  • 11. Data: 2014-04-11 12:48:00
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > Taa.... teraz też są....."naprawiane"

    Ale teraz nie ma cisnienia, bo w razie czego napisze się, że zbyt duża
    predkosc...

    > No jak to co, przy "niedostosowaniu prędkości do warunków" mandat
    > dostaje sprawca i po sprawie. Statystyki odnotowują i słupki rosną
    > konkretnemu wydziałowi/jednostce/komendantowi. W sprawozdaniu dziennym
    > podawane są dane z dnia, jak sprawa wychodzi z jednostki bo trafia np.
    > do sądu nikt już już tego na konto danej jednostki nie podliczy jako
    > "wynik." W skali kraju policja odnotuje konkretny spadek
    > wykrywalności, nałożonych mandatów itd.

    Możesz wskazać takie statystyki?
    Wypadek jako wyjasnione przestepstwo? To chyba byłoby dziwne, skoro
    przestepstwa nie ma?

    > Jacy winni? Liczysz na to, że odpowie za to materialnie jakaś
    > konkretna osoba gdzieś w urzędzie? Najwyżej zapłaci jakaś jednostka
    > terytorialna z pieniędzy podatników czyli naszych. /podobno/

    Nie, nie wierze.
    Raczej miałem na mysli instytucjonalna odpowiedzialnośc.

  • 12. Data: 2014-04-11 13:01:43
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Np. w taki sposob, ze co jakis czas systematycznie w tym samym miejscu
    > zdarza sie wypadniecie pojazdu z drogi. Nie trzeba miec wiecej niz 4 klasy
    > podstawowki, zeby dojsc do oczywistego wniosku, ze to nie kosmici
    > urzadzili sobie polowanie w stalym miejscu, nie rzucil ktos uroku na ten
    > kawalek drogi, tylko zgadnij co.

    LOL, przed Jastrzębiem jadąc od strony Zebrzydowic jest zakręt na któym od
    lat wylatują kierowcy jak tylko jest troche wilgotno. Ja tam jeżdzę 2x
    dziennie 5x w tygodniu i bywało, że trafiałem tam nawet 2x w tygodniu na
    kogoś kto zwiedzał ogrodzenie jednego z domów, w tym roku przynajmniej 10x
    ktoś z tego zakrętu wyleciał bo tyle widziałem, a ile nie widziałem. I co,
    NIC! Każdy miejscowy wie co to za miejsce, właściciel domu przesunął w
    zeszlym roku już nawet płot bo częsciej go naprawiał niż był on cały. Teraz
    ci co przelecą nad głębokim rowem ryją kartoflisko bo nie trafiają w płot.

    https://maps.google.pl/maps?q=ruptawa&hl=pl&ll=49.91
    542,18.639507&spn=0.038688,0.154324&sll=51.953751,19
    .134379&sspn=10.462289,19.753418&hq=ruptawa&t=m&z=13
    &layer=c&cbll=49.915394,18.606688&panoid=V_YilMpybbz
    jJ7HHSImKrg&cbp=12,318.26,,0,4.22

    Po prawej za tablicą "meblux" widać nawet stary i nowy płot.

    > Chcesz położyć wykrywalność i statystyki policyjne
    >
    > Nie wszyscy, np. ja na tym nie strace, pewnie na grupie zdecydowana
    > wiekszosc tez nie straci.

    Straci każdy kto będzie przypadkowym poszkodowanym bo tak naprawdę tylko
    sprawca może na tym zyskać gdy wygra sprawę ale do tego czasu poszkodowani
    przez niego zobaczą guzik nie odszkodowania z OC

    > A jak uznaja wylacznie jego wine, to sama korzysc dla poszkodowanego.

    Po jakim czasie? Rok, dwa lata? Przy "niedostosowaniu.." poszkodowany ma
    czystą sprawę, a jak sprawca przyjmuje mandat to już całkiem.

    > Po to sa sady. Opierdalanie sie w pracy skonczylo sie na samym poczatku
    > lat 90. Wszedzie, tylko nie w sadach.

    > Potworne, jestem roztrzesiony po tej wiadomosci...

    Dlatego piszą to co piszą i nikomu do głowy nie przyjdzie nawet tego
    kwestionować bo wychodzą na tym lepiej.

    > Zartujesz, czy trollujesz? Ja mysle, ze wszystkiemu sa winni
    > zegarmistrzowie i to oni powinni za wszystko zaplacic. Czemu oni? A czemu
    > nie, malo ich, nie odzywaja sie, pewnie cos knują;-)

    No, a kto zapłaci za źle wyprofilowany zakręt? I kto zapłaci sprawcy który
    się wybroni?

