  • 1. Data: 2011-06-04 20:09:19
    Temat: xantia vs xsara
    Od: McRella <y...@o...pl>

    Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

  • 2. Data: 2011-06-04 20:37:13
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    McRella pisze:
    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    > BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?
    to zależy jakie chcesz mieć zawieszenie! Xsantia jest bardziej
    komfortowa, ale naprawa zawieszenia będzie kosztowniejsza. Pomyśl o tym
    przy zakupie nastoletniego auta.

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-06-04 20:39:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):

    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    > BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

    Po pierwsze różnią się rozmiarem, Xantia jest autem klasy średniej, Xsara
    to kompakt.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2011-06-04 20:42:58
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):

    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    > BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

    Różnią się właściwie wszystkim. Xantia mechanicznie ma więcej wspólnego z
    Peugeotem 406 niż Xarą. Xantia jest większa, ale starsza konstrukcyjnie -
    produkcja ruszyła w 1992 albo 1993, a w 1997 był poważny face lifting.
    Niektóre silniki występowały w obu, ale zwykle miały inne skrzynie i
    osprzęt.
    Jeżeli kombi, to potrzebujesz miejsca, a jak potrzebujesz miejsca to lepiej
    kup Xantię bo większa, ale zapewne nieco droższa w utrzymaniu.
    Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga
    ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co
    to jest i jak się z tym obchodzić.
    Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 5. Data: 2011-06-04 20:45:49
    Od: McRella <y...@o...pl>

    W dniu 2011-06-04 20:39, Waldek Godel pisze:

    > Po pierwsze różnią się rozmiarem, Xantia jest autem klasy średniej, Xsara
    > to kompakt.

    czyli różnica jak pomiędzy pugiem 306 i 406 chyba?

  • 6. Data: 2011-06-04 20:46:57
    Od: McRella <y...@o...pl>

    W dniu 2011-06-04 20:42, P.B. pisze:

    > Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.

    napisz na priv szczegóły :)

  • 7. Data: 2011-06-04 21:38:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:45:49 +0200, McRella napisał(a):

    > czyli różnica jak pomiędzy pugiem 306 i 406 chyba?

    tak, dokładnie, zresztą nawet z dokładnością do części - Xsara to 306, a
    Xantia to 406 z hydrauliką zamiast sprężyn. Tyle, że 406 ma nowocześniejszą
    tylną oś, bo tam musieli się w wielowahacz bawić, w Xantii załatwia to
    hydro.

  • 8. Data: 2011-06-04 22:24:55
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:37:13 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Xsantia

    E?

    MSPANC :D

    A.K. - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

  • 9. Data: 2011-06-04 22:43:22
    Od: "Michał" <n...@l...spamu.pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że
    > wymaga
    > ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co

    Nie tak do końca. Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat. Ja
    wprawdzie moją sprzedałem jak miała 15 lat, 450K przejechane (2.0 8V PB) i
    mogę powiedzieć, że samochód bezawaryjny, ale nic nie jest wieczne.

    Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz
    pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów
    wysokości a to już może trochę kosztować.

    Pozdro

  • 10. Data: 2011-06-04 22:48:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):

    > Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz
    > pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów
    > wysokości a to już może trochę kosztować.

    Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do
    teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie.
    Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
    przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do
    siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można
    mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
    lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.