  • Data: 2014-02-20 23:24:16
    Temat: zajętość komórek LUT przez "typowy" program
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Do tej pory bawiłem się "zwykłymi" prockami i tam wiem, że jak wezmę
    atmegę8 z 8kB flash to mogę na nią zapakować programik, który steruje
    PWM jakimiś silnikami, odczytuje kilka czujników po 1-wire, obsługuje
    klawiaturkę, lcd 2x16 z rozbudowanym menu, zamruga ledami i sprawdzi ze
    dwa oddzielnie przyciski, a na koniec wyśle wszystko po uarcie. I
    potrafię z góry - na podstawie doświadczenia z innych projektów - mniej
    więcej określić że te 8kB mi wystarczy, ale jak będę chciał zamienić
    2x16 na graficzny to już niekoniecznie i trzeba szukać większego proca.

    Niedawno zacząłem zabawę z VHDLem i takie pytanie mam: Czy można jakoś
    szybko oszacować czy konkretny FPGA będzie wystarczający do założonego
    celu? Dokładniej: czy można oszacować ile LUTów potrzebujemy żeby
    zaimplementować logikę, która wykonuje jakieś typowe zadania? Np. czy
    mając FPGA, które ma na pokładzie 1200 lutów, da radę wepchnąć w niego
    odczyt dwóch czujników po i2c, komunikację po uarcie, i sterowanie dwoma
    silnikami dc regulatorem typu pid lub podobnym na podstawie odczytów z
    tychże czujników?

    Dlaczego pytam? Bo mam płytkę z lattica machxo2-pico-devkit i
    zastanawiam się czy to mi wystarczy czy muszę szukać jakiegoś innego
    większego zestawu? Bo ceny takich zestawów nie są zachwycające...

    Jak zadaje głupie pytania to wybaczcie, ale na razie w VHDLu potrafię
    hello world na 7seg.

    Jakub Rakus