  • 11. Data: 2010-03-12 19:56:13
    Temat: Re: wyszukiwarka duplikatów jpg
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Prosze bardzo http://duplicatefinder.firmtools.com/

  • 12. Data: 2010-03-13 00:24:50
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 11 of Mar 2010 22:40, Cezary Grądys wrote:

    > Jak to według sum crc32? Czyli cały plik czytany, żeby stwierdzić
    > różnicę, która może na 10 bajcie już jest?

    Zawartość plików jest porównywana tylko wtedy, kiedy ich wielkość
    jest jednakowa. Wówczas prawdopodobieństwo że ich zawartość jest
    identyczna (a więc konieczność porównywania całych plików bajt
    po bajcie) radykalnie rośnie. W mojej praktyce 99% czasu
    działania fdupes to strata na jednakowych plikach.

    I przykład jak to może wyglądać w praktyce:

    ~ls -l # mamy dwa bardzo duże pliki
    -r--r--r-- 1 root wheel 1466035052 13 Mar 00:37 K2.avi
    -r--r--r-- 1 root wheel 1466035052 22 Oct 2007 Kolja-DVD.avi

    #time crc32 K* # szybkośc obliczenia crc
    bb2b61ee K2.avi
    bb2b61ee Kolja-DVD.avi
    real 0m42.831s
    user 0m7.646s
    sys 0m7.237s

    #time fdupes . # szybkość działania fdupes
    ./Kolja-DVD.avi
    ./K2.avi
    real 5m33.525s
    user 4m36.092s
    sys 0m14.206s

    Widać, że patent z crc jest około 8 razy szybszy.
    Nawet md5 (wykluczający przypadkową zbieżność crc)
    będzie pięć razy szybszy.

    > Było by to dobre jakby było większość plików jednakowych i chcieli
    > byśmy wśród nich jeden inny (lub kilka) znaleźć.

    A jakiś przykład podobny do mojego?

    --
    nb

  • 13. Data: 2010-03-13 03:04:13
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Może mi ktoś doradzić sprawny program do wyszukiwania duplikatów plików graficzych
    ?

    GQview ma opcję wyszukiwania plików według różnych kryteriów: nazwa,
    rozmiar, data, wymiary, suma kontrolna, podobieństwo w procentach. Są
    dwie opcje w menu:
    - "wyszukaj pliki" - dla wyświetlanego obecnie pliku
    - "wyszukaj duplikaty" - oddzielne okno do którego przeciąga się
    porównywane zbiory

    http://gqview-win.sourceforge.net/

    Program wymaga biblioteki GTK (przygotowana razem z programem w dziale
    pobrań).

  • 14. Data: 2010-03-13 14:59:28
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Prosze bardzo http://duplicatefinder.firmtools.com/

    Ale tam jest tylko wersja Trial, nigdzie nie znalazłem wersji free ani
    jakiegokolwiek zapisu odnośnie funkcjonalności jaka zostaje po upływie
    okresu trial...

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 15. Data: 2010-03-13 19:13:12
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    nb pisze:

> [...]
    > sys 0m14.206s
    >
    > Widać, że patent z crc jest około 8 razy szybszy.
    > Nawet md5 (wykluczający przypadkową zbieżność crc)

    No ten przykład świadczy na niekorzyść fdupes. Miałes 2 jednakowe pliki
    więc żeby stwierdzić, że są jednakowe musiały być przeczytane w całości
    niezaleznie czy bezpośrednio porównane, czy liczona jakaś suma. Mnie się
    wydaje, że liczenie sum powinno być wolniejsze, bo to dodatkowa zbędna
    operacja.
    Wielu chce liczyć te sumy, bo potrzeba te pliki (czy sumy) posortować
    przed porównaniem, nie do przyjęcia jest porównywanie każdy z każdym.
    Ja osobiscie zastosował bym nastepujący algorytm (zakładam, że już
    odrzuciliśmy ze względu na długość):
    - czytamy po 10..100 początkowych bajtów plików, zapisujemy do tablicy
    - sortujemy (sort)
    - szukamy duplikatów (uniq)
    - dla znalezionych duplikatów porównujemy całość, a jak mamy ich
    bardzo dużo to powtarzamy procedurę dla większej ilosci bajtów
    poczatkowych.

    Dlaczego tak?
    Przede wszystkim powtarzających się plików będzie raczej niedużo, jest
    to jakaś patologia z którą walczymy. Czyli plików różnych może być 99%,
    a żeby stwierdzić różność nie trzeba czytać całości. Po drugie zapewne
    nawet dla bardzo długich plików różnica będzie już gdzieś na początku.
    Plików jednakowej długosci może być całkiem sporo biorąc pod uwagę, ze
    mogą to być zdjęcia w RAW.

  • 16. Data: 2010-03-13 22:40:24
    Od: lux <b...@o...de>

    > Ale tam jest tylko wersja Trial, nigdzie nie znalazłem wersji free ani
    > jakiegokolwiek zapisu odnośnie funkcjonalności jaka zostaje po upływie
    > okresu trial...
    ====
    nie ma free. ten trial to tylko brak kasowania z programu.

    lux

  • 17. Data: 2010-03-16 16:19:16
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces lux <b...@o...de> zwrócił błąd:

    > w wersji darmowej nie możesz tylko z programu usunąć podwójnego pliku
    > tylko ręcznie. Ale program jest genialny np.: jeśli masz foto w tiff 10
    > mpx, to znajdzie jej duplikat zapisany pod inna nazwą jako jpeg 0,5
    > mpix. Ponadto posiada przeglądarkę która od razu wyświetla jej zdaniem
    > identyczne foto, co ułatwia sprawę. Inne programy nie potrafią
    > rozpoznawać "treści fotki".

    Ależ potrafią, tylko nie są popularne z jakiegoś powodu. Może tego, że
    takie wyszukiwanie "trochę" trwa i nie jest takie trywialne, bo muszą
    sobie zrobić bazę i trochę od użytkownika wymagają. Kiedyś używałem tego
    sporo, teraz sporadycznie bo nie zależy mi na miejscu. DupDetector i
    ImgSearch to dwa przykłady darmowych programów tego typu. OK, darmowe
    były kiedy je na dysku umieściłem, teraz może nie są (lata 2002-2003),
    nie sprawdzałem.

    UPDATE:
    to nowsza wersja ImgSearch, nadal darmowa
    http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Grap
    hic-Others/ImgSearch.shtml

    i nowsza wersja DupDetector, nadal darmowa
    http://www.photo-freeware.net/dupdetector.php

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8