  • 71. Data: 2010-04-17 14:26:55
    Temat: Re: wyprzedzanie na pasie wlaczajacym autostrady...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 13:55:33 +0200, MadMan wrote:

    >Jest normalnie. Przypominam że włączasz się na prawy pas właśnie.

    Gorzej jak akurat tirow nie ma :-)

    J.

  • 72. Data: 2010-04-17 14:28:25
    Od: marjan <k...@g...com>

    Olek pisze:

    > gadają też coś o "wyprzedzaniu" co też jest pomyłką. Ludzie wyobraźni
    > troche...

    Akurat wyprzedzanie tam było, włączanie się do ruchu - nie.
    Chyba, że Ty z tych, co to uważają, że jak są co najmniej dwa pasy ruchu
    w jednym kierunku i się "przejeżdża szybciej obok drugiego samochodu" to
    się nie wyprzedza..

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 73. Data: 2010-04-17 14:33:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    daxus wrote:

> [...]
    > do ruchu, a na ślimaku 80km/h ja pierdziu mistrz kierownicy, max
    > bezpieczne to 60 omg samych kubiców tu mamy

    Po jakiemu ten przekaz?

    --
    cokolwiek

  • 74. Data: 2010-04-17 14:40:02
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 17 Apr 2010 14:04:24 +0200, to napisał(a):

    > Z jakiego niby przepisu to wynika? Konkretnie.

    24.1.3
    24.5.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 75. Data: 2010-04-17 14:45:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    to pisze:

    > Wyprzedzanie to bardzo konkretny manewr, zmiana pasa nie jest
    > wyprzedzaniem. PoRD nie zabrania Ci zmiany pasa, jeśli jadący przed Tobą
    > także sygnalizuje chęć zmianę pasa.

    Zdecydowanie wyprzedzanie to tylko chwila przejeżdżania obok pojazdu
    jadącego w tą samą stronę i tylko tego dotyczy art. 24.

    > Jeśli zmienisz pas nie zwiększając
    > prędkości, to masz na nim pierwszeństwo i możesz (dopiero wtedy)
    > spokojnie rozpocząć manewr wyprzedzania.

    Nie nie możesz, bo _wcześniej_ gdy jechałeś za nim on włączył lewy
    kierunkowskaz. To że potem zrobiłeś zmianę pasa i choćby dwa aaltoneny
    nijak nie zmienia zakazu wyprzedzenia tamtego samochodu.

    Cały czas zwracam uwagę na czas przeszły tego zdania. Czasownik jest
    "zasygnalizował".
    Gdyby tam było napisane "sygnalizuje" wtedy całość zgadzała by się z tym
    co piszesz, bo przed samym wyprzedzaniem musiałbyś się upewnić tylko co
    do stanu obecnego.
    Użyto czasu przeszłego właśnie po to żeby zabronić wyprzedzania nadal po
    zmianie pasa, ale żeby nie zabronić samej zmiany pasa.
    I tak postępując będzie porządek - bo wszyscy sobie na raz czy w
    dowolnej kolejności zjeżdżają z kończącego się pasa.

    > Nie możesz go natomiast
    > rozpocząć jeszcze przed zmianą pasa. Tak wynika z przepisów i w sumie ma
    > to nawet pewien sens.

    A jaki jest ten sens?
    Ten z tyłu zazwyczaj ma możliwość jako pierwszy zmienić pas na lewy, bo
    jak jedzie się pasem rozbiegowym to pojazdy na autostradzie wyprzedzają
    tych na rozbiegówce.
    Jako pierwszy wyprzedzony będzie ten z tyłu i będzie miał miejsce po
    lewej i co? Ogień i do przodu zajechać drogę temu z przodu?
    Dodajmy że w tej sytuacji wyprzedzany nie może zwiększać prędkości.

    Przy tych założeniach wjazd na autostradę bez najmocniejszego samochodu
    robi się trudny albo i niemożliwy.

  • 76. Data: 2010-04-17 14:47:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    MadMan wrote:

    > 24.1.3
    > 24.5.

    To teraz spróbuj przeczytać je ze zrozumieniem.