  • 13. Data: 2014-04-11 13:14:37
    Od: "BaX" <m...@m...com>

> [...]
    > predkosc...

    > Możesz wskazać takie statystyki?
    > Wypadek jako wyjasnione przestepstwo? To chyba byłoby dziwne, skoro

    Prosty przykład:

    5 zdarzeń drogowych kolizja, /niedostosowanie..../ 5 sprawców, 5 mandatów
    5x500zł = 2500zł

    5 zdarzeń drogowych kolizja, 0 sprawców, 0 mandatów

    Widzisz różnicę?

  • 14. Data: 2014-04-11 13:31:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "elmer radi radisson"
> [...]
    -zle-drogi-czesta-przyczyna-wypadkow/

    >A ja już to piszę na grupie od lat i to za darmo - nigdy w takie
    >bzdury nie dawałem ani kawałka wiary.

    Hm ... troche po tych drogach jezdze i jakos ich za wypadki nie winie.

    Owszem, zdarzaja sie takie, gdzie sie trafi dziura i urwie pojazdowi
    kolo, ale to jest margines.

    Owszem, nie sa autostradami, nie maja 4 pasow, miewaja dziury i
    koleiny, sa pelne zawalidrog jadacych 50-70,
    ale
    a) jedzie ktos 100 zle wyprofilowanym zakretem z ograniczeniem do 50 i
    wylatuje
    b) jedzie ktos w deszczu 120 i narzeka na aquaplanning w koleinach,
    c) jedzie ktos noca 140 waska droga bez pobocza i trafia w roweryste

    ... to jak to nazwac ?

    No dobra, przy tym ostatnim mam watpliwosci :-)

    A policjanci wcale nie tak chetnie wpisuja w statystyke "nadmierna
    predkosc" ..

    J.

  • 15. Data: 2014-04-11 15:25:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    >Możesz wskazać takie statystyki?
    >Wypadek jako wyjasnione przestepstwo? To chyba byłoby dziwne, skoro
    >przestepstwa nie ma?

    Ja tam nie wiem, ale skoro jest w KK, to przestepstwo.
    Ranny jest, sprawa jest, a winnego nie ma ... to chyba wykrywalnosc
    spadnie :-)

    J.

  • 16. Data: 2014-04-11 19:27:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >
    > Straci każdy kto będzie przypadkowym poszkodowanym bo tak naprawdę tylko
    > sprawca może na tym zyskać gdy wygra sprawę

    Moment, skoro sprawcą jest właściciel drogi, to jaki sprawca zyska?

  • 17. Data: 2014-04-11 19:29:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "elmer radi radisson"
    -zle-drogi-czesta-przyczyna-wypadkow/

    > Hm ... troche po tych drogach jezdze i jakos ich za wypadki nie winie.

    A ja zawsze, zwłaszcza jeśli jest przejście dla pieszych przez drogę krajową
    w jednym poziomie, brak barierki między kierunkami ruchu itd itp.

    > Owszem, nie sa autostradami, nie maja 4 pasow, miewaja dziury

    I wystarczy, jeśli to się przyczyni do skutków wypadku.

  • 18. Data: 2014-04-11 19:56:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 19:29:13 +0200, Cavallino napisał(a):
    -zle-drogi-czesta-przyczyna-wypadkow/
    > A ja zawsze, zwłaszcza jeśli jest przejście dla pieszych przez drogę krajową
    > w jednym poziomie, brak barierki między kierunkami ruchu itd itp.

    No ale tak szczerze - wieksza wina drogi, czy wieksza wina
    niestosowania predkosci do warunkow i znakow ? :-)

    Poza tym nawet w Niemczech nie wszystkie krajowki sa autostradami.

    J.

  • 19. Data: 2014-04-11 20:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

> [...]
    > naprawiał niż był on cały. Teraz ci co przelecą nad głębokim rowem
    > ryją kartoflisko bo nie trafiają w płot.

    Nie rozumiem tego porównania?
    znaczy uwazasz, ze ludzie notorycznie tam wypadają z drogi ale z droga
    wszystko jest ok?

  • 20. Data: 2014-04-11 20:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

> [...]
    > mandatów 5x500zł = 2500zł
    >
    > 5 zdarzeń drogowych kolizja, 0 sprawców, 0 mandatów

    Ale to nie ma znaczenia.
    Policja walczy o wykrywalnośc przy przestepstwach a nie przy wykroczeniach.

    Abstrachujac od faktu, ze jak przyczyne okresli się na zły stan drogi, to
    przeciez mamy winnego? Droga ktoś zarządza...