  • 31. Data: 2011-02-25 18:20:38
    Temat: Re: wysoko?? p?acy w og?oszeniach o prac?
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

    > A jak inaczej powiedziec jesli nawet korporacje bardzo czesto nie podaja
    > widelek? W Polsce zarobki sa tematem tabu, to jest masakra. W takiej
    > Norwegii np. PITy sa jawne, kazdy moze sobie w internecie sprawdzic ile
    > zarabia jego sasiad. Jesli zarabia srednia krajowa a ma 2
    > najnowoczesniejsze Audi, to od razu widac, ze albo ma bogatych rodzicow,
    > albo cwaniak jakis i oszust. A w Polsce cwaniactwo kwitnie. Nic sie od
    > czasow komuny nie zmienilo pod tym wzgledem.

    Ej, ale w tym City na ktore sie powolywales, na ogol ludzie traktuja wysokosc
    pensji jako informacje poufna.

    KK

  • 32. Data: 2011-02-25 18:22:15
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemek O. <p...@o...eu> napisał(a):

    > Nie zrozumiałeś sensu. Chodzi o to, że pomimo naszych oczekiwań, młodsza
    > część społeczeństwa przejmuje cechy i zachowania starszej części. W tym
    > kontekście nie ma się co łudzić, że coś się zmieni wraz ze zmianą pokolenia.

    Dopiero po wyjezdzie za granice zrozumialem w pelni, skad sie wziela opinia
    "Polacy to buce". Mnostwo problemow w zyciu spolecznym Polski to nie kwestia
    socjalizm vs kapitalizm, a buceria vs uprzejmosc i zdrowy rozsadek.

    KK

  • 33. Data: 2011-02-25 18:23:03
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemek O. <p...@o...eu> napisał(a):

    > Ale jeśli chodzi o ścisłość, to ofert podających widełki jest bardzo
    > mało. I co piszę od samego początku, za mało, bo jak dla mnie to mogłoby
    > być standardem (w przeciwieństwie do osób twierdzących, że podanie
    > widełek ogranicza im możliwość "wywalczenia"/wynegocjowania pensji).

    Te osoby zyja zludzeniami. Jakies widelki *zawsze* sa.

    KK

  • 34. Data: 2011-02-25 18:55:46
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > Ej, ale w tym City na ktore sie powolywales, na ogol ludzie traktuja wysokosc
    > pensji jako informacje poufna.

    Tak, ale w Londynie pracuje mnostwo ludzi roznych narodowosci, ktorzy sa
    pracowici, ambitni, wykwalifikowani. Polakow dobrych tez troche pracuje.
    Ale opinia o Polakach w UK nie jest za dobra... wielu przyjezdza, zeby
    podpiac sie pod angielski socjal, wiadomo - Polak uwielbia kombinowac.
    Oczywiscie raczej nie dotyczy to branzy IT. Ale zmierzam do tego, ze w
    takim Londynie jednak ludzie uczciwie haruja, a nie kombinuja jak tu
    wydymac drugiego.

  • 35. Data: 2011-02-25 18:57:22
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > "Polacy to buce". Mnostwo problemow w zyciu spolecznym Polski to nie kwestia
    > socjalizm vs kapitalizm, a buceria vs uprzejmosc i zdrowy rozsadek.

    "Bucostwo" oraz chamstwo warszawiakow przyjezdnych, dochrapali sie
    stanowiska z duzym miescie i spod kazdego swiatla ulicznego musza sie
    wpechac i wyjechac pierwsi. Taka mentalnosc. Chamstwo, buractwo i brak
    uprzejmosci. O zdrowym rozsadku nie wspomne.

  • 36. Data: 2011-02-25 19:27:11
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > wpechac i wyjechac pierwsi. Taka mentalnosc. Chamstwo, buractwo i brak
    > uprzejmosci. O zdrowym rozsadku nie wspomne.

    Darujmy sobie to pitolenie o przyjezdnych, "rodowici warszawiacy" nie sa ani
    troche lepsi. Been there, got the scars.

    KK

  • 37. Data: 2011-02-25 19:30:07
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > Oczywiscie raczej nie dotyczy to branzy IT. Ale zmierzam do tego, ze w
    > takim Londynie jednak ludzie uczciwie haruja, a nie kombinuja jak tu

    Szczerze mowiac, mieszkajac przez ponad 3 lata w Londynie, nie spotkalem sie z
    negatywnymi opiniami o Polakach (OK, nie rozmawialem ze sfrustrowanymi
    gornikami z Walii, ktorzy pomstuja na nas ze zabralismy im miejsca pracy).
    Moze to jest wlasnie przyklad ludzkiej uprzejmosci tutaj, ze mi nikt nie
    wypominal polskich bezdomnych tankujacych White Lightning (zamiast "Lez
    Soltysa") w parkach.

    KK

  • 38. Data: 2011-02-26 17:10:42
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-02-25 19:19, k...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > Bzdura. Podawanie widelek jest korzystne dla obu stron, bo nie traci sie czasu
    > kiedy oczekiwania finansowe sie nie pokrywaja. Nie zaden bolszewizm, tylko
    Wyobraź sobie firmę handlującą skarpetkami. Ich cena na rynku jest X
    PLN. Chciałbyś tę firmę wywalić od jakiegoś klienta (np. sieci sklepów
    "Moje nogi pachną cudnie"). Na ile wiadomość o dokładnych kosztach po
    jakich firma X produkuje skarpetki byłaby dla Ciebie pomocna?

    > uprzejmosc (i tak, Anglicy sa uprzejmiejsi od Polakow w sprawach
    > biznesowo-pracowych --- nawet jak szef mial do mnie pretensje, to byl mily, a
    > Polak by wyjechal z morda).

    Każdy Anglik jest miły? Każdy Polak by wyjechał z mordą? Ugólniłeś trochę?
    Widełki to parę znaków na ogłoszeniu o pracę. W żaden sposób nie
    świadczą o kulturze organizacji, która to ogłoszenie złożyła.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 39. Data: 2011-02-26 17:13:41
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-02-25 13:33, R. P. pisze:
    > A jak inaczej powiedziec jesli nawet korporacje bardzo czesto nie podaja
    > widelek? W Polsce zarobki sa tematem tabu, to jest masakra. W takiej
    Nie, to jest normalność.

    > Norwegii np. PITy sa jawne, kazdy moze sobie w internecie sprawdzic ile
    > zarabia jego sasiad. Jesli zarabia srednia krajowa a ma 2
    Potrzeba posiadania takiej wiedzy o swoim sąsiedzie mnie przeraża.

    > najnowoczesniejsze Audi, to od razu widac, ze albo ma bogatych rodzicow,
    > albo cwaniak jakis i oszust.
    A Ty jesteś cwaniak, oszust czy masz bogatych rodziców? To co piszesz
    jest porażające.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 40. Data: 2011-02-26 17:21:39
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 13:33:39 +0100, R. P. napisał(a):

    > A jak inaczej powiedziec jesli nawet korporacje bardzo czesto nie podaja
    > widelek? W Polsce zarobki sa tematem tabu, to jest masakra. W takiej
    > Norwegii np.

    Jezeli mieszkasz w Norwegii, to znajde.
    Jezeli nie, to podaj prosze swoj dochod netto/brutto za 2010 rok,
    dziekuje:)