    --
    cokolwiek

  • 77. Data: 2010-04-17 14:54:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie nie możesz, bo _wcześniej_ gdy jechałeś za nim on włączył lewy
    > kierunkowskaz. To że potem zrobiłeś zmianę pasa i choćby dwa aaltoneny
    > nijak nie zmienia zakazu wyprzedzenia tamtego samochodu.

    Podstawa prawna takiego twierdzenia?

    > Ten z tyłu zazwyczaj ma możliwość jako pierwszy zmienić pas na lewy,

    Nie wiem gdzie jest takie "zazwyczaj" ale cieszę się że tam nie jest mi dane
    jeździć na codzień, za takimi drogowymi melepetami.

    > Jako pierwszy wyprzedzony będzie ten z tyłu i będzie miał miejsce po lewej
    > i co? Ogień i do przodu zajechać drogę temu z przodu?

    Najlogiczniej wjechać na pas lewy i gaz do dechy.
    Ale to też jest Twoim zdaniem zabronione.
    LOL !!!

    > Dodajmy że w tej sytuacji wyprzedzany nie może zwiększać prędkości.
    >
    > Przy tych założeniach wjazd na autostradę bez najmocniejszego samochodu
    > robi się trudny albo i niemożliwy.

    Jak ktoś ma z tym problemy, to może powinien zmienić środek lokomocji.

  • 78. Data: 2010-04-17 14:57:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Nie nie możesz, bo _wcześniej_ gdy jechałeś za nim on włączył lewy
    > kierunkowskaz. To że potem zrobiłeś zmianę pasa i choćby dwa aaltoneny
    > nijak nie zmienia zakazu wyprzedzenia tamtego samochodu.

    Bez znaczenia co było kiedyś tam.

    > Cały czas zwracam uwagę na czas przeszły tego zdania. Czasownik jest
    > "zasygnalizował".

    Czyli co, jak zasygnalizował, a potem przestał sygnalizować to też nie
    mogę go wyprzedzić? Nonsens.

    > Gdyby tam było napisane "sygnalizuje" wtedy całość zgadzała by się z tym
    > co piszesz, bo przed samym wyprzedzaniem musiałbyś się upewnić tylko co
    > do stanu obecnego.

    Jest tam też wyraźnie napisane, że "jest obowiązany PRZED WYPRZEDZANIEM
    upewnić się", a zatem ma to sprawdzić w konkretnym momencie. Wtedy jedzie
    już po innym pasie, więc sytuacja wymieniona art. 24.1.3 nie zachodzi.

> [...]
    > lewej i co? Ogień i do przodu zajechać drogę temu z przodu? Dodajmy że w
    > tej sytuacji wyprzedzany nie może zwiększać prędkości.

    Chyba się nie zrozumieliśmy. Napisałem, że jadący po rozbiegówce nie może
    tak po prostu zacząć wyprzedzać innego jadącego po rozbiegówce. Musi
    najpierw normalnie zmienić pas i dopiero potem rozpocząć wyprzedzanie.

    --
    cokolwiek

  • 79. Data: 2010-04-17 15:05:05
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 17 Apr 2010 14:47:40 +0200, to napisał(a):

    > To teraz spróbuj przeczytać je ze zrozumieniem.

    Ja to zrobiłem. to widocznie nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 80. Data: 2010-04-17 15:11:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Cavallino pisze:

    > Podstawa prawna takiego twierdzenia?

    Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym oczywiście, a konkretnie użyty czas
    przeszły od czasownika "sygnalizować", a dalej to już tzw. rozumienie
    słowa pisanego.
    Pokombinuj co by było gdyby tam napisano "sygnalizuje" i czym się to
    różni od napisania tego w czasie przeszłym.

    > Nie wiem gdzie jest takie "zazwyczaj" ale cieszę się że tam nie jest mi
    > dane jeździć na codzień, za takimi drogowymi melepetami.

    Zawsze możemy przy okazji sprawdzić który z nas jest melepetą ;)

    > Jak ktoś ma z tym problemy, to może powinien zmienić środek lokomocji.

    Sądzisz że byłbyś w stanie wykonać taki manewr szybciej niż ja gdybym to
    ja jechał z tyłu? Bo ja jestem przekonany że nie potrafisz, bo masz za
    wolny samochód żeby zrobić manewr inaczej niż ślamazarnie.