eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyxantia vs xsara
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 71. Data: 2011-06-06 10:04:35
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:41:41 +0200, Javelin napisał(a):

    >> Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
    >> Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.
    >
    > A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?

    W taki sposób, że otwiera dodatkowy przepływ płynu hydraulicznego do
    dodatkowej kuli. Większy przepływ = więcej płynu przepłynie = zawieszenie
    szybciej i łatwiej się ugina, proste, prawda?
    Poczytaj o swoim aucie, dowiesz się, że w nim amortyzatorem jest kawałek
    blaszki z kalibrowanym otworem, od którego średnicy zależy charakterystyka
    auta.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 72. Data: 2011-06-06 10:09:23
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (10:00:39) napisano:

    > wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie).

    > masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn
    > moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie
    > zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy
    > komfort).

    Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają
    większy komfort na korzyś samochodów bez HA

    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 73. Data: 2011-06-06 10:15:14
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a):

    > Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają
    > większy komfort na korzyś samochodów bez HA

    Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 74. Data: 2011-06-06 10:16:32
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:37:28 +0200, Javelin napisał(a):

    > Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
    > http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articl
    es/article.php?id=195

    4660 vs. 4712 co daje 5.2 cm, czyli po niecałe 3 cm z każdej strony - to są
    dokładnie te wypasione zderzaki, których nie było aż takich wielkich w
    poprzedniej wersji, głównie zresztą z przodu. Blachy są identyczne.

    Jak sobie sprawdzisz katalog Citroena, to zauważysz, że zarówno tylne
    nadkole, które w breaku jest całym bokiem od dołu aż po dach oraz półka
    bagażnika mają identyczne numery katalogowe dla jedynki i dwójki.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 75. Data: 2011-06-06 10:25:55
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:16:32) napisano:

    > Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:37:28 +0200, Javelin napisał(a):

    >> Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
    >> http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articl
    es/article.php?id=195

    > 4660 vs. 4712 co daje 5.2 cm, czyli po niecałe 3 cm z każdej strony - to są
    > dokładnie te wypasione zderzaki, których nie było aż takich wielkich w
    > poprzedniej wersji, głównie zresztą z przodu. Blachy są identyczne.

    Co nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie
    odniosłeś się do podanych wielkości ładowności.




    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 76. Data: 2011-06-06 10:27:13
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:15:14) napisano:

    > Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a):

    >> Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają
    >> większy komfort na korzyś samochodów bez HA

    > Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi.

    No to w końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy
    może jednak nie?

    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 77. Data: 2011-06-06 11:15:28
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-06 09:37, Javelin pisze:
    > Witam!
    >
    > W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:26:57) napisano:
    >
    >> Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
    >
    >>> Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
    >>> przed 480)
    >>>
    >>> dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.
    >
    >> Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480
    >> litrów, Break 512
    >
    > Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
    > http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articl
    es/article.php?id=195
    >
    o zderzaki.
    wymiary wnetrza pozostaja te same (nie kloce sie o podawana pow.
    pojemnosc :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 78. Data: 2011-06-06 11:21:08
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (11:15:28) napisano:

    >> Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
    >> http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articl
    es/article.php?id=195
    >>
    > o zderzaki.
    > wymiary wnetrza pozostaja te same (nie kloce sie o podawana pow.
    > pojemnosc :)

    Co nie zmienia faktu iż zdanie "...Lift nie zmienił rozmiarów auta,
    więc bagażnika też nie...." jest błędne :D


    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 79. Data: 2011-06-06 15:40:18
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:27:13 +0200, Javelin napisał(a):

    > No to w końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy
    > może jednak nie?

    HA sprawny i z dołączoną kulą powinien być tak samo albo prawie tak samo
    komfortowy jak auto bez HA.
    HA w trybie sport albo uszkodzony (czyli w obydwu przypadkach z odłączoną
    dodatkową kulą) będzie sporo twardszy

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 80. Data: 2011-06-06 15:40:58
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:25:55 +0200, Javelin napisał(a):

    > Co nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie
    > odniosłeś się do podanych wielkości ładowności.

    ZEWNĘTRZNE.
    Wymiary wnętrza się nie zmieniły, czyli automatycznie nie zmieniła się
    pojemność bagażnika.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: