  • 71. Data: 2023-08-21 11:40:23
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 10:50, heby pisze:

    > Sugerujesz, że producent kłamie? Wysyłałeś mu już swoje pomiary?

    Wysyłałem spalone gniazdko.
    Odzyskanie kasy nie było łatwe, więc mi już wystarczy.

    > Zgłaszałeś do prokuratury z kompletem badań?

    > Przecięz stwierdzeniem "zwykłe gniazdo NIE JEST..." ogarnąłeś wszystkie
    > zwykłe gniazdka na rynku.

    No właśnie.
    Większość z tych oznaczonych 16A z nich to takie zwykłe, które się spalą
    przy podobnym używaniu.
    A co dopiero te bez tych oznaczeń.

    > Wystaczyło jedno, aby to stwierdzenie obalić
    >
    > Należy bardzo ostrożnie coś twierdzić i/lub uogólniać.

    Nie truj.
    Każde, które faktycznie wytrzyma długie obciążenie 16A to już nie jest
    zwykłe gniazdko.

    Zwykłe się spali i tyle.

  • 72. Data: 2023-08-21 11:41:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 10:51, heby pisze:

    > We wtyczce do normalnego gniazdka.

    Ładowarka nie ma takowych.

    > O tym kablu, co podpina się z jednej strony samochód, a z drugiej strony
    > wkłada do gniazda 16A.

    Nie ma takich kabli.
    Są za to do tego evse, dodatkowe elementy pośredniczące, wyposażone w kable.

  • 73. Data: 2023-08-21 11:54:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 11:41, Cavallino wrote:
    > Ładowarka nie ma takowych.

    Ale gniazdo 16A wymaga wtyczki z takimi pinami.

    Gdyby samochód kontrolował temperaturę zwykłej wtyczki 16A to problem, z
    "mechnicznym zużyciem" nad którym bidulował dziennikarz, by się rozwiązał.

    A że nie ma takich? To nie jest rocket science, wsadzić termistor do
    zalanej wtyczki.

    > Nie ma takich kabli.

    Więc niech będa. Nazwijmy je "bezpieczne" przez co będa się mogły
    sprzedać za $200 za kawałek przedłuzacza.

    Wszyscy beda zadowoleni, ludzę będa mogli ładować z gniazdka 16A,
    statystyki będą... no będą, zła unia wygeneruje wreszcie użyteczne
    prawo, dziennikarze będa mogli spać po nocach, zamiast przepisywać
    ChatGPT. Win-win.

  • 74. Data: 2023-08-21 11:59:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 11:40, Cavallino wrote:
    > Wysyłałem spalone gniazdko.

    No ale ono mogło się spalić w wyniku złego dokręcenia śrubki. Jego
    wytrzymałość jest wtedy proporcjonalna do kompetencji operatora.

    > No właśnie.
    > Większość z tych oznaczonych 16A z nich to takie zwykłe, które się spalą
    > przy podobnym używaniu.

    Większosć? To juz nie wszystkie?

    Skoro większosc, to mamy do czynienia ze zmową producentów. Tym
    bardziej, brałbym ten plik badań, jaki masz i gnał do prokuratury.

    > A co dopiero te bez tych oznaczeń.

    Nie kojarzę tych bez oznaczeń w sklepach. Gdzie ty je kupiłeś? Na ali?

    > Nie truj.
    > Każde, które faktycznie wytrzyma długie obciążenie 16A to już nie jest
    > zwykłe gniazdko.

    Nie. To jest własnie zwykłe gniazdko. Ma warunki znamionowe opisane na
    obudowie.

    > Zwykłe się spali i tyle.

    Musisz istnieć w alternatywnej rzeczywistości. U mnie gniazdka 16A nie
    palą się mimo ciągnięcia z nich 16A. A to guano za nascie zł. Mam
    grzałkę podpiętą do takiego, taką do baniaka. Wypinana pewnie z setkę
    razy, bo współdzieli gniazdko z piecem gazowym, kompresorem i co tam
    jeszcze w kotłowni jest używane.

  • 75. Data: 2023-08-21 12:05:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 11:59, heby pisze:

    > No ale ono mogło się spalić w wyniku złego dokręcenia śrubki. Jego
    > wytrzymałość jest wtedy proporcjonalna do kompetencji operatora.

    > Większosć? To juz nie wszystkie?

    No część oznaczonych jako 16A będzie spełniało założenia, więc nie
    wszystkie.
    Abstrahując od tego, ze w ogóle nie chodziło o gniazdka oznaczone jako 16A.
    Tylko zwykłe, czyli nijak nie oznaczone.

    > Nie kojarzę tych bez oznaczeń w sklepach. Gdzie ty je kupiłeś? Na ali?

    Na allegro.
    W sklepach wifi nie mieli w ogóle.

    > Nie. To jest własnie zwykłe gniazdko.

    Pozwolisz, że pozostanę przy swoim zdaniu?

    > Ma warunki znamionowe opisane na
    > obudowie.

    Albo i nie.

    > Musisz istnieć w alternatywnej rzeczywistości. U mnie gniazdka 16A nie
    > palą się mimo ciągnięcia z nich 16A.

    A jak długo i do czego ciągniesz z nich faktycznie 16A?

    A to guano za nascie zł. Mam
    > grzałkę podpiętą do takiego taką do baniaka.

    O mocy 3,2 kW?

  • 76. Data: 2023-08-21 12:10:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 11:54, heby pisze:

    > Ale gniazdo 16A wymaga wtyczki z takimi pinami.

    Albo nie rozumiesz co czytasz, albo o czym piszesz.

    > Gdyby samochód kontrolował temperaturę zwykłej wtyczki 16A

    Powtarzam - nie da się połączyć gniazdka tego typu do samochodu
    elektrycznego kablem.
    Tzn. da się, ale nie zacznie ładowania.

    Potrzebne jest evse.

    > to problem, z
    > "mechnicznym zużyciem" nad którym bidulował dziennikarz, by się rozwiązał.
    >
    > A że nie ma takich?

    W ogóle nie istnieją kable do tego celu.
    Kabelkiem to sobie możesz samochód zabawkę podłączać.

    To nie jest rocket science, wsadzić termistor do
    > zalanej wtyczki.

    Powtarzam - są takie evse.
    Zrozumiesz, czy poza swoimi głosem, nie będziesz nic czytał?

    > Więc niech będa.

    Nie zrozumiałeś - samochodu elektrycznego do gniazda nie podłącza się
    kablem.
    Żadnym.

    > Nazwijmy je "bezpieczne" przez co będa się mogły
    > sprzedać za $200 za kawałek przedłuzacza.

    Wynalazłeś właśnie evse.
    Właśnie takie coś się stosuje od kilkunastu lat i do tego głównie ono służy.

    Tyle że nie istnieją normy, które regulują zabezpieczenia w evse i zakaz
    sprzedaży badziewia z ali.

  • 77. Data: 2023-08-21 12:34:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 12:10, Cavallino wrote:
    > Albo nie rozumiesz co czytasz, albo o czym piszesz.

    Myślisz, że rozumiesz lepiej, o czym ja czytam lub piszę?

    > Powtarzam - nie da się połączyć gniazdka tego typu do samochodu
    > elektrycznego kablem.
    > Tzn. da się, ale nie zacznie ładowania.
    > Potrzebne jest evse.

    To sztuczna potrzeba.

    Nie ma powodu techniczgo, aby to ograniczeni istniało. Jako awaryje
    ładowanie.

    A skoro można by je dodać, to można tez je dodać bezpiecznie, skoro panu
    redahturowi i jakiemś usenetowcowi gniazdka się palą.

    > W ogóle nie istnieją kable do tego celu.
    > Kabelkiem to sobie możesz samochód zabawkę podłączać.

    No ale mowa o ładowaniu awaryjnym, a nie podstawowy, Jedzieś do ciotki
    na wieś i podpinasz w stodole, przez noc naciągnie tyle, żeby wrócić.

    >  To nie jest rocket science, wsadzić termistor do
    > Powtarzam - są takie evse.
    > Zrozumiesz, czy poza swoimi głosem, nie będziesz nic czytał?

    Ale wątek jest o tym, że "palą" się zwykłe gniazdka a nie kable evese.
    Co probi zaimplementować taką detekcję takiego nieszczęscia od razu w
    samochodzie, zamiast na niewygodnym kablu z kamotrami?

    > Nie zrozumiałeś - samochodu elektrycznego do gniazda nie podłącza się
    > kablem.
    > Żadnym.

    Dziennikaż napisał, że się podłącza. Pól usenetu zleciało, aby wyjaśnić
    ze wtyczki i gniazda palą się a drugie pół że się nie palą.

    A Ty nagle mówisz, że nie ma takich kabli.

    To nie mogłeś tego powiedzieć wczoraj?

    > Wynalazłeś właśnie evse.

    Nie. Ja postuluje, aby ten kawałek złomu na kablu, z przyciskami i
    lampkami, był już w samochodzie, na stałe. Ty dostaniesz tylko kabelek z
    jednej strony wtyczką 16A a z drugiej czymś fikuśnym, aby nie przyszło
    komuś do głowy wkładać tam widelca. I ot wsio. Reszta to kwestia
    elektroniczna i programowa, jak detektować popsute obwody elektryczne i
    palące się styki w gniazdku. lata 60-te słusznie już mineły i potrafimy
    w elektronice dość sporo od tego czasu.

    > Tyle że nie istnieją normy, które regulują zabezpieczenia w evse i zakaz
    > sprzedaży badziewia z ali.

    Ojej.

  • 78. Data: 2023-08-21 12:44:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 12:34, heby pisze:

    > Myślisz, że rozumiesz lepiej, o czym ja czytam lub piszę?

    > To sztuczna potrzeba.
    >
    > Nie ma powodu techniczgo, aby to ograniczeni istniało. Jako awaryje
    > ładowanie.

    Być może wiesz lepiej niż całe stado inżynierów u producentów aut
    elektrycznych.
    Nie będę wnikał.

    > A skoro można by je dodać,

    Powtarzam - nie trzeba dodawać, już są.
    Wystarczy wymagać.
    Tak jak piszesz - można wprowadzić zakaz używania evse nie spełniających
    konkretnych kryteriów i po sprawie.

    > No ale mowa o ładowaniu awaryjnym, a nie podstawowy, Jedzieś do ciotki
    > na wieś i podpinasz w stodole, przez noc naciągnie tyle, żeby wrócić.

    Do tego służy evse, a nie kabel.
    Evse jest dodawane do samochodu, wystarczy je zabrać.

    > Ale wątek jest o tym, że "palą" się zwykłe gniazdka a nie kable evese.
    > Co probi zaimplementować taką detekcję takiego nieszczęscia od razu w
    > samochodzie, zamiast na niewygodnym kablu z kamotrami?

    Czyli jednak czytasz tylko to co sam piszesz.
    Jak baba.

    > Dziennikaż napisał, że się podłącza.

    Bo też nie odróżnia kabla od evse.
    Musisz do niego równać?

    > A Ty nagle mówisz, że nie ma takich kabli.
    >
    > To nie mogłeś tego powiedzieć wczoraj?

    Mógłbym, gdybyś zacytował tą wypowiedź.
    Postów hejterów nie czytam.

    > Nie. Ja postuluje, aby ten kawałek złomu na kablu, z przyciskami i
    > lampkami, był już w samochodzie, na stałe.

    A ja jednak zakładam, że były jakieś konkretne powody, aby był blisko
    wtyczki, a nie daleko.
    Może za bardzo ufam producentom aut, a za mało przypadkowym grupowiczom....

  • 79. Data: 2023-08-21 12:56:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 12:44, Cavallino wrote:
    > Być może wiesz lepiej niż całe stado inżynierów u producentów aut
    > elektrycznych.
    > Nie będę wnikał.

    1) Samochody są projektowane głównie przez księgowych, dopiro w drugiej,
    może trzeciej koejności przez inżynierów

    2) Coś tam wiem o eletronice i programowaniu. Na tyle, aby wiedzieć co
    jest a co nie, możliwe.

    > Tak jak piszesz - można wprowadzić zakaz używania evse nie spełniających
    > konkretnych kryteriów i po sprawie.

    No łąnei tego nie rozumiesz: schować to do samochodu, dośrodka. W ten
    sposób eliminujesz problem kupowania chińskiego złomu.

    > Czyli jednak czytasz tylko to co sam piszesz.

    Nie, najzwyczajniej zakleszczyłeś się w miejscu nie widząc
    alternatywnego rozwiązania.

    > Jak baba.

    Jakie to heteroseksualne ;)

    > Bo też nie odróżnia kabla od evse.
    > Musisz do niego równać?

    Koniecznie. W końcu cały ten wątek jest o wypocinach jakiegoś pajaca,
    który nie rozumie o czym pisze. I znajduje w dodatku mase obrońców.

    > A ja jednak zakładam, że były jakieś konkretne powody, aby był blisko
    > wtyczki, a nie daleko.

    Jakie?

    > Może za bardzo ufam producentom aut, a za mało przypadkowym grupowiczom....

    Może. Ale wiesz, jesli starasz się usilnie to bronić, może znajdziesz
    choć chwilę na spekulację, dlaczego to "coś" jest blisko wtyczki? Ja
    zaryzykuje, że do detekcji temperatury we wtyczce jest za daleko, więc
    to nie to, oraz do detekcji dużej rezystancji w ogóle nie ważne gdzie
    będzie.

    Co pomijam, że jest jednak blisko?

    Tylko nie pisz, że najwidoczniej musi być. Ja chcę wiedzieć dlaczego.
    Nie daje mi to spać.

  • 80. Data: 2023-08-21 13:03:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 12:56, heby pisze:

    > Koniecznie. W końcu cały ten wątek jest o wypocinach jakiegoś pajaca,
    > który nie rozumie o czym pisze. I znajduje w dodatku mase obrońców.

    Ale że niby mnie?
    No to zdecydowanie czytałeś tylko swoje wpisy.

    > Jakie?

    Poszukaj sobie, jeśli Cię to interesuje.
    Mnie nie bardzo.

    > Może. Ale wiesz, jesli starasz się usilnie to bronić

    Niczego nie bronię, tłumaczę tylko jak jest w tej chwili i co można
    zrobić od ręki, nawet bez zmiany czegokolwiek w samochodzie.

    > Tylko nie pisz, że najwidoczniej musi być. Ja chcę wiedzieć dlaczego.
    > Nie daje mi to spać.

    No to musisz sobie odpowiedzi poszukać.
    Samodzielnie.

    Ja nie wiem dlaczego, ale też nie do końca mnie to obchodzi.
    Przyczyny opisałem wcześniej.