  • From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: wyprzedzanie na pasie wlaczajacym autostrady...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <4bc8cac9$0$19165$65785112@news.neostrada.pl> <hqakc1$m8k$1@news.onet.pl>
    <4bc8d7df$0$17094$65785112@news.neostrada.pl> <hqalj5$p9m$1@news.onet.pl>
    <4bc8def8$0$17093$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4bc96219$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc965cf$1@news.home.net.pl>
    <4bc96969$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc96d35$1@news.home.net.pl>
    <4bc97223$0$19161$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc97666$1@news.home.net.pl>
    <4bc98ddf$0$17615$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bc99354$1@news.home.net.pl>
    <4bc9ad54$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 17 Apr 2010 14:57:38 +0200

    Tomasz Pyra wrote:

    > Nie nie możesz, bo _wcześniej_ gdy jechałeś za nim on włączył lewy
    > kierunkowskaz. To że potem zrobiłeś zmianę pasa i choćby dwa aaltoneny
    > nijak nie zmienia zakazu wyprzedzenia tamtego samochodu.

    Bez znaczenia co było kiedyś tam.

    > Cały czas zwracam uwagę na czas przeszły tego zdania. Czasownik jest
    > "zasygnalizował".

    Czyli co, jak zasygnalizował, a potem przestał sygnalizować to też nie
    mogę go wyprzedzić? Nonsens.

    > Gdyby tam było napisane "sygnalizuje" wtedy całość zgadzała by się z tym
    > co piszesz, bo przed samym wyprzedzaniem musiałbyś się upewnić tylko co
    > do stanu obecnego.

    Jest tam też wyraźnie napisane, że "jest obowiązany PRZED WYPRZEDZANIEM
    upewnić się", a zatem ma to sprawdzić w konkretnym momencie. Wtedy jedzie
    już po innym pasie, więc sytuacja wymieniona art. 24.1.3 nie zachodzi.

    > Ten z tyłu zazwyczaj ma możliwość jako pierwszy zmienić pas na lewy, bo
    > jak jedzie się pasem rozbiegowym to pojazdy na autostradzie wyprzedzają
    > tych na rozbiegówce.
    > Jako pierwszy wyprzedzony będzie ten z tyłu i będzie miał miejsce po
    > lewej i co? Ogień i do przodu zajechać drogę temu z przodu? Dodajmy że w
    > tej sytuacji wyprzedzany nie może zwiększać prędkości.

    Chyba się nie zrozumieliśmy. Napisałem, że jadący po rozbiegówce nie może
    tak po prostu zacząć wyprzedzać innego jadącego po rozbiegówce. Musi
    najpierw normalnie zmienić pas i dopiero potem rozpocząć wyprzedzanie.

    --
    cokolwiek