  • 1. Data: 2011-05-01 14:32:32
    Temat: Jakie auto terenowe (do miasta) w cenie do 80tys
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witajcie
    Szukam auta typu x5 x6 ML itd do 80 tys
    Taka duza pseudo terenowka
    Nie musi to byc Merc ani BMW, wazne aby auto bylo mozliwie najmniej awaryjne
    i dosc tanie w eksploatacji.
    Mysle tu o silniku - diesel, bo benzyniaki wiecej spalaja
    Co polecacie?
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2011-05-01 14:58:51
    Temat: Re: Jakie auto terenowe (do miasta) w cenie do 80tys
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 1 May 2011 14:32:32 +0200, Tulipson napisał(a):

    > Szukam auta typu x5 x6 ML itd do 80 tys
    > Taka duza pseudo terenowka

    W sumie widzę tu sporą niszę rynkową, wraz z lawinowym wzrostem liczby
    ludzkości przy stałej sumie inteligencji po terenówkach do miasta przyjdzie
    kolej na karawany do wożenia nowożeńców, cysterny do wożenia cegieł,
    amfibie na pustynię, śmieciarki do dowożenia żywności do sklepów oraz
    roadstery do offroadu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-05-01 15:10:15
    Od: Gryngol <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 14:32, Tulipson pisze:
> [...]
    > i dosc tanie w eksploatacji.
    > Mysle tu o silniku - diesel, bo benzyniaki wiecej spalaja

    Tarpan 237D

  • 4. Data: 2011-05-01 15:46:51
    Od: z <z...@g...pl>

    Gryngol pisze:

    > Tarpan 237D

    Czepiacie się.
    Co prawda drogi się szumnie buduje ale kasy na remonty tych już
    istniejących nie ma. Nie ma kasy na ŁATANIE DZIUR!!!
    Dlatego wskazany jest samochód może nie terenowy ale miejski czy
    kompaktowy ze wzmocnionym-podwyższonym zawieszeniem.
    Na prawdę nie trzeba przekraczać dozwolonej prędkości żeby czegoś nie urwać
    Nie wiem na ile "kaszkaje" i dżuki" są wytrzymałe czy tylko wyglądają na
    spełniające te warunki.
    Ostatniej zimy na moim osiedlu dopiero po 5 dniach od opadów śniegu
    cokolwiek odśnieżono.

  • 5. Data: 2011-05-01 15:54:28
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> wrote in message
> [...]
    > awaryjne i dosc tanie w eksploatacji.
    > Mysle tu o silniku - diesel, bo benzyniaki wiecej spalaja

    Sangjongi też się tu doskonale wpisuja ale faktycznie stos cena jakość to
    tylko tarpan

    lm

  • 6. Data: 2011-05-01 17:43:57
    Od: Jarek Cichy <j...@g...com>

    W dniu 2011-05-01 14:58, Waldek Godel pisze:
    > cysterny do wożenia cegieł
    Bez sensu.

    --
    Jarecki

  • 7. Data: 2011-05-01 18:25:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Cichy" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Bez sensu.

    no właśnie..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-05-01 18:28:07
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <> napisał w wiadomości ...

    > W sumie widzę tu sporą niszę rynkową, wraz z lawinowym wzrostem liczby
    > ludzkości przy stałej sumie inteligencji po terenówkach do miasta
    > przyjdzie
    > kolej na

    zazdrościsz czy co?
    ma taki kaprys - niech kupuje, jego pieniądze, jego wybór
    jeżeli ty tego nie kupujesz to nie musisz dorabiać ideologii
    tym bardziej, że sądząc po ilości SUV się w mieście sprawdza

  • 9. Data: 2011-05-01 18:30:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spełniające te warunki.
    > Ostatniej zimy na moim osiedlu dopiero po 5 dniach od opadów śniegu

    tak poważnie pytam - uważasz, ze pseudoterenówka, SUV czy jak zwał tak zwał,
    przez to, ze jest wyżej zawieszona to jest to jednoznaczne z mocniejszym
    zawieszeniem wytrzymującym niespodziewane wpadnięcie w dziure lepiej niż
    zwykła osobówka?
    Jedne auta mają zawieszenie bardziej podatne na uszkodzenia inne mniej, ale
    generalnie ma to nie wiele wspólnego z wysokością podwozia.
    Co do nieodśnieżonego terenu - podobnie. Nie jeden SUV z napędem na jedną oś
    będzie miał większe problemy z przejazdem po nieodśnieżonej drodze
    osiedlowej niż osobówka 4x4 a i w niektórych przypadkach zwykła 4x2

    Jedynym plusem, jesli ktoś lubi, SUVów jest to, ze siedzi sie wyżej i do
    niektórych łatwiej wsiada np. starszym osobom, ale to też pod warunkiem, ze
    nie są one znów zbyt wysokie.

    Jeśli Twoim argumentem będzie to, ze Ci sie takie samochody podobają - to
    prosze bardzo, możesz jeździć nawet Scotem, ale argument o drogach jest
    mocno naciągany.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2011-05-01 18:34:33
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Nie wiem na ile "kaszkaje" i dżuki" są wytrzymałe czy tylko wyglądają na
    > spełniające te warunki.
    Nie wiem jak: "Kaszki" i "Dżuki" ale CR-V II gen. od nowości do 315kkm. przez 6
    lat zupełnego nieoszczędzania służbówki, forsowania krawężników, progów
    zwalniających bez zwalniania i dojazdów do awarii drogami polnymi z prędkościami
    szosowymi nie ucierpiał. Co prawda felga jedna wymieniona po spotkaniu z
    krawężnikiem ale zawieszenie bez żadnego uszczerbku.
    X-Trail, który dzieli zawias z: "Kaszką" na razie przez 2 lata i 100kkm. się też
    jakoś trzyma ale coś tam już telepie i łącznik stabilizatora już ma stwierdzony luz.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl