  • Data: 2014-02-22 19:41:08
    Temat: Re: zajętość komórek LUT przez "typowy" program
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.02.2014 11:08, MiSter pisze:

    > Przy projektowaniu sprzętu mówienie o kompilacji jest pewnym nadużyciem.
    >
    > Projektu narysowanego czy opisanego hdl-em się nie kompiluje tylko
    > syntezuje, w wyniku czego otrzymujemy netlistę, "uniwersalną" netlistę
    > niezależną od SPRZĘTU ani TECHNOLOGII.

    Oczywiście ma Kolega rację. W następny poście już użyłem bardziej
    poprawnego określenia syntezy. Od takie programistyczne przyzwyczajenia
    ;-) Pamiętam jak zaczynałem przygodę z CPLD/FPGA to z początku nie
    mogłem wyzbyć się myślenia sekwencyjnego i patrząc na opis w HDLu czy
    Verilog-u mózg uparcie widział sekwencje rozkazów :-/ Wymagało to trochę
    czasu aby w linijce opisu zacząć "widzieć" bramki, przerzutniki,
    liczniki, rejestry przesuwne itp ;-)
    Najweselej się robi, jak się rzeźbi jakiś CPU. W tej chwili dłubię sobie
    16-bitowy CPU i w jednym okienku mam opis CPU i peryferiów w Verilogu, w
    drugim oknie program napisany w assemblerze procesora rzeźbionego w tym
    Verilogu, a w trzecim oknie źródłówkę cross-assemblera do tego procesora
    pisaną w C :-) Dodatkowo w czwartym oknie obraz z symulatora tego
    wszystkiego.

    P.S. Przy okazji pytanie do Kolegów mających do czynienia ze
    środowiskiem Xilinx-a ISE. Czy symulator ISim może jakoś symulować
    opóźnienia powstające w blokach kombinacyjnych? Bo w tej chwili podczas
    symulacji zachowuje się jakby propagacja tych bloków wynosiła zero co
    oczywiście nie jest prawdą.

    Pozdrawiam
    Grzegorz