycie 30/30/30 brakuje do 100% 10%. Tę magiczną dziesiątkę płaci

    A to dziwne ... czyzby az tak sie nie sprzedawaly ?

    Czy serwis bedzie czesty i drooogi ? :-)

    J.