-
1. Data: 2011-05-02 13:59:54
Temat: zabytkowa rejestracja
Od: LEPEK <g...@w...pl>
Witam,
Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:
http://img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
http://img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/
jest zarejestrowane, jako zabytek?
Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale nawet
podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej reszcie.
Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób można
było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie wziąć -
powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach
poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i
zarejestrować na żółte blachy?
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
2. Data: 2011-05-02 15:22:23
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ipm6fj$tds$1@news.mm.pl...
> Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:
> http://img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
> http://img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/
> jest zarejestrowane, jako zabytek?
>
> Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale
> nawet podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej
> reszcie.
Jak rama jest od forda T, to caly samochod jest Ford T :-)
> Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
> oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób
> można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak
> sobie wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102,
> resztę blach poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika
> siodłowego i zarejestrować na żółte blachy?
Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i
powstaje Dzielo.
A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go Autor
pozwie o znieslawienie :-)
Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element
nie moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)
J.
-
3. Data: 2011-05-02 15:46:18
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: bbk <b...@g...pl>
On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote:
> Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:ipm6fj$tds$1@news.mm.pl...
>> Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:
>> http://img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
>> http://img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/
>> jest zarejestrowane, jako zabytek?
>>
>> Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale
>> nawet podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej reszcie.
>
> Jak rama jest od forda T, to caly samochod jest Ford T :-)
>
>> Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
>> oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób
>> można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie
>> wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach
>> poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i
>> zarejestrować na żółte blachy?
>
> Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i powstaje
> Dzielo.
> A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
> I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go Autor
> pozwie o znieslawienie :-)
>
> Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element nie
> moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)
>
> J.
>
A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?
-
4. Data: 2011-05-02 15:58:19
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
> jest zarejestrowane, jako zabytek?
No niestety:
Pojazd zabytkowy powinien:
* mieć co najmniej 25 lat,
* być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
* posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym
główne podzespoły).
Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli
jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej
wymienionych cech:
* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
* dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
* był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
* był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
* ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
* posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
* został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego
produkcji.
Myślę, że można to podciągnąć pod:
* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne
Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w przedziwny
sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...
--
Marcos
marek [AT] microstock . pl
http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży
-
5. Data: 2011-05-02 16:02:04
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: "szerszen" <s...@t...pl>
Użytkownik "bbk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ipmcjk$g80$...@r...ds.pg.gda.pl...
> A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?
w zeszłym roku, z tego co się doczytałem takie auto musiało mieć minimum 75%
oryginalnych części, minimum 25 lat i od minimum 15 lat nieprodukowane, do
tego wszelkie modyfikacje za zgodą konserwatora zabytków
to coś ze zdjęć, nijak nie spełnia tych wymogów, ale też doczytałem się, że
te wymogi niekoniecznie muszą być sztywne, więc może tak jakieś kruczki
zastosowali i stąd żółte blachy
-
6. Data: 2011-05-02 16:19:55
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "bbk" <b...@g...pl> napisał w
> On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote:
>>> Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
>>> oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki
>>> sposób
>>> można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak
>>> sobie
>>> wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę
>>> blach
>>> poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i
>>> zarejestrować na żółte blachy?
>>
>> Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i
>> powstaje
>> Dzielo.
>> A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
>> I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go
>> Autor
>> pozwie o znieslawienie :-)
>> Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny
>> element nie
>> moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)
>>
> A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?
Jaki, k*, oryginalny ? To jest Dzielo przez duze D, tu wszystko
jest oryginalne !
Chocby, a w zasadzie szczegolnie, elementy, które Autor
wlasnorecznie mlotkiem na kowadle klepal :-)
Tylko oczywiscie musi uplynac 25lat od klepania, bo inaczej jest to
sztuka wspolczesna :-)
J.
-
7. Data: 2011-05-06 22:39:03
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
W dniu 11-05-02 15:58, =Marcos= pisze:
>> jest zarejestrowane, jako zabytek?
>
> No niestety:
>
> Pojazd zabytkowy powinien:
>
> * mieć co najmniej 25 lat,
> * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
> * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym
> główne podzespoły).
>
> Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków,
> jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej
> jedną z niżej wymienionych cech:
>
> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
> * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
> * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
> * był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
> * ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
> * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
> * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.
>
> Myślę, że można to podciągnąć pod:
> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne
>
> Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w
> przedziwny sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...
>
No właśnie czy rozwiązania konstrukcyjnie w XM (np. diravi) mogą się
łapać pod "* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne" ?
Bo jak się domyślam chodzi o rozwiązania konstrukcyjne stosowane
fabrycznie których są rzadko stosowane w innych pojazdach.
Pozdrawiam
Marcin Jan
-
8. Data: 2011-05-06 23:17:48
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
wiadomości news:
> Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków,
> jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną
> z niżej wymienionych cech:
>
> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
> * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
> * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
> * był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
> * ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
> * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
> * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego
> produkcji.
Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?
I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
zabytkowym?
Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?
-
9. Data: 2011-05-07 06:31:24
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: Przemek V <p...@g...com>
On May 6, 11:17 pm, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
> A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
> sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?
>
> I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
> zabytkowym?
> Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?
Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie. Przeglądy
przechodzi. Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.
-
10. Data: 2011-05-07 08:08:28
Temat: Re: zabytkowa rejestracja
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 6 May 2011 23:17:48 +0200, Cavallino wrote:
>> jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną
>> z niżej wymienionych cech:
>> * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
>> * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
>> * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
>
>Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
skoro "przynajmniej jedną " ..
>A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
>sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?
i "egzemplarzem unikalnym" :-)
>I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
>zabytkowym?
A polski czy zagraniczny ? Oswiadczenie dwoch swiadkow ze z tego
egzemplarza rozdawali ulotki Solidarnosci :-)
Choc mozna by probowac ze to ostatni polski samochod - tzn model, nie
ostatnia sztuka poloneza z tasmy (czy malucha ?)
>Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?
Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ?
J